Op een website zag ik dat november op Koh Tao erg nat kan zijn. 302 mm regen. Klopt dat echt, en zo ja, regent het dan elke dag urenlang? Wat is een vergelijkbaar eiland in Thailand waar het in november beter vertoeven is? Ik hoop dat iemand kan reageren!
November is inderdaad meestal geen goede maand in Koh Tao. Hou er ook rekening mee, dat door de regen en mogelijk ook wind het duiken niet zo mooi zal zijn (er van uitgaande dat je wilt duiken tenminste, want dat doet iedereen daar). Dat geldt voor dat hele stuk van de Golf van Thailand.
Andere eilanden: Andaman Kust heeft in November het droge seizoen, dus daar zou je naar toe kunnen.
Heel erg bedankt. Ik heb nog even door gegoogled, en kwam er ook achter dat de Andaman zee een betere optie is. daar ben ik vorig jaar al geweest, en wilde eigenlijk iets nieuws ontdekken, maar dagen in de regen zitten is voor een Hollander ook geen nieuws… ![]()
Dus het wordt waarschijnlijk Koh Lanta!
Ja inderdaad koh Tao is kwa regen inderdaad elke dag veel regen en ook nog een erg slecht zicht. Het was al te merken half oktober op veel dagen.
gr van Moira
Fijn dat er mensen reageren, spaart me ellende! Ik ga de andere kust maar bezoeken!
Ja vanaf december word het weer beter op Koh Tao dan word ook het zicht mooier.
gr van Moira