Hallo allemaal,
in januari ga ik voor 59 dagen trekken door Thailand.
ik ben er al 2 x geweest, maar deze keer gaan we backpacken en ik heb wat hulp nodig met accomodaties :slywink:… de planning is al volgt
Bangkok-River Kwai-Ayutthaya-Chang Mai-Koh Tao-Koh Phangan- Koh Samui- Krabi- Phi Phi- Koh Lanta- Phuket - Pattaya - Koh Samet eind Koh Chang… dusss… als iemand op 1 van deze plekken een goede hostel denk te weten, dan hoor ik het heeeel graag!
voor 1500 bath is er voldoende keuze hier een paar voorbeelde van guesthouses van rond de 500 - 600 bath per nacht met eigen badkamer met warm water en airco
lonely beach resort http://www.lonelybeach.net/ op koh chang
villa panalee +6638052235 ([EMAIL=“villapanalee@hotmail.com”]villapanalee@hotmail.com) in pattaya
in krabi weet ik niet waar je precies naartoe wil maar in ao nang is P.K.Mansion een fijn guesthouse +66756374312 ([EMAIL=“pkmansion@hotmail.com”]pkmansion@hotmail.com)
in de andere plaatsen waar je naartoe wil heb ik geen gegevens meer van guesthouses waar ik ooit heb gelogeerd maar ik ben er zeker van dat er hier andere zijn die je daaraan kunnen helpen
Ik ben zelf net terug van 1.5 maand Thailand Dus wie weet heb je wat aan de volgende adresjes! Wij gingen wel in het regen seizoen…dus prijzen kunnen misschien ietwat verschillen! Wij hebben ook steeds een eigen badkamer gehad!
River Kwai: Noble Night, was voor ons 700 baht per nacht (aircon room) inclusief ontbijt. Leuk ding, fijne kamers en een zwembadje. Zit ook midden in de straat waar de meeste backpackers verblijven.
Ayutthaya: PU guesthouse. Prima, schoon, goede prijzen en hele leuke mensen!
Chiang Mai: SK2. Echt een onwijs mooi guesthouse, hele grote kamers en badkamers en ook een zwembad. Ook echt hele lieve mensen die het runnen. 400 baht voor fan room en 700 voor een aircon room. Locatie was ook echt perfect, in het oude centrum van Chiang Mai! Ik vond dit zelf echt het leukste guesthouse van de hele vakantie en ze organiseren ook geweldige jungle trekkings!
Koh Phangan: Smile Beach resort. Aircon kamer was 800 baht per nacht, maar de 4e nacht was gratis. Hele mooie bungalows, vlak bij het strand! Dit was op een strandje in het noorden van het eiland (Haad Salad), lekker rustig en super mooi strandje. Met een scooter ben je ook zo aan de drukkere kant van het eiland dus eigenlijk wel ideaal!
Op Koh Tao hangt het er een beetje vanaf of je ook wil duiken, als je niet wilt duiken is goede en betaalbare accomodatie nog best lastig. Wij zaten uiteindelijk in een leuke bungalow voor 600 baht per nacht met een fan bij S.B.C (ofzo). Maar er zijn echt idioot veel opties op Koh Tao, dat merk je wel bij aankomst :hihi:
Super veel plezier in ieder geval met voorbereiden!