Vanaf 14 nov ga ik naar Thailand. Na twee dagen Dubai kom ik aan in Bangkok waar ik 4 nachten verblijf om vervolgens door te gaan per trein naar chang mai. Vanaf daar begint mijn avontuur. Waar kan ik het beste overnachten waar ook backpackers zijn, info over trips, bezichtingen en dergelijke zijn erg welkom
Soi 1 guesthouse, dit is zeker een aanrader!
super vriendelijk, veel backpackers aanwezig. en zijn heel behulpzaam mocht je vragen hebben over reis schema’s!!Happy House in Bangkok is leuk om te slapen het ligt 1 straat van Kaosan Road. Vanuit dit guest house ben je snel bij de rivier taxi of bij de bus. Wanneer je de deur uitloopt ligt aan de overkant een boekingskantoor waar je verder vervoer kunt boeken.
Voor de rest heb je nog goedkope guesthouses in Kao San road(lekhouse:150bath)alsook in de omringende straat Rambuttrie road kan je goedkoop overnachten!(bella house vb:)Nu ik weet niet wat je budget is,maar je kunt goedkoop met riverexpress boot van Pra Athit(Banglampu)naar Nonthaburi varen voor slechts 13 bath!ben je wel eventjes zoet voor 45 minuten.Natuurlijk als je het grandpalace gaat bezichtigen ben je al direct 150bath kwijt.Moest je in het weekend in Bangkok verblijven dan kan je eventueel de beroemde chatuchak markt bezoeken.rode bussen met een blauwe sticker (voor en achterruit)rijden "gratis"moet je niet betalen.(dacht bus 51/53?)Voor goedkope logementen in Chiangmai vind je rond de Anusarn market(plaats is gelegen aan de beroemde nightbazaar in Cnx.wat te bezoeken in Chiangmai(teveel om op te noemen,zal er een paar geven)Wat Doi Suthep,Wat Umong,plaatselijke dierentuin,Mae Rim dit is buiten Cnx.
In Mae Rim kan men de orcideeenfarm,snakefarm,alsook een olifantenkamp bezichtigen.
Moest je eventueel halte houden in Sankampheng,dan kan je iets buiten het centrum van deze stad de Sankampheng Hotsprings bezoeken.
Ook niet vergeten als je tijd hebt ,om Doi Inthanon en zijn mooie watervallen(oa:Mae KLang)te gaan bezichtigen.Men kan dit met een gehuurde taxi doen,of de bus nemen naar het dorpje Chomtong(58km verwijderd van Cnx)daar kan je met een pickup taxi naar de beroemde berg rijden.
heb nog in het reisinformatie nog een paar filmpjes geplaatst ff link aanklikken: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Voor Bangkok(bezienswaardigheden deze link aanklikken!) Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Het is moeilijker een slaapplaats te vinden ZONDER andere backpacker dan met Je komt vanzelf mensen tegen! Eventueel kun je een lonely planet aanschaffen, veel reizigers gebruiken dat boek bij het zoeken van accommodatie.
In Chiang Mai is het Julie’s Guesthouse een goede backpack-optie. Goedkope basic maar goede kamers en een relaxed internationaal sfeertje met veel jonge mensen. Wel best eens mailen of bellen, het zit vaak vol.
Wat bedoel je hiermee? Dat je in je eentje niet zo makkelijk een slaapplek vindt?
Ik denk dat Jenny eerder bedoelt dat je op elke slaapplek wel wat backpackers tegenkomt…