Hallo,
wij willen in oktober of november 3 weken door het zuiden van thailand gaan reizen (al dan niet georganiseerd).
Is dit een goede periode? We lezen wisselende reacties en NRv reizen bied in deze periode alleen phuket aan ivm regenseizoen op Koh Samui, Koh Tao en Koh Phangan.
Graag willen wij van bankgkok naar the river kwai, koh sok national park en vervolgens naar phuket en of koh samui of een ander mooi eiland…
wie heeft er meer info??
Hee MarkAngela,
In het noorden van Thailand is de moesson eerder afgelopen dan in het zuiden, dit houdt in dat je rond Bangkok en K’buri misschien nog een buitje meemaakt aan het eind van de middag/begin van de avond.
In het zuiden (Toch al gauw 1000 km naar Khao Sok) is die kans veel groter, en het kan ook gedurende langere perioden regenen.
In Khao Sok valt de meeste regen van heel Thailand, wanneer je NIET georganiseerd reist, kun je wachten totdat het weer beter wordt.
Ik maakte dat al eens mee daar. Wanneer je georganisserd gaat , is die mogelijkheid er niet.
Over de actie van NRV reizen kan ik alleen zeggen, dat het onzin is om alleen Phuket aan te bieden,
de kans op regen is daar net zo groot als op de andere eilanden.
Hans.
wij zullen kiezen voor een reis die gegarandeerd vertrekt, waarschijnlijk met fox.
deze reis zal ook naar het zuiden gaan, hua hin, cha’am, chumpon, krabi en phuket.
hoe zit het hier met de regenval?
rare vraag maar hoe is in deze tijd het onderhoud van stranden etc? vorig jaar zijn we einde regenseizoen op bali geweest en daar lagen de stranden en de kust vol met plastic…iets wat natuurlijk niet echt uitnodigend is.
is dit in zuid thailand dan ook?
Hee MarkAngela,
Algemene regel is : Hoe zuidelijker, hoe groter de kans op slecht weer.
Maar vergeet niet: Het is nog steeds een KANS, dus het kan altijd mee- of tegenzitten.
Vervuilde stranden zijn er in Thailand zeker, maar waar de toeristen komen, heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Ik moet je ook nog iets ter overweging meegeven: Wanneer je onzeker bent over het weer, waarom dan niet
het heft in eigen handen genomen ? Kun je zelf zien waar het weer goed is, en daarheen trekken…
Hans.