Eindelijk is het dan zover, ik heb weer een maand (langer was even niet mogelijk) vakantie geboekt naar Thailand!
16 januari vlieg ik naar Bangkok waar ik 2 overnachtingen heb geboekt en vandaar uit wil ik richting de westelijke golfkust! Heeft iemand nog aanraders of tips? Let me know
Hoi Sabrine,
Welkom op wwz,moest je met eventuele vragen zitten over Thailand,voel je vrij om een vraag te posten in het reiscafe van het Thailandforum.
Er zijn bij ons genoeg mensen met kennis die je vragen met de (thaise)glimlach beantwoorden!
ff deze link aanklikken en je zit op de juiste plaats: http://www.wereldwijzer.nl/forum/thailand-reiscafe
gegroet:georgessiam:chin:
Een tip is om met mij een borrel te gaan drinken in Bangkok
Goed, nu ff serieus…als je nog nooit gefietst hebt in Bangkok, zou je dat zeker moeten gaan doen.
Wellicht vanuit Bangkok de Maeklong market bezoeken in Samut Songkhram (waar een paar maal per dag de trein doorheen dendert).
Dan afzakken naar het zuiden via Cha’am, Hua Hin, Pranburi (Khao Sam Roi Yot NP bezoeken). Misschien nog Tree Tops (slapen in een boomhut in Khao Sok NP) ?
Ik heb inmiddels al even wat dingen opgezocht en heb al een soort route bedacht, geen idee of dat makkelijk te bereizen is haha…
Maar het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn! Surathani, khao sok klinkt top! Wil dan richting Ko Samui, Ko Raya, Ko Lanta en/of Ko Hai…
Aan het einde van de maand wil ik ook nog de andere kant op even genieten op Ko Phi Phi, als dat allemaal te doen is in een maand tijd?!
Je zou eerst naar Surat Thani kunnen reizen en vanaf daar naar Khao Sok. Van Khao Sok naar Koh Samui en vervolgens kunnen vliegen naar Krabi of Phuket. Koh Raya (Ko Racha), Koh Lanta, Koh Hai/Koh Ngai en Koh Phi Phi liggen allemaal aan de andere kant (Andaman Zee). Het zijn veel eilanden om in een maand te bezoeken, maar als je op elk eiland maar een paar dagen wilt blijven, is het wel te doen. Of misschien toch een eilandje skippen…
Ik heb het volgende bedacht maar ik kom er even niet uit wat de beste volgorde is?
Ik wil 4 van de mooiste stranden bezoeken, dus dacht om van Bangkok naar Phuket te gaan (Patong Beacht) of is dat heel toeristisch? Van daar naar Phi Phi Islands, dan naar Krabi (Rai le beach) en te eindigen op Koh Samui, want heb daar met een vriendin afgesproken in februari!
Heb jij als deskundige een beter idee? En als ik een vlucht in Bangkok boek naar Phuket is het dan goedkoper dan nu online te boeken?