Vraagje over het weer in Thailand

Hoi

Ik vertrek op 5 november naar Thailand. Eerst naar Samui en Koh Phangen en dan naar Phuket en Phi Phi. Weet iemand wat voor weer ik mag verwachten? Regent het er (nog) veel?

Het weer is ook in Thailand onvoorspelbaar, maar normaal (maar wat is normaal aangaande het weer) gesproken zijn oktober en november de slechtste maanden voor Samui en Phangan. Maar aangezien het al veel geregend heeft in het droge seizoen valt het misschien mee.

1 like

Ik was vorig jaar in november op Koh Tao en wij hadden toen echt superslecht weer maar ja het is tegenwoordig nog moeilijk te zeggen met de klimaatwijzigen. Moeder natuur heeft het antwoord lol.

De seizoenen op de Koh Samui eilanden zijn niet hetzelfde als in Phuket. Koh Samui, Koh Phangan liggen in de golf van Thailand, terwijl Phuket aan de Andaman zee zijn gelegen. Koh Tao biedt nog het beste weerbeeld vanwege zijn centrale ligging in de golf: gedurende een periode van 6 - 10 weken van oktober t/m december is het bijzonder regen-achtig maar daarbuiten biedt Koh Tao een prachtig tropisch klimaat. Soms zijn er korte stormperioden maar die duren meestal niet langer dan een dag of wat.

Hallo,

Ik was vorig jaar dus in november op Koh Tao en we zijn overstroomd letterlijk. Filmpjes daarvan zijn te vinden op youtube. Dan ligt het leven echt helemaal lam dit heeft een paar werken geduurd. Maar nogmaals moeder natuur heeft het antwoord.

November weather on Phuket over the last years: November weather and diving Phuket dash Scuba dot Com, scuba diving Phuket and Similans Thailand
Het verschil in weer tussen Golf van Thailand en Andaman Zee is veel kleiner dan de meeste mensen denken/aangeven trouwens.

Ja als je toch eens je vinger kon leggen op het weer. Zo is er nooit een pijl op te trekken. Zo kan het heel veel regenen en zo is het prachtig weer. Het zal ook vast wel te maken hebben met de klimaatveranderingen.