Wij gaan waarschijnlijk voor 2 weken naar Koh Samui/Kho Phangan en Koh Tao,ik wil graag weten wat het weer doet eind Aug begin Sept.
Ook omdat we wel wat willen zien op de eilanden is dit wel belangrijk,ik kan alleen niet zoveel over vinden en meestal weten de mensen die er wonen of vaak komen het beter dan de weerstations!
Hele goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar voor de maand september.
Ik hoor namelijk verschillende verhalen. Ik wil graag een rondreis doen met daarin veel dagen op Koh Samui.
In 2012 ben ik ongeveer 2 weken in de Samui archipel geweest (Tao, Phangnan en Samui) in de laatste week augustus, eerste week september en in principe prima weer gehad. Dus blauwe lucht/ sluier bewolking/ bewolking en een enkele keer een bui, maar dat was echt minimaal.
Het weer is natuurlijk nooit te voorspellen, maar ik zou er in die periode gewoon voor gaan.
Ben hier 2 jaar terug in aug/september geweest! Prachtig weer gehad. 'T is wel regenseizoen, maar wij hebben hier weinig van gemerkt. Dit schijnt in 't noorden (chang mai) en kust bij Phuket & phi phi wel anders te zijn! Ik vond vooral ko Thao 'n heel fijne plek! Samui heeft heel fijne & heeeel toeristische plekjes. Goed bedenken waar je voorkeur naar uit gaat! samui, uitzicht uit bed geniet!!!
Nice @matthijs! @bnc86… Eerlijk Geen idee! Dit was wel super basic verder. Hutje met 2 matrassen.punt. Gedeeld sanitair. Was prima, ik Vond 't een heerlijke accommodatie maar moet je wel van houden. Wij werden op de boot aangesproken door 'n dametje. Ligt wat van 't centrum van lamai… Daarom heel relaxed. Maar daar zijn zooooveel van dit soort opties, zou ik me niet druk om maken!
'T is wel regenseizoen, maar wij hebben hier weinig van gemerkt. Dit schijnt in 't noorden (chang mai) en kust bij Phuket & phi phi wel anders te zijn!
Het weer op de golfeilden en de Andaman kust heeft veel minder verschillen dan de meeste mensen denken en de websites lijken aan te geven. Als het op de ene plaats regent doet het dat ook in het andere gebied, alleen wat heftiger.
Even dit topic nieuw leven inblazen,door omstandigheden is dit nog niet door gegaan maar de planning is nu om dit half maart te gaan doen of…?
Wij zitten nu enorm te twijfelen of we niet de zuid-west kant moeten pakken Krabi,Kho Phi Phi etc…,ik zou de reis graag zelf samenstellen maar ben benieuwd naar jullie voorkeuren en vooral waarom jullie voorkeur!
Welke accomodatie’s zijn aan te bevelen(tot 80€ p.n)en is dit allemaal zelf te boeken of zit alles vol in Maart?
Mochten jullie voorbeelden van een reis(samenstelling) hebben horen wij het graag.
Ik ben op zoek naar een betrouwbare site wat betreft het huidige weer,als ik op accuweather of iets dergelijk kijk ziet het er niet zo denderend uit maar weet uit ervaring dat dit vaak niet klopt.
Als iemand andere info heeft hoor ik het graag,of uit ervaring weet hoe het weer is in Juni hoor ik het graag!