Ik ben Ellen en ik vertrek rond oktober naar thailand voor 23 dagen! ik land in bangkok en ga van bangkok terug naar Belgie.
Nu heb ik nog zoveel hulp en tips nodig, en hoop die van jullie te krijgen!
Ik zou eerst wat nachten in bangkok zelf verblijven (ongeveer 4nachtjes) maar ik heb geen idee in welk stadje of plaats ik dan het beste kan verblijven want ik moet daarna weer naar bangkok voor een binnelandse vlucht naar phuket.
Ik wil in bangkok wel eens een tempel zien maar ik denk dat ik na 1 of 2 tempels het ook gezien heb, ik wil wel speciale marktjes zien, shows,shopping, of wat is daar nog de moeite ?
Als ik dan naar phuket vlieg wil ik het zuiden van thailand gaan verkennen, weten jullie wat de beste route hiervoor is ? Ik had zo een beetje in gedachten phuket,khao lak, khao sok(alleen maar voor het nationale park voor de elephant hills) en krabi…
Iemand die toevallig een volledige trip van het zuiden op zijn pc staan heeft ? met eventueel hotels,… dan heb ik een beetje een houvast voor me aan vast te houden. Ik ga op voorhand al mijn hotels boeken want je kan zoveel goeie deals doen op internet.
na het zuiden in thailand te hebben bekeken vlieg ik terug met een binnelandse vlucht naar bangkok en kan daar dan ook nog wat dagen verkennen.
Ik heb er super veel zin in! Maar het is toch best moeilijk in elkaar steken als je niks van thailand kent en niet goed bent met een kaart
We willen verschillende hotels doen, wat minder goeie maar ook wel heel goeie
Ik wil iedereen alvast bedanken!
ikzelf ga in juli naar thailand, nadien vietnam en cambodja…
Ik verblijf zoals jij exact 23 dagen in thailand en doe zowel centraal, noord als zuid-thailand. kijk hier maar eventjes op mijn uitstippeling qua route… http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=196099
Indien je nog meer hulp nodig hebt laat maar weten;) Grtjs Kim
Nou zelf weet ik ook niet veel over Thailand,maar de meeste mensen beginnen hun reis in Bangkok daarna naar Kanchanaburi,Ayutthaya(of Sukhothai)
Met de trein via Ayutthaya naar Chiang Mai,Lampang,Pai,Mae Hong Son en daarna naar Chiang Rai waar je een vliegtuig kan nemen naar Ko Samui via Bangkok.
Daar kan je dan de omringende eilandjes bezoeken of iets verder Ko Tao.
Ga je richting Phuket dan mag je zeker niet vergeten het eiland Ko Phi Phi te bezoeken(een must)
Zeg je nou die vliegtuigtickets nemen een hele hap uit ons budget,dan kan je altijd met de bus naar Koh Samet,Pattaya,Hua Hin etc…(een paar uur rijden vanuit Bangkok)
Super! Merci! Ik denk alleen dat ik mijn reis wat ga moeten aanpassen en wat meer in het noorden zal moeten doen precies omdat het in oktober in het zuiden heel veel regent blijkbaar
merci van je reactie! ik moet eens goed kijken op de kaart waar alles ligt geloof ik want voor mij is het nog een beetje chinees. En ik heb zo via sites gekeken en ik kan beter in oktober in het noorden blijven of centraal en niet teveel naar het zuiden omdat er veel regenval is
Hoi, Voor de regen hoef je daar niks van aantrekken het zijn af en toe een paar enorme regenbuien en daarna weer zon (soms een paar dagen regen) zowel in het noorden en zuiden.
Hotels zou ik zeker niet op voorhand boeken , alleen voor BKK zodat je na de lange vlucht niet hoeft te beginnen zoeken. Je kan ook ginds via internet boeken voor het volgende hotel.
We gaan in april voor de 17e keer richting Thailand en starten nu eens in het noorden(10 jaar geleden ) doen daar een toer en gaan dan zuiden (weten nog niet waarheen) dat is ons plan .
Voor Bkk is Banglamphu wijk wel leuk (oude stadsdeel) in de omgeving van de Khao San road (gekkenhuis)
Voor beginners een gouden tip ,laat je niet vangen door mensen die je spontaan zelf hun diensten aanbieden…maar na een paar keer heb je hun trukkendoos wel door.
Sowieso heb ik veel routes gevonden hier op het forum. Ik merk zelf dat ik al gauw te veel wil doen en eigenlijk moet je niet alles te vol proppen. Dus mijn tip is ook. Bekijk forum eens goed op routes van anderen