ik ben een jongen van 26jaar en ga thailand in op 18 juli
om daar het 1 en ander tezien… ik vlieg 1st op phuket aan en blijf daar 3 dagen…dat is geboekt…
wil daarna daaruit richting bangkok en dr voorbij…
dingen bekijken en doen. zoals jungle, duiken enz.
ik zoek eigelijk mensen die dr ook heen gaan in de zelfde periode of mensen die me kunnen vertellen wat ik zeker moet gaan bekijken!!
en of je snel met mensen in gesprek kom daar… (ik ga namelijk alleen)
Nou dan is er zat te zien zo wel in het zuiden als voor bij Bangkok en er voor duiken kan op phuket ook heel goed zou als ik jou was nog een dag of 2 naar Phi Phi gaan om te duiken en dan door. Ik weet niet hoe naar Bangkok reist als je van af krabi reis met bus of taxi zou ik tusen door nog ff stopen in Hua Hin apen tempel daar erg leuk en dan door naar Bangkok en daar kan je GrandPalace golden boeddha/Emerald Boeddha en maak daar een fiets toer is top en ziet heel veel leuks sky tower is leuk om te doen heb prachtig uit zicht over Bangkok wel bij helder weer en een Klong tour Voor de rest River Kwai in Kanchanaburi (drijvende markt beroemde brug en dodenspoorlijn)En neem daar dan een junglehotel is top word er met de boot heen gebracht en Ayuthaya stad ligt aan drie rivieren en heeft mooie pagodes en overblijfselen van het verleden maar Phitsanulok /Chiang Rai (stadstempel, de Wat Mahattat )mail me maar even anders word het een heel lang verhaal is nog zo veel. Wat betreft je vaag wil zelf wel die kant op om die tijde maar moet even af wachten hoe het loopt als mij vriendin hier heen komt ga ik niet ben bezig met MVV voor haar zo.
Goede tip als je naar bangkok gaat, Khao San Road, elke taxi kent dat straatje, het zit er vol rugzaktoeristen en er zijn veel goedkope hotelletjes, er is ook altijd wat te beleven op straat en je kan er veel tips opdoen en mensen leren kennen
Ik denk niet dat het moeilijk is om met andere mensen in contact te komen als je alleen gaat. De meeste backpackers zijn alleen.
Idd wat Pascal al zei: Khao San Road is heel leuk maar je moet wel van drukte houden. Maar daar kom je zeker mensen tegen.
Als je ook naar Chiangmai gaat, dan zou ik je aanraden om in Julie Guesthouse te gaan slapen. Een echt backpackersguesthouse met een soort van lounge waar iedereen met elkaar zit. Een aanrader dus als je reisgenoten wilt leren kennen.
Heb je ook al een slaapplek op Phuket?? Ik verbleef in Phuket town, in het Thavorn Hotel. Het hotel heeft 2 gedeeltes. Het voorste gedeelte is een hotel en het achterste is meer het budget gedeelte. Beetje muf maar wel goedkoop!!