Ik ben Irene, 23 jaar. 31 December vlieg ik voor het eerst naar Thailand voor 4 weken. Mijn plan is om eerst 3 - 4 dagen in Bangkok te verblijven en daarna voor een paar dagen naar Chiang Mai. En daarna weet ik het niet zo goed…
Ik dacht zelf aan Phuket - Koh Samui - Krabi en daarna terug naar Bangkok.
Hebben jullie misschien tips? Must see’s, do’s and don’ts. En zijn er nog meer mensen die door Thailand reizen in januari? Ik hoor graag van jullie!
Wij vonden krabi/ao nang niet overeenkomen met Phuket, op phuket hebben wij ons opzich iets beter vermaakt dan op ao nang maar in principe vemaak je je overal wel in Thailand.
Nou als je genoeg tempels gezien hebt in Chiangmai en je wil wat relaxen, ga dan naar het meer Huay Tung Tau. Er staan bamboehutjes langs de oever waar je kan eten en drinken , je kunt er heerlijk zwemmen, waterfietsen en wandelen. Het meer rond is ongeveer 6 km.
Aan de andere kant van het meer wordt niet gezwommen maar kan je vissen. (visgerief is te huur terplaatsen)
Chiang Mai is een goed uitgangspunt voor een aantal actieve excursies.
Deze excursies gaan eigenlijk allemaal de bergen in. Afhankelijk van de excursie gaat u wandelen, mountainbiken of met jeeps de omgeving bekijken. U zult onderweg bergstammen, watervallen en schitterende natuur kunnen bewonderen,denk dan in de eerste plaats aan het Doi Inthanon gebergte.
één van mijn favoerite watervallen is de Mae Klang waterval (zie foto hieronder)
Ik begrijp dit echt niet, hoe kan iemand een uitspraak doen zonder er geweest te zijn? Phuket is groot, het komt vaak voor dat mensen iets zeggen over Phuket terwijl ze alleen maar Patong kennen, maar iets zeggen over Phuket zonder er ooit geweest te zijn? Dat is wel het toppunt.
Op Koh Phangan zijn de wel bekende full moon (half moon en black moon) partys. Als je daar van houdt ;).
Chiang mai vond ik super mooi -jungle trek, nacht markt. En het is een leuke ervaring om met de trein van Chiang mai terug te gaan naar bangkok. Zorg wel dat je een beneden bed heb :).
Bangkok vond ik zelf het minst leuk - vijf jaar geleden waren erval veel scams etc. En de mensen daar waren stukken minder leuk dan in de rest van Thailand… maarv dat is mijn mening. De floating markt en het paleis zijn wel mooie bezienswaardigheden.
Bangkok: Doe een fietstocht in Bangkok, je komt op plaatsen waar je normaal niet snel komt, is echt een aanrader!
Loy Nava dinner cruise, lekker eten op een oude rijstboot met een heerlijke sfeer over de Chao Phraya river.
'S avonds een drankje bij de Sirocco Sky bar (Lebua State tower), wel prijzig maar een prachtig uitzicht over bangkok.
Bezoek de bekende tempels zoals, Wat Phra Kaeo, Wat Pho (liggende Buddha) en Wat Arun.
Een paar uurtjes slenteren door Chinatown.
Voor shoppen: Mbk shopping center, Pratunam market en in het weekend de Chatuchak market.
Phuket: Leuke stranden zijn Laem Singh beach en Nai Harn beach.
Phuket fantasea (leuke theatershow).
Bezoek de mooie eilanden, Koh Racha Yai (15 km onder Phuket) of de Similan islands.
Een meerdaagse tour naar het natuurpark Khao Sok.
Een sea canoe tour naar de Phang Nga bay (kalksteenrotsen, onderwater grotten en verborgen lagunes).
Wat chalong tempel.
Koh Samui: Mae Nam beach is mijn favoriete strand op Koh Samui, maar er zijn meerdere mooie stranden.
Eiland tour: Na Muang waterval, Big Buddha tempel, Hin ta/Hin yai enz.
Dagtrip naar Koh Nang Yuan (3 eilandjes verbonden met een zandbank) echt mooi daar.
Je kunt ook overwegen om een paar dagen naar Koh Phangan en/of Koh Tao te gaan.
Tour naar het Angthong Marine park. (Heb ik zelf nog niet gedaan)
Krabi: Railey beach(west/east) en Phra Nang beach.
Bezoek de mooie eilanden: Koh Hong, Chicken/Thub/Mo island (3 eilandjes verbonden met een zandbank) en Koh Poda.
Vasteland tour: Emerald pool (natuur zwembad), warmwaterbronnen en de tijger tempel (Wat Tham Sua).
Diverse Kano tochten kun je er doen, halve en/of hele dag.
Natuurlijk de wereldberoemde Phi Phi eilanden!
Probeer Pai te bezoeken, als je toch in Chiang Mai bent. Sprak van het weekend toevallig iemand van jouw leeftijd die dat helemaal geweldig vond. Chiang Rai daarentegen vond ze ‘geen hol aan’.
Inderdaad prijzig hoewel ze niet aandringen/verplichten een drankje te doen en er is geen toegangsprijs. Het is de Skybar uit de film Hangover 2 Correcte kleding vereist en dat is subjectief: op sandalen en slippers wordt je sowieso geweigerd (tenzij je een oogverblindende Aziatische bent).
De hoogste van BKK en 360 graden uitzicht is het platform op de Bayoke Tower II. Ligt er aan hoe laat je arriveert, maar de entree ligt rond de 300 THB als je geen gast van het hotel bent. Ik ga hier graag heen vlak voor zonsondergang met een meegesmokkeld biertje .
Nou 100 % gelijk wat betreft Pai,Axelfoley !
Het is één van de mooiste plekken in het noorden van Thailand.(Tha Pai hotsprings,Mae Yen waterval) lekker gezellig relaxt aan de Pai rivier de mensen en de kleine bootjes gadeslaan.
Maar als je maar een paar dagen verblijft in Chiangmai dan kan je dit best een andere keer doen.
Je moet al rekenen dat je met een minibus 4 uur onderweg bent met de scooter nog langer.
Zelf heb ik dit traject Cnx & Pai afgelegd op 2,30uur (was wel met de motor) de baan lag er goed bij (niet geregend)
Er zijn al een aantal goede tips aan je gegeven waar ik me zeker bij aansluit…
Fietsen in Bangkok zeker doen. Je ziet delen van Bangkok die je nooit zult zien als je op eigen gelegenheid de stad in gaat en een deel waar je geen massa’s toeristen tegenkomt.
Zo zou je zelf nooit de sloppenwijken ingaan…fiets je bijvoorbeeld met ons mee, dan ga je daar wel in en kan je met eigen ogen zien hoe de mensen daar leven en hoe vriendelijk ze zijn, ondanks het weinige dat ze hebben.
Om een indruk te krijgen van onze populairste fietstocht Colors of Bangkok zou je HIER eens kunnen kijken.
Loy Nava is idd een erg leuke dinercruise over de Chao Phraya waarbij je tijdens het diner langs de prachtig verlichte monumenten vaart. Reis je alleen, dan zou ik echter Loy Nava niet zo snel doen…
Een goed alternatief voor het dure Sirocco is idd de Baiyoke Sky Tower. Voor rond de 750 Baht boek je het dinerbuffet en heb je tevens toegang tot het ronddraaiende observatiedek. Wat het eten betreft heb je veel keuze, maar het is geen haute cuisine. Wel goed te doen en ik vind het zelf ook altijd leuk om mensen mee te nemen voor een avondje Baiyoke. Met name het uitzicht over deze verlichte Thaise hoofdstad is fantastisch.
Ik neem aan dat je de eilanden/strandbestemmingen die je wilt bezoeken in een willekeurige volgorde hebt opgeschreven (Phuket-Koh Samui-Krabi) ? Het is namelijk een beetje onlogisch om van Phuket naar Koh Samui te reizen en vervolgens weer terug naar Krabi…
Wil je in Chiang Mai nog een paar uurtjes actief bezig zijn, dan is Eagle Track wellicht een idee. Vergelijkbaar met het bekendere Flight of the Gibbon, maar een stuk goedkoper.