Wie kan ons helpen?

Hey beste backpackers,

Ik heb een vraagje. Mischien is het al 100 x beandwoord maar ik vraag het alsnog even voor de mekkelijkheid.

Ik en mijn vriendin willen 13 oktober vertrekken naar thailand en we willen daar gaan backpackern. We hebben een ticket geboekt en we blijven 16 dagen. We landen in bangkok en we vertrekken daar ook weer. We willen vanalles zien en beleven maar niet heel de dag tempels bekijken. We willen de drijvende markt bekijken in bangkok en naar de river kwau en dan met de nachttrein naar chiam mai. We willen daar een paar nachtjes blijven om de natuur te bekijken en met olifanten rond te rijden. Dan willen we een binnenlandse vlucht naar het zuiden om daar een paar nachten te verblijven op een prachtig strand. Om te snorkelen.

Heel simpel zou je zeggen maar ik vind het heel moeilijk om keuzen te maken. En als ik zo naar onze planning kijk zijn we binnen 6 of 7 dagen klaar. En we hebben er 16.

Dus mijn vraag aan jullie. Wat zouden jullie nog meer zeker gaan bekijken of heen reizen. En waar kunnen we slapen? We willen zelf gewoon een guesthouse. Een goedkoop kamertje voor 2. Ik heb gelezen dat dat makkelijk moet gaan voor 10/15 euro.

Wie wil me helpen.

Graag bericht op de site of me prive mailen. [EMAIL=“ikku10@hotmail.com”]ikku10@hotmail.com

Alvast erg bedankt.

Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je eerst de omgeving Bangkok met daarbij de River Kwai en en Floating Market zien. Vervolgens wil je in Bangkok de nacht trein naar Chiang Mai nemen om vervolgens een olifanten toch te doen onder andere. En vanaf Chiang Mai naar het zuiden vliegen om wat eilanden/stranden te bezoeken?

Persoonlijk denk ik dat het het beste zou zijn als je in plaats van het noorden én het zuiden, het noorden óf het zuiden gaat bekijken. Zowiezo is er rondom Bangkok al aardig wat te zien buiten de talloze tempels. En als je daarna naar Chiang Mai gaat, waar ook heel veel te zien&te doen is zit je vakantie er denk ik alweer bijna op! Persoonlijk vond ik Chiang Mai trouwens een leukere stad als Bangkok, minder druk en vriendelijkere mensen en alles kost wat minder. Ook zijn er hier in de omgeving genoeg tours te doen zoals de “flight of the gibbon”, en mocht je het geld niet hebben voor tours kun je, net zoals ik, een scooter huren (altijd uitkijken natuurlijk, maar het verkeer went snel) en is wat gaan rijden richting de bergen. Op mijn toch kwam ik toen op allerlei plaatsen waar geen toeristen waren en toch prachtig was.
Maak je ook geen zorgen over de slaapkosten in Guesthouse’s, mijn goedkoopste nacht was 135bath (gedeelde kamer zonder aircon) en mijn duurste was midden in het uitgaansgebied in Phuket wat me 500 bath (nieuw guesthouse, met aircon) per nacht koste. Dus je zult zowiezo niet veel meer kwijt zijn dan 10 euro. Bovendien vond ik alle kamers waar ik heb geslapen echt meevallen, heb nooit last gehad van insecten of iets!
Nog een laatste advies, koop de lonelyplanet als je hem nog niet hebt. écht heel handig tijdens het backpacken omdat er echt bijna alles instaat. heb er veel aan gehad!

Succes met de laatste voorbereidingen!

Bolletje123;Het is zoals Massiv heeft gezegd Chiangmai is een mooie stad met zijn prachtige tempels met zijn prachtige kunstambachten.Ik zou het ook spijtig vinden als je de mooie watervallen aan doi inthanon niet zou bezichtigen,het ligt maar 54km van chiangmai,doen man!!moest je nog eventueel dagen over hebben,waarom geen bezoekje brengen naar Isan country?Ik kan nog uren klappen welke bezienswaardigheden je nog kunt bezichtigen,maar je moet het thailandforum is uitpluizen,dan kom je ook nog veel teweten!!plastiek/georgessiam.

16 dagen heb je zo vol, wees niet bang je zult je niet gaan vervelen.

er is zoveel te doen/zien. ik denk dat je na die dagen denkt, dit was veel te kort.

1.bkk
2. river kwai
3
4
5.ayuthaya
6
7.chiang mai
8
9
10
11.chiang rai
12
13
14
15 bkk
16

zo zijn er 16 dagen om. bkk is ook veel te zien (minimaal 2 dagen,maar langer lukt ook zeker), river kwai en omgeving( 3 dagen), chiang mai en omgeving (4 dagen), chiang rai en omgeving (3 dagen).

Hallo
Thailand is een Grootland dus als je wat wil zien houd rekening met reis tijden Bangkok is zeker de moeite waard maar zal dat op het eind van je reis doen voor het geval dat je wat kados wilt meenemen .
chiang mai is zeker de moeite waard wil je ook wat strand dan zijn er zeker ook fijne bad plaatsen hua in bijvoorbeeld
Maar Geniet vooral van dit land maak zeker niet een overvolle agenda.
Slapen kan op veel plaatsen relatief goedkoop zeker buiten Bangkok
Groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia: