1e keer Thailand, wie kan me helpen..

hallo allemaal ,

30 september gaan we (ik samen met een vriendin )voor 16 dagen naar thailand.
Het ticket hebben we , nu de rest nog …
( we hebben/ willen nog niks vast leggen)
onze planning is:
eerste 4 dagen bangkok .
dan met de n8trein na chaing mai. (daar blijven we dan 5 dagen. )
met t vliegtuig na koh sumai , en 2 de buureilanden ( 4 dagen)
terug naar bangkok en dan laatste 2 dagen bangkok (s avonds weer naar nl)

wat we willen doen / zien:
winkelen , ofilanten , tijgertemple , duiken , fietstocht , raften , n8markt , iets van de jungle zien , full moon party , stappen , natuurpark, en natuurlijk ook nog een beetje cultuur op doen…

wie heeft er tips, ervaring , ect…

gr, Cheryl

lijkt me een beetje een erg vol programma.

denk dat jullie teveel willen in een korte tijd, ik zou zeker 1 dag bkk eraf halen jullie brengen er 6 dgn vd 16 door. Ook de eilanden 3 eilanden in 4 dgn dan ben je alleen maar aan het reizen beperk je dan tot 1 of misschien 2 eilanden of haal er bij chiang mai 1 dag af.

Jullie moeten echt keuzes maken anders zijn jullie alleen maar aan het reizen en zie je niets

Zoals baco al aangeeft, is jullie programma wel heel erg vol en zo heel veel tijd hebben jullie niet. Zou dus toch programma iets inkorten…

Zo te zien komen jullie 1 oktober aan in Bangkok…

1 okt: aankomst Bangkok, rustig aan doen en beetje acclimatiseren
2 okt: fietstocht Bangkok (ochtend of middag)
3 okt: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Po, Wat Arun, Chinatown. 's Avonds nachttrein (19:35 uur) naar Chiang Mai.

4 okt: aankomst Chiang Mai, stad verkennen, avondmarkt
5 okt: bijv jungletrekking doen, 2 dagen, 1 nacht (incl rit op olifant en bamboeraft)
6 okt: nog nacht in Chiang Mai
7 okt: Chiang Mai - Koh Samui. Kan non-stop met Bangkok Air, maar tickets zijn niet supergoedkoop. Alternatief is om eerst naar Bangkok te vliegen, vandaar naar Surat Thani en dan verder met bus/ferry.
8 okt: Koh Samui
9 okt: Koh Samui
10 okt: Koh Samui - Koh Pha Ngan
11 okt: Ko Pha Ngan
12 okt: Ko Pha Ngan (Full Moon Party)
13 okt: Ko Pha Ngan
14 okt: Ko Pha Ngan - Koh Samui (ferry) - Bangkok (vliegtuig).

Dan laatste dagen in Bangkok om te shoppen (Chatuchak markt, MBK, Pratunam). Evt kan je nog een klongtour maken met longtailboot.

Groeten,

Dave
Viengtravel Bangkok

bedankt voor jullie reactie!!
zullen toch maar wat aanpassingen maken :slight_smile:

hebben jullie nog tips m.b.t. hotels/guesthouse

Opgepast de meeste expats slapen nu !
Verfijn uw vraag , willen jullie goedkoop slaapvertrek of meer luxe en waar Bangkok , Chiang Mai …?
Hotels e.a. zijn er in overvloed.

Mvg

Guesthouses heb ik geen ervaring mee, maar wat willen jullie betalen per nacht voor een kamer ?

05:50 uur nu Frank…een vroegertje vandaag…China Airlines komt eerder aan dan schema (nu ongeveer) en ik moet zo de eerste gasten ontvangen…pfff… :slight_smile:

Anders, als jullie nog iemand nodig hebben om de nachtshift te doen…lol2lol2lol2 Een ticketje enkel naar Bkk heb ik er wel voor over, hoor :wink: lol2

En je vriendin achterlaten in Belgie ?? Neeeee, dat zie ik je niet zo snel doen :wink:

Hotel in Bangkok…Trang Hotel, op loopafstand van Khao San Road, met zwembad.

Hotel in Chiang Mai…Chiang Mai Gate Hotel, goede prijs/kwaliteitsverhouding, met zwembad, dichtbij oude stad.

Cheryl slaapt…55555555555555555555

Wat moet je allemaal doen voor het werk Dave ?
Ik dacht dat je daar ergens op een bureautje zat ?

Ik zit hier lekker op het terras te genieten van een Jasmijnthee , prachtweer , laat ze maar doen hahahahh

low budget , maar wel gewoon n fris bed en douche. ( 5 euro p. n.?)
het is meer om de nacht door te brengen en weer verder te reizen.

oh koh sumai willen we wel relaxe en luxe :slight_smile: en dan mag het ook best wat meer kosten

5 euro per nacht dan moet je wel met weinig tevreden zijn !?
:chin:

Heb je al eens gekeken op bepaalde sites
Agoda
Booking .com
etc…

ff off-topic :slight_smile:

Ik stel reizen samen voor mensen die mailen, maar ontvang ook de gasten die een reis geboekt hebben en na aankomst even op ons kantoor langskomen voor ze naar hotel gebracht worden.
Nemen altijd de reis nog even met ze door en ze krijgen treintickets overhandigd als ze die geboekt hebben…

6 Dagen Bangkok best wel veel,maar is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Het zijn behoorlijke afstanden die je aflegt en dus hou er rekening mee dat je lange reistijden hebt.

Wat ook een leuke plaats is koh tao om te duiken.

Wij hebben er toen voor gekozen om dezelfde dag nog nadat we geland zijn zijn in bkk gelijk door te vliegen naar koh Samui. hier zijn wij 1 dag gebleven en daarna met de boot door gegaan naar koh tao het duikparadijs.

Wij hebben de laatste 3 dagen bkk gedaan voordat wij terug vlogen.

groetjes,
Wendy

De beste guesthouse in Chiang Mai is absoluut ‘the red brick’… pak vanaf het vliegveld of busstation een tuc tuc naar de Nightbazaar in Chiang Mai. Das lekker centraal en dan 10 minuutjes lopen en je bent bij de red brick guesthouse. Prijzen zijn voor 1ste nacht 400 bath voor 1 kamer met 2 aparte bedden + warme douche + airco. tweede nacht 350 bath en derde nacht 300 bath. en die prijs blijft het. Supervriendelijk personeel en alle excursies zijn daar het goedkoopst. TIP!! lekker 2 daagjes scooter huren en de berg op (doi suthep ofzo) geweldige dag!! Ga niet naar de tigerkingdom, is zeker niet de moeite waard en zielige tigerjunks vol met drugs om ze slapend te houden en dan zeggen ze dat dat normaal is omdat tijgers 20 uur slapen!! Wij hebben de flight of tthe gibbon gedaan en dat was wel eeeerg leuk, moet je maar eens googelen.

heb je vragen, dan hoor ik het wel… veel voorbereid-plezier:dag:

Nou Cheryl,

5 euro per nacht in een schoon bed is voor BKK (en in mindere mate de andere plaatsen) onmogelijk.
In Bangkok zou je kunnen kiezen voor www.suk11.com , aangezien je wilt winkelen, zit je dan in het goede gebied. Een 2-pers kamer kost daar 500 baht, inclusief ontbijt. Als je 5 euro per persoon per nacht zou bedoelen, kom je er ongeveer mee uit.
Overigens is het veel slimmer om BKK op het laatst te doen, om te voorkomen dat je je hele vakantie met de aankopen moet sjouwen.
Zeker doen:
MBK shopping center-(Skytrain halte Siam)
Pratunam kledingmarkt
Chatuchak weekendmarkt- Uiteraard alleen op za- en zondag, makkelijk te bereiken via skytrain halte Mo Chit.
Platinum Shopping Mall-tegenover Pratunam kledingmarkt.

Er is ook een toeristenmarkt op de Sukhumvit Road, alleen kijken, niets kopen, een shirt kost daar 4x zoveel als in MBK of Pratunam!

Hans.