Ik wil de derde week van november een weekje naar Zuid-Thailand met een vriendin (vanuit Laos), om daar te gaan duiken en van het strand te genieten.
Met name een eiland als Koh Tao.
Nu is het dan nog regenseizoen in november. Heeft iemand hier ervaring mee? Valt er veel regen?
We houden erg van de zon en ook het strand, gezien we in Laos al alle activiteiten gaan doen!
Ik plaats dit bericht in meerdere landenfora, omdat Thailand nog niet vast staat!
Er kan veel regen vallen, soms zit het mee, soms zit het tegen…
Ik raad je aan om flexibel te plannen, let erop dat je in de hoek van Ko Chang ook kunt duiken.
Hoe verder je in november komt, en hoe noordelijker je verblijft, des te groter wordt de kans op goed weer.
Ik ben vaak in november geweest, meestal in het noorden, en altijd bleef “de schade” beperkt tot een of twee buien
per vakantie.In Laos zal dat ook zo zijn.
Houd er wel rekening mee dat , net zoals overal op de wereld, het klimaat zich grilliger gedraagt
dan in het verleden. Ik heb je net verteld wat de normale gang van zaken zou moeten zijn.
Dit wil echter niet zeggen dat het ook zo zal zijn, daarom: Flexibel plannen !
Niet helemaal Hans. “Hoe verder je in november komt, en hoe noordelijker je verblijft, des te groter wordt de kans op goed weer.” De Andaman Kust heeft vaak veel beter weer in die periode dan de Golf van Thailand.