Koh samui

hallo allemaal
mijn naam is riekse
ik heb dik 4 jaar op samui gewoont
zoek je tips of wat advies
vraag het me zal ik je proberen te helpen
gezellige dag verder

nou, dan maak ik daar meteen gebruik van: ik ga van 25 augustus tot half september naar Thailand. Is dat een geschikte tijd om Koh Samui te bezoeken? Met andere woorden: kunnen we onze dagen goed op het strand doorbrengen? En hoe is het met de helderheid van het water gesteld tijdens deze dagen? Goede duikopties daar? :slight_smile:

En… 4 jaar op Samui gewoont? Daar wil ik wel wat meer van weten!

de tijd is goed dan wat weer betreft
duikplaatsen zijn er mooie kun je een trip voor boeken
en strand chaweng heeft mooie stranden
ook lamai daar is het wat rustiger

Vrijwel geen duiken bij Samui. Vanuit Samui worden duiktrips aangeboden naar de Koh Tao duikplekken. Koh Tao staat bekend om de vele open water cursussen die er worden gegeven. Het duiken is er zeker niet bijzonder.

Zoals steven schrijft kun je beter voor duiken naar Koh Tao gaan is ongeveer 1.5 a 2 uur varen vanaf Koh Samui.

Bedankt voor jullie reacties,

maar nu sta ik niet te springen om te gaan duiken bij koh tao. Zijn er misschien betere duikplekken in Thailand in deze periode, in combinatie met een mooi strand en leuke andere mogelijkheden?

Groetjes, Mike

Het hele jaar door is het duiken in de Andaman Zee mooier dan de Golf van Thailand. Dus kijk ook eens naar Koh Lanta, Phi Phi, Krabi (Ao Nang) of Phuket.

Thnx voor je reactie!

Zijn dit in Augustus/September ook goede plaatsen om te duiken? Of is het zicht dan slecht?

Koh toa is prima kwa zicht in die periode en er is genoeg te doen.

Het zicht heeft niets met de tijd van het jaar te maken hier. Racha Yai en Racha Noi: (vrijwel) altijd goed, Shark Point gebied en Bida Eilnaden: zicht varieert van moment to moment, is geen zinnig woord over te zeggen.

toppie, had wel eens begrepen dat er in het regenseizoen minder ver zicht zou zijn, vandaar. Ben nu iig gerustgesteld en heb enorm veel zin in mijn vakantie!

Nu nog even een praktische vraag: welk eiland (van bovengenoemde opties) is het makkelijkste te bereiken vanuit Chiang Mai? Ben namelijk van plan om te vliegen vanuit Chiang Mai en de laatste 4 dagen op een eiland te verblijven alvorens ik terug ga naar BKK.

Beide eilanden zijn per vliegtuig nonstop vanuit Chiang Mai te bereiken. Chiang Mai naar Koh Samui met Bangkok Airways en Chiang Mai naar Phuket met Air Asia.
Omdat Bangkok Airways een monopolie-positie heeft voor binnenlandse vluchten naar/vanaf Koh Samui zijn tickets vrij prijzig. Air Asia naar Phuket zal zeker goedkoper zijn.

1 like