De sfeer in Zuid Thailand

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben vorig jaar gebackpackt in het noorden van Thailand en hebben een super tijd gehad. In november van dit jaar willen we 3 weken in het zuiden van Thailand gaan backpacken. Hoe vinden jullie de sfeer daar? Is het niet zo als in Maleisië dat alcohol erg duur gehouden wordt en het ontbreekt aan gezellige barretjes en restaurantjes? Dan bedoel ik niet Phuket en andere erg toeristische eilanden, maar de wat minder toeristische plaatsen/eilanden. Wij vinden de boedhistische sfeer in Azië helemaal leuk en hopen dit ook in het zuiden terug te vinden. Volgens de LP begin je vanaf Chumphon echter al moskees te zien. Wij zijn niet van plan om naar Yara, Narathiwat en Songkhla te gaan.

En hebben jullie ervaring met het weer in november? Ik heb gelezen dat het kan regenen in het zuidoosten en droog is in het zuidwesten.

Alvast bedankt!!!

Geen enkel probleem, overal terrasjes en andere leuke dingen.

In die tijd begint het natte seiozne nvoor de Golfeilanden, maar in de rest van Thailand zou het mooi weer moeten zijn.

Bedankt voor je antwoord! Ben blij om te horen dat er genoeg gezelligheid is in het zuiden. Bedoel je met de golfeilanden Ko Samui, Ko Tao etc.? Is het in november dan in Phuket, Ko Phi Phi wel mooi weer? :zon02:

Ja, deze eilanden worden bedoeld door Steven. Phuket en Phi Phi zouden uitstekend weer moeten hebben deze periode…