Koh Samui in oktober

Beste reizigers!:dag:

Ik ga half oktober samen met mijn vriend richting Bangkok!>>> Ik ben al een keer in Thailand geweest, maar nog niet in het Zuiden. We willen naar Koh Samui gaan en vanuit daar naar het park Khao sok. Maar nu las ik dat juist oktober een hele slechte maand is voor Koh samui, omdat dan het tweede regenseizoen zou beginnen met zware en lange regens (moesson). Kopt dat? Een tropische regenbui houdt mij niet tegen, maar een weerdepressie…

ohwja… en zijn in oktober de hotels wat goedkoper en is het eiland wat rustiger? Ik ben vorige keer op Koh Chang geweest. Dat beviel heel goed. Ben een beetje bang dat Koh Samui een soort kermis is in vergelijking. Maar misschien dat het meevalt in oktober?

Bedankt voor al jullie tips!
Janneke:dag:

normaal zijn oct/nov de slechste maanden voor samui, phangan en tao maar het weer is onvoorspelbaar ook in thailand.

1 like

Zou ik dan beter naar richting phuket/krabi kunnen gaan? Of maakt dat niet veel uit?

Oktober is overal onvoorspelbaar. Het kan enkele dagen regenen, en je kunt 2 weken zon hebben, waar je ook bent.

Sorry, dit zal je niet erg helpen, maar dat kan met deze vraag helaas ook niet echt.

hallo!!:dag:

Bedankt voor de reacties! Ik had al verwacht dat je gewoon geluk moet hebben! Dat is in Nederland natuurlijk ook zo :slight_smile:
Ik kwam op mijn vraag naar aanleiding van een stukje op een of andere weersite.

Daar stond het volgende:
“Samui heeft twee regenseizoenen, een van de normale die duurt van mei tot augustus, net als in de rest van dit deel van Thailand. De tweede begint meestal in oktober, en maakt deel uit van de moessonseizoen. Deze regens zijn zeer zwaar en duren lang, en blijven hier tot december.”

Ik was een beetje verbaasd over dat twee seizoenen verhaal :slight_smile: Maar ik denk dat ik er gewoon voor ga hoor! Nog even een beetje inlezen over Samui… Weten jullie of het er minder druk is in oktober? Want ik ben een beetje bang dat het er een grote kermis is. Maar ik hou best van een beetje gezellige winkeltjes, marktjes, en hutjes met airco hoor! Verwend! haha:zon02: Vorig jaar ben ik naar Koh chang geweest! Dat was leuk, maar best rustig soms.

Bedankt!:dag:

Ik zou er nog even over nadenken, ben twee keer in die periode geweest, ietsje later ( november) maar we zijn echt compleet weg geregend. We zijn toen richting Pattaya gegaan en vandaar naar koh Samet. Daar is het al veel beter weer in die betreffende periode.

In plaats van Khao Sok zou je er ook voor kunnen kiezen om naar het Khao Yai National Park te gaan. Vervolgens zou je naar Ko Samet kunnen zoals Karins al aangeeft. Ko Samet is een van de droogste eilanden in Thailand. Verwacht er geen bruisend nachtleven, maar het is wel een erg gezellig en relaxt eiland.

1 like

Dank je! Dat is een mooi backup plan als het toch minder goed weer is! Ko Samet klinkt erg goed zoals je het beschrijft! In de lonely staat dat het zo’n banenenboot eiland is… maar dat valt dus wel mee? Ik hou gewoon van leuke restaurantjes enzo, maar een schuimparty hoeft van mij niet hoor!! Dan ga ik wel naar Spanje. Ik hou juist zo van de cultuur in Thailand!

Heb heeeeel veel zin in mijn vakantie! Ik laat het gewoon lekker op me af komen. Al ben ik daar nooit zo sterk in. Ik plan altijd graag alles. Zelfs het weer :wink: Bedankt voor de tips tot nu toe!
:dag:

Ko Samet is echt een aanrader hoor,het heeft heerlijke restaurantjes leuke stranden en relaxte mensen. Je kan er heerlijk een bungalowtje huren vlak of op het strand:zon02: Ik wens je alvast heel veel plezier van je vakantie!
Groet Rik