We gaan half oktober voor 17 dagen naar Thailand.
We maken eerst een rondreis en willen daarna een dag of 5 relaxen op een eilandje in de buurt van Bangkok.
Op dit forum heb ik al veel gelezen over Koh Samet. Dit lijkt me wel een fijne bestemming om mee af te sluiten. Ik vraag me alleen af hoe het daar in oktober is. Het is dan nauurlijk laag seizoen. Is het er dan nog wel een beetje gezellig of is het er helemaal uitgestorven?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Het regenseizoen duurt er van mei tot juli in Koh Samet.
Wat betreft het uitgangsleven ,je hebt daar wel een paar bars,restaurants alsook een aantal massageparlors.
Het beste wat je kan doen is het eiland bezoeken op de weekdagen,in het weekend kan het wel heel druk zijn,de meeste Thais gaan van uit Bangkok naar dit prachtig eiland om uit te rusten.
Gewoonlijk gaan de prijzen van overnachtig wel de hoogte in als je in het weekend arriveerd.
De typische thaise bungalows vind je aan het de Hat Sai Keaw en Ao Hin Kok stranden in het noorden van het eiland.
De beste manier om dit eiland te verkennen is een motorfiets huren(rond;300/350 bath)
S’avonds aan het strand kan je aan de silver sand bar(Ao Phai strand) het mooie vuurshow aanschouwen.(dacht rond 22pm)
Het regenseizoen op Koh Samet is ook van juni-oktober, maar het is een van de droogste eilanden in Thailand tijdens het regenseizoen. In oktober zal het zeker niet uitgestorven zijn, maar uiteraard wel rustiger dan tijdens de vakantieperiodes.
Als je er meerdere nachten in het laagseizoen verblijft, kan je wellicht een wat lagere prijs per nacht bedingen. Ik heb een aantal jaar geleden in het laagseizoen in Samed Villa gezeten (Ao Phai) en had dit van tevoren geboekt via hun website, ook in laagseizoen voor meerdere nachten.
Vuurshows zijn er op Ao Phai, maar ook op andere stranden zoals Had Sai Kaew.
Koh Samet is een toeristisch maar toch zeer leuk eiland en makkelijk bereikbaar. Doordat het relatief dicht bij BKK ligt (3 a 4uur rijden) is het ook relatief duur (qua eten en hotels). Duur tov Thailand in het algemeen.
In het weekend is het drukker (en duurder) omdat dan veel Bangkokianen komen (vrijdag en zaterdag).
Het eiland heeft velen stranden met veel verschillende soorten Hotels/Resorts. Vanaf simpele “guesthouse” stijl tot zeer dure en luxe 5* resorts. Er is weinig echt uitgaans leven. Het is een klein eiland met een zeer beperkt wegen-net. Er rijden bijna overal Songteauws.
Kijk eens op Formerly known as The Little Elephant Traveling in Thailand
Chang Noi