Vraagje Trekking

Hallo,

Wij gaan in september naar thailnd en hebben een paar vraagjes:

-Wat is het mooiste een trekking in het noorden of in een van de natuurparken b.v. Khao Sok of maakt het niet veel uit?

-Kunnen die tochten in Bangkok al geboekt worden of kan dat beter in het noorden?

-Wat betaal je hier ongeveer voor?

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Groetjes Nicole :wink:

Hoi Nicole,

Ik kom net terug uit Thailand, samen met m’n vriend heb ik een maand rondgereisd (zie ook onze site: www.robbertenjudith.waarbenjij.nu ). Wij hebben beide gedaan, een trektocht in het noorden (Chiang Dao bij Chiang Mai) en eentje in het zuiden (Khao Sok): niet met elkaar te vergelijken, maar alle twee super leuk! Wij hebben alles telkens ter plekke geregeld, 1 tot 2 dagen vantevoren, was geen probleem!

In Chiang Mai zijn zoveel reisbureautjes waar je een trektocht kunt boeken, gewoon bij een aantal informeren en dan een keuze maken. Ook informeren bij andere reizigers die net een trektocht hebben gemaakt is een goede tip. Wij hebben geboekt bij Panda Tours, een tweedaagse tocht kostte ons 1600 Baht (= 32 euro) pp, inclusief olifantrijden, rubberbootraften en bamboevlotraften. Alles was goed geregeld, en onze gids was ook top!

De trektocht in het zuiden hebben we in Phuket geboekt een dag vantevoren. Deze tocht hadden we al op internet gezien (www.greenwoodtravel.nl ). Hun hoofdkantoor staat in Bangkok, maar ze hebben ook een bureau in Phuket. Het was ook mogelijk om de vierdaagse tocht een dag in te korten, dat hebben wij gedaan. We hebben een nacht geslapen in een boomhut en de andere nacht in een drijvende hut op het meer, heel speciaal! Deze tocht kostte ons 5500 Baht (110 euro) pp, een stuk duurder dan in het noorden, maar we hadden het niet willen missen! In het zuiden is alles sowieso een stukje duurder dan in het noorden.

Het grootste verschil tussen beide trektochten is de omgeving en de natuur. Eerlijk gezegd vond ik het zuiden mooier en indrukwekkender, het meer is echt supermooi, helemaal als je 's ochtens wakker wordt en je kijkt vanuit je hutje uit over zo’n grote plas water waar de boomtoppen nog bovenuit steken… en wat een rust en stilte! In het noorden was de tocht wel een stuk intensiever en fysiek best wel zwaar. Het leuke daarvan vond ik wel dat je echt dwars door de jungle heenliep, een heel apart gevoel, maar het was wel zweten geblazen! In het zuiden was het wat dat betreft wel een stuk relaxter.

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel!

Groetjes, Judith