reis Thailand 3 tot 24 juni

Hallo

Ik heb net 3 weken Thailand geboekt voor juni 2012. De bedoeling is te landen in Bangkok en dan van daar Thailand te verkennen. Het noorden, de eilanden in het zuiden… Heeft er iemand tips en tricks voor mij om een zo geslaagd mogelijke reis ervan te maken? Welke hostels zijn cool, waar kom ik toffe mensen tegen…? Want ik ga volledig alleen
groetjes Katrijn

Hee Karlijn,

Hostels is niet echt sprake van. Echter, een overnachting in Thailand is niet duur. Zo’n 8-15 euro voor een nette kamer met douche en toilet.

Bangkok is meer voor de gevorderde Thailand ganger, dus het is aan te bevelen om dat op het eind te doen. Ook in verband met shoppen, reken er maar op dat alles wat je onderweg ziet, in Bangkok ook te koop is, en dan voor hetzelfde of minder. Een aanrader is de Chatuchak- of weekendmarkt, en mocht je terugreis niet in een weekend of vlak erna vallen, is MBK shopping center " the place to be ". En vergeet als modebewuste vrouw ook niet naar Platinum Center te gaan.

Probeer z.s.m een aansluitende vlucht te boeken naar Chiang Mai,
daar ga je zeker mensen tegenkomen, al heb ik geen adres voor je
waar de gemiddelde backpacker zit.

Pai was ik nog niet, maar hoor ik hele goede berichten over, en overnachten is daar heel goedkoop. Daar ontmoet je ook zeker mensen.

In het zuiden moet je je nog maar eens verdiepen wat je precies wilt.
Houd er rekening mee dat dat het duurste gedeelte van je reis zal zijn.

Hans.

1 like

Oww, en www.suk11.com is "cool " !

Hi, het is prima reizen in Thailand in je eentje. op drukkere toeristen plekken heb je sneller contact dan in minder door toersiten bezochte plekken. De contacten blijven dan vriendelijk maar oppervlakkig m.n door de taal /engels is beperkt. Wat wil je zien, doen, ervaren, in Thailand? Dit was de vraag die ik mezelf stelde bij mijn reisvoorbereiding? En wat je te besteden hebt natuurlijk. Eilanden zijn duurder, maar ligt er ook aan welke je kiest, en wat je daar wilt gaan doen. Dus als je laat weten wat je zoekt heb ik mogelijk passende tips. Ik heb ‘enkel het zuiden’ gedaan. Al een tijdje terug maar nog steeds aan het nagenieten.

hey

Ik heb niet echt een idee wat ik wil doen. ik wou eerst een dag of 3 Bangkok verkennen dan de nachttrein te nemen naar het Noorden, Chang Mai of Chang Rai ik weet niet wat aan te bevelen is? Misschien allebei? En dan nadien een binnenvlucht naar het Zuiden. Daar zou ik zo min mogelijk toeristen willen tegenkomen en het ‘echte’ Thailand zien, niet zo de hotels en alle commerciële andere dingen. Waar boek ik best een binnenvlucht? Zijn er nog steden tussen Chang Mai of Chang Rai en het zuiden? Dan neem ik een tussenstop, ofwel neem ik de bus? Ik ben echt een leek op dit vlak hoor :slight_smile:

Nou in Chiangrai heb je vele bezienswaardigheden alsook schitterende watervallen,waar je praktisch geen toeristen tegenkomt.
Even buiten de stad kan je heerlijk vertoeven bij de waterval Pong Phra Bat en (iets verderop) de natuurlijke warmwaterbron van Pong Phra Bat. De omgeving is al mooi en het is dan ook heerlijk om bij de verschillende kleine watervalletjes naar boven of naar beneden te klimmen. Ook heerlijk om tot rust te komen want het is niet zo toeristisch. De waterval en natuurlijke waterbron zijn makkelijk te bereiken wanneer je een scooter of auto hebt.(een aanrader!!)Als hotel in chiangrai kan ik je het The Palm Garden Hotel aan bevelen!Hetl ligt heel handig vlak bij de luchthaven in het hartje van Chiang Rai, dicht bij Wat Pra Singh,Wat Phra Kaew.prijs van het hotel rond de 900bath.
Even buiten Chiangrai(men kan er alleen maar met een motofiets naartoe )ligt de befaamde witte paleis"genaamd Wat Rong Khun".Deze tempel is helemaal vervaardigd uit wit glas. Nu wat betreft Pai?Deze stad zelf heeft geen bijzondere bezienswaardigheden, de meeste mensen komen gewoon voor de ontspannen sfeer.Pai is ook een belangrijk uitgangspunt voor georganiseerde trektochten, die worden aangeboden door elke pension en reisbureau.Nabijgelegen attracties zijn oa:Tha Pai hot springs ,WWII Memorial Bridge,de mooie waterval Mae Yen,trektocht met de olifant aan pai rivier.
Als je in Chiangmai verblijft is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen! Het ligt in het Doi Inthanon gebergte,heel gemakkelijk te bereiken vanuit Chiangmai.Je neemt de bus naar het stadje Chomtong,éénmaal daar aangekomen,kan men met een gehuurde pick up verschillende watervallen bezichtigen(zie hierboven al beschreven is) een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water.
**filmpje
**
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>Men kan daar eventueel een dagje picknicken.
Chiangmai heeft ook prachtige tempels o.a:wat doi suthep,wat u-mong,dit om even mee te geven!!Op de weg naar Mai rim komt je een orchideeen farm,een snake farm en een olifanten farm tegen.Voor jungle tochten,verschillende guesthouses hebben georganiseerde tochten naar de jungle
Voor binnenvluchten kan je in de plaatselijke reisburaus in Bangkok of op het vliegveld boeken.
Goedkope vluchten naar Chiangmai doe je met Air Asia(normale prijs rond de 2200 bath one-way.
Ook Thai Airway’s alsook Nok Air heeft vluchten naar het noorden.
Bussen naar het noorden kan je nemen in de Morchit terminal ligt niet ver van de Chatuchak market,prijzen van een busticketje vanaf 400 bath en meer.
Indien je de trein neemt naar Chiangmai kan je best een dag in de week nemen,weekends zijn dikwijls de treinen vol.(prijs ticket 2de klasse mag je op zo’n 650 bath rekenen.