Noord Thailand

hallo allemaal,

ik ben in november in thailand geweest, en het was super gaaf.
we zijn alleen in het zuiden geweest voor een maand.
het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar weer willen gaan, maar dan naar het noorden.
wie weet me te vertellen wat de temp. in het noorden is in november, want wat ik gehoord heb licht nog al uit elkaar.
ik wil het gaan combineren met iets anders in de buurt maar ik weet nog niet wat. want ik denk dat 3 a 4 weken te veel is om je in het noorden te vermaken. we zijn mensen die veel willlen doen. van daar
heeeft iemand tips voor ons, want dat zou geweldig zijn.

alvast bedankt groeten
vivien

Hoi Vivien,

Temperatuur in het noorden is prima in november. Niet zo heet als in mei/juni, maar nog wel warm.
Je zou een meerdaagse jungletrekking kunnen maken in het noorden of eventueel Noord-Thailand kunnen combineren met Laos…

Er is wel degelijk genoeg te doen en te zien ook, in het noorden. Wat zou je willen doen of ondernemen? Ik stuur je wel wat informatie (Word-document) over de e-mail, als je hier prijs op stelt en me je mailadres verschaft.
vr. groet, Edwin.

Ik heb vragen omtrent die trekkings dat er u wordt voorgesteld in Noord-Thailand.
Ik vraag mij af of die trekkings in Noord-Thailand echt aan te raden zijn?

Dat lijkt mij zo toeristsch en gemaakt. De bedoeling is dat je lokale volkeren gaat bezoeken, maar k weet niet of je ook echt met hen in contact komt. Meestal kom je d’er 's avonds doodmoe aan en zie je geen steek en smorgens ben je al terug weg. Zal hun dagelijkse leven hun gang verder gaat als de toeristen er zijn?

In het begin leek het me leuk, maar hoe meer ik erover lees in verschillende reisverhalen…hoe meer ik er toch mijn bedenkingen bij heb of dit leuk is…

De natuur dat je tegenkomt zal wel fantastisch zijn, maar moet je om dat te zien echt aan zo’n trekking deelnemen?

Tijdens mijn eerste reis naar Thailand, inmiddels 5 jaar geleden, heb ik vanuit Chiang Mai een 3-daagse jungletrekking gemaakt (2 nachten). Ik kan het je zeker aanraden ! De 1e nacht sliepen wij bij een lokale bergstam en wij kwamen echt in contact met deze mensen. Vooral de kinderen vonden die rare westerlingen helemaal geweldig. De 2e nacht sliepen we ergens in de bush bush naast een grote waterval. Echt een belevenis !!!
Tuurlijk zijn er ook hele toeristische trekkings, maar je moet gewoon een lokaal reisbureautje in Chiang Mai of Mae Hong Son opzoeken en daar je trekking boeken.
De natuur was echt geweldig !!

Noord Thailand ?

http://www.homestay-thailand.com

Een echte aanrader is de site www.joho.nl.
Daar staan de temperaturen van een heleboel streken landen en gebieden aangegeven en natuurlijk de beste reistijden.
Ook vind je leuke bezienswaardigheden en de bezienswaardigheden die te touristisch zijn om nog leuk gevonden te worden.
Nouja ik had er in ieder geval wat aan.
veel succes en natuurlij veel plezier!
groetjes

Neem voor de zekerheid altijd iets warms mee.
Ik was in December 1999 in Chiang Mai toen vroor het in de bergen, en in de stad was het 2-3 graden boven nul.
Dit komt maar eens in de 25 jaar voor, maar hou er rekening mee svp.
Normaal is het overdag zo rond de 23-27 graden.

Groetjes peter

Ben net terug uit het noorden, momenteel Chang Mai ondergelopen door de uit de oevers getereden Ping Rivier, heb twee grietjes gezien die terugkwamen van een trekking en zeiden dat het teruggeraken naar hun hotel moeilijker was dan de trekking.
Dorpen zijn van de wereld afgesloten en er zijn al vermisten.
Verplaatsen gaat niet zo goed momenteel.
Maar het zal wel beteren