Hoi, ik had even een vraagje, ik vlieg 29 juli alleen naar Thailand en heb verder niets geregeld.
Ik wil eigenlijk eerst een paar dagen in Bangkok verblijven en daarna met de nachttrein naar Chiang Mai.
Heeft iemand tips voor een hostel in Bangkok en Chiang Mai?? Waar meer backpackers komen? Is het slim om deze hostels te boeken of kan dat ter plekke??
in thailand heb je niet zoveel hostels, accomodatie is kun je vrij goedkoop hebben.
In bkk als je naar Kao san road gaat dan zul je zat backpackers aantreffen,elke taxi chauffeur kent koa san rd zoniet dan is het een slechte taxi chauffeur en moet je die niet hebben…
Voorlopig moet je niets boeken, want in verband met de rellen
zijn er voorlopig te weinig toeristen. De bezettingsgraad van de hotels en guesthouses is voorlopig slecht. Slecht nieuws voor de Thai, goed nieuws voor de toerist. Je zult wellicht prijzen aantreffen die lager liggen dan in de Lonely Planet.
Ik was in febr. nog in Chiang rai en daar betaalde ik de helft van wat in de LP stond.
Oh neenee, wij willen net geen dorm, daarom vroeg ik het! Voor een dorm zijn m’n vriendin en ik net iets te actief:hihi:.
Bedankt voor de tip, ik was nogal geïnteresseerd in de Shanti lodge, maar naar het schijnt is het personeel daar zeer nukkig… Dus dit vind ik er een mooi groen alternatief uitzien.
idd, zoals sommige jeugdherbergen hier bij ons (althans in België): met 10 tot 20 man op een soort slaapzaal. Handig als het extreem low-budget moet, maar geen privacy. Kunnen wij dus niet gebruiken…
Ik gebruik dit topic ook om mijn vragen in te stellen want het heeft allemaal wel met elkaar te maken.
Ik was eerst van plan om in een dorm-room te slapen want ik reis alleen en wil graag andere backpackers ontmoeten. Maar ik heb net 17 pagina’s terug te lezen op dit forum en ik begin te begrijpen dat er nauwelijks dorms zijn en dat het normaler is dan een single room oid te nemen. Kom je dan nog wel mensen tegen? Dat is wat ik me vooral afvraag…
Verder: Weet iemand anders nog wel een leuk hostel in het oude gedeelte van de stad (hoeft niet persee op Th Khao San te zijn vanwege het geluidsoverlast). Een nadeel van guesthouses is voor mij dat ze vaak geen kamer hebben met één bed. En je moet vast het dubbele betalen als je in je eentje een kamer neemt met twee bedden?
En ik hoor dat Rambuttri road (qua straat) aanbevolen wordt om te kijken. Kun je daar nu gewoon heen? (omdat het nu door de rellen dus rustig is?). Ik vindt Lamphu house erg positief klinken… maar ook daar hetzelfde probleem: ik ben bang dat ik het dubbele moet betalen omdat ik in mijn ééntje een twee kamer appartement bezet ga houden.
In mijn zoektocht op het internet kwam ik ook diverse hotels/guesthouses tegen met één persoon kamers! Dus met maar één bed. Je betaald dan iets minder, niet de helft maar wel minder. Anders een mailtje wagen? En natuurlijk kom je nog andere mensen tegen! Alsof je daarvoor alleen maar bij elkaar op de kamer moet verblijven;) Thailand is zo’n heerlijk vrij land, of je nou wilt of niet je leert er zeker weten mensen kennen! En zoals jij, die graag wil, je zal t vast “uitstralen” komt t helemaal wel goed!
Ja precies, en daar hoor ik nou juist zulke goede dingen over.
Maar dan ga ik nu gewoon op zoek naar guesthouses die wel éénpersoons kamers hebben. Misschien eigenlijk ook wel lekker… als je daar met een jetleg zit.
Elk Guesthouse heeft een soort “centrale ruimte” waar meestal wel andere backpackers zitten. Of als er niemand zit, ga jij er even zitten en dan moeten er vast wel andere backpackers langskomen . Over het algemeen heb je veel aanspraak, en helemaal als je alleen reist!
Over de prijzen, er valt altijd te onderhandelen. Mocht je meerdere dagen bij een guesthouse blijven vraag dan met een glimlach of ze niet toevallig een speciale prijs voor je hebben, grote kans dat ze wat van de prijs afdoen! En als je toch een kamer neemt met 2 één-persoonsbedden, of 1 twee-persoonsbed, maar je bent alleen - dan word er meestal ook wat van de volle prijs afgehaald.
Voor 150bath ben je gestelt bij “lekhouse” in kao san rd.
Kleine éénpersoons kamers met fan,wasgelegenheid is op de gang(koud water)
Er is geen stopcontact op de kamers om bv:je gsm of musicplayer op te laden.