Mijn planning voor onze eerste vakantie in Thailand voor 4 weken in de maand Juli/Augustus is bijna klaar dankzij jullie hulp MAAR NU heb ik weer jullie hulp nodig om hotels, maar liefst Guesthouses (met zwembad) te vinden tijdens ons 4 weken. Alvast bedankt voor jullie infos!:kus:
BANGKOK: 3 Nachten - New Siam II of Riverside (zwembad en vlakbij alles)
KANCHANABURI: 2 Nachten - Kasem Island (zwembad en de meeste naast het staat zelf)
**A****YUTTHAYA: ** 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
CHIANG MAI 2 Nachten - www.laithai.com ou www.awanahouse.com. Ik kan niet beslissen tussen deze twee maar Hebben jullie tips?:unibrow:
PAI** : **2 Nachten - Tom’s elephant camp
CHIANG MAI 1 Nacht - www.laithai.com of www. awanahouse.com . Ik kan niet beslissen tussen deze twee maar het moest misschien naast de vliegveld omdat wij nemen een vlucht naar Phuket. Hebben jullie tips?:unibrow:
PHUKET : 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
KHO PHI PHI : 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
KRABI : 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
KOH SAMUI : 5/6 Nachten - 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
BANGKOK: 1 Nacht – Omdat dat is onze laatste dag in Thailand wij zoeken een hotel dicht bij het vliegveld maar waar wij wel onze souvenirs kunnen kopen! Hebben jullie tips?:unibrow:****
Kan alleen over Chiangmai spreken,u heeft 2 opties van guesthouses,Ik zou het awanahouse kiezen,ze hebben daar alle faciliteiten,en ikzelf ben er al eens geweest,een paar jaar geleden.Vriendelijke staff,en een goed restaurant+als ik het me nog kan herrineren hebben ze daar een dak,waar je een goede overzicht hebt van Chiangmai!niet bang zijn het is niet ver van het vliegveld,ikzelf rijd er met de fiets 10/11minuten over naar het vliegveld.Een taxi doe er hoop en al 5min over,het is te zien hoe druk het is op de baan.Oja nog een tip moest je daar eventueel op een zondag aankomen en je hebt niets voor handen(dan kun je de thapae gate market bezoeken)slechts een 100m van het hotel!voor tips eilanden moet je maar eens op www.sawadee.com surfen.heb er minder ervaring mee.gegroet:georgessiam.
lieverd-het is totaal helemaal volstrekt onnodig je daar zou veel zorgies over te maken. tenzij je denkt dat als er nooit eerder een NLer heeft geslapen het wel niet goed zal zitten. Overal stikt het van de accomodatie-het meeste in de low-budgetsector staat sowieso niet eens op het www. Door je niet zo hijgerig nu alles vol te plannen heb je volop rek en elastiek om ergens wat langer-of korter-te blijven
en verder gebeurt er van alles-de bus is stuk-de boot gaat toch niet etc-dat al je vooriutbetaalde reissommen ook in het water laat smelten.
en waarom (kan je nog logisch denken?) moet je een huis met pool (=dus duurder) hebben aan een strandplaats? of op phix2?
je kan in thailand heel makkelijk ter plaatse een hotel/guesthouse boekendit hoef je zeker niet te doen van uit nederland als je voor het eerst naar thailand gaat is het mischien wel handig om voor de eerste nacht een slaapplaats te regelen vanuit nederland als je tijdens een thaise feestdag reist kan het wel druk zijn in hotels en guesthousen maar ook dan vind je wel iets om te overnachten alleen heb je dan wel minder keus dus dan is het mischien ook wel handig om vooraf iets te regelen
Ben het met de rest eens!! Niet te veel plannen. Een richtlijn is goed, maar als je het ergens heel erg naar je zin hebt of je bent het reizen zat en je wil een dagje langer blijven zou het fijn zijn als het kan! Net zoals dat als je ergens niet tevreden bent, je ook gelijk weer weg wil, toch?!
Je kan altijd een dag vantevoren bellen om te vragen of ze een kamer kunnen reserveren, met een beetje mazzel pikken ze je dan ook weer op bij bushalte/station/pier/vliegveld.
Wij maakten trouwens ook de fout om steeds een zwembad te willen. Pas in de laatste week (van 4) hebben we af en toe gebruik gemaakt van een zwembad. Er is gewoon zoveel anders te doen en te zien, en na een lange dag is een koude douche heerlijk! Als je eenmaal bent afgekoeld ben je waarschijnlijk te moe om nog naar het zwembad te gaan. Zo ging het in ons geval.
Hoe gaan jullie dat doen qua vervoer? Wij willen vanaf Bangkok daarheen, maar geen id hoe we daar komen? ik las dat je met de bus gedropt wordt en dan wordt afgehaald door je hotel, maar hoe weten zij precies hoelaat je daar bent met de bus?
gr.!
Mijn planning voor onze eerste vakantie in Thailand voor 4 weken in de maand Juli/Augustus is bijna klaar dankzij jullie hulp MAAR NU heb ik weer jullie hulp nodig om hotels, maar liefst Guesthouses (met zwembad) te vinden tijdens ons 4 weken. Alvast bedankt voor jullie infos!:kus:
**A****YUTTHAYA: ** 1 Nacht - GEEN IDEE – Ik kan niets vinden – Hebben jullie tips?:unibrow:
Ben dit jaar in Ayutthaya geweest. Heb in een prima guesthouse gezeten. Phrom Tong mansion. http://www.promtong.com/
Hele vriendelijke mensen en bij de buren (hotel, guesthouse?? naam onbekend) was er een zwembad wat volgens info gebruikt mocht worden.
CHIANG MAI2 Nachten - www.laithai.com ou www.awanahouse.com. Ik kan niet beslissen tussen deze twee maar Hebben jullie tips?:unibrow:
****Ben dit jaar ook in Awanahouse geweest. Prima verblijfplaats en ik ga daar zeker weer naar toe. Zoals Georges al aangeeft prima locatie en zeer prettige mensen. Centrum is op loopafstand.