Vanaf Chiang Mai willen vliegen naar het zuid maar nu wil ik graag weten kan je beter naar Koh Samui gaan i.v.m. de regen of is Puket ook goed in die periode?
Bedankt
Vanaf Chiang Mai willen vliegen naar het zuid maar nu wil ik graag weten kan je beter naar Koh Samui gaan i.v.m. de regen of is Puket ook goed in die periode?
Bedankt
Hallo,
Ik ben zelf in augustus in Phuket geweest en in Koh Samui het regent net iets meer in Phuket. Maar het kan ook in Koh Samui flink regen in die maand. Je kunt regen zien als een paar uur regen achter elkaar en dat is het dan voor de rest van de dag.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is er weinig verschil in regenval. Het belangrijkste verschil is dat door de windrichting het water in de buurt van Samui rustiger is dan de Andaman Zee. Hierdoor zijn watersport activiteiten bij de Golf eilanden in die tijd vaak makkelijker te regelen.
over het algemeen valt in oct/nov de meeste regen op aan de samui kant maar niets is onvoorspelbaarder als het weer. afgelopen regenseizoen hebben we amper regen gehad.
Ok bedankt voor jullie info;
Wij gaan dus in Phuket. Dat is ook goedkoper om vanauit Chiang Mai te vliegen!
Wij bliven 10 dagen in het zuid, vanaf Phuket.
Kunnen jullie ons een idee geven welke eiland te zien en hoelang?
Alvast bedankt
Pascaline
Hoi,
Dus aan de hand wat jij zegt kunnen wij makkelijk 3/4 dagen in Phuket en/of Kho Phi Phi blijven?:vak02:
Ja zeker, geen probleem.