Wat zijn jouw top 5 hotels & guesthouses in Thailand? En waarom logeer je in deze hotels & guesthouses? Op basis van luxe, goede ligging, prijs kwaliteit verhouding of op aanraden van iemand die er al is geweest? Dit luxe hotel?
Mijn top 5 hotels zijn:
1/Royal hotel in Bangkok:niet duur+een goede ligging het ligt aan de ratchadamoen avenue,waar men verschillende bussen kan nemen naar alle richtingen in Bangkok!
2/Diamond riversite in Chiangmai:het hotel ligt op een neuslengte verwijderd van de beroemde nightmarket(qua prijs 1150bath+ontbijt inbegrepen)
3/Kaen Inn in Khonkaen(altijd als ik in Khon kaen ben,neem ik dit hotel!! goede kamers prijs valt nog mee(rond de 850bath)men heeft daar een restaurant,reiskiosk,een karaoke bar en het hotel ligt ongeveer 50 meter verwijderd van de busterminal.
4/City Beach resort in Hua Hinn,ook dit hotel valt nogal mee qua prijs,heeft ook alle faciliteiten en is niet ver van het strand.
5/Jintana resort hotel in Buriram(Isan)Had in dit hotel verleden maand nog gelogeerd,niets op aan te merken.
Ook een voordeel voor mensen die met het openbaar vervoer reizen,het ligt amper op 400meter van de busterminal!
Vraag me af met welk budget mijn bovenstaande vrienden reizen…
De kosten van deze accomodaties, staan erachter. Om ook de budgetreiziger te bedienen met tips, hier mijn favs:
1.First Hotel-Mae Sot (270 B) Kijk niet naar de buitenkant ! Het ziet er vanaf de weg niet uit, binnen blijkt het plafond te bestaan uit prachtig houtsnijwerk, en blijkt de vloer van marmer.
2.Blue Lagoon-Ao Khlong Prao-Ko Chang (600 B) Charmante bungalowtjes over een lagune, vlakbij het strand. De broer van de eigenaresse draagt een shirt met “Loading… Please wait” erop, dan kun je mij wegdragen.
3.Atlanta Hotel-Bangkok (600 B) Ik kom er nu 17 jaar, en nog nooit een beestje zien lopen, zo schoon. Er werken daar alleen maar schatten van mensen.
4.Khao Wang Hotel-Phetburi (250 B) Vrij sfeerloos, zou je zeggen. Maar een superschone kamer, douche, toilet en TV voor die prijs, en dan zo dicht bij Khao Wang Palace, een van mijn favoriete plekken in Thailand.
5.Sai Yok View Raft-Sai Yok NP bij Kanchanaburi (700 B) Vanuit je kamer, of vanaf je terras met 2 meter per seconde de Kwai-rivier voorbij zien stromen, en genieten van de natuur.
Bangkok:Riverview Guesthouse, in China Town. Goedkoop, mooi uitzicht over de rivier, leuke wijk met 's avonds veel eettentjes op straat, niet zoveel toeristen, dichtbij Hualamphong treinstation, en ook makkelijk om met bv. de rivierboot (openbaar vervoer) te reizen naar andere delen van de stad.
Uitzicht uit Riverview, Bangkok
Koh Chang:Warapura resort, Lonely Beach. Niet goedkoop (ongeveer US$40 voor een bungalow per nacht), wel luxe. Beetje designerig ingericht, eigen balkon, mooie badkamer, tv en dvd-speler, gratis dvd’s te leen, zwembadje met bediening, restaurant aan de oceaan met super eten en drankjes en goede bediening, en elke avond spectaculaire zonsondergangen. Enige minpuntje is het lawaai van bars in de buurt 's nachts. Hoera voor oordoppen. Oh ja en het zandstrand is 5 minuutjes lopen maar ik lag liever in /aan het zwembadje.
Warapura
In de mooie badkamer douche je in de buitenlucht, er was ook een bad
Heerlijk restaurant bij Warapura
Het blijft bij een top 2 want het andere hotel in het Khao San / Rambuttri gebied in Bangkok vind ik niet het noemen waard en verder heb ik nergens in Thailand overnacht.
Met stip op 1: Ik geef Cecilia helemaal gelijk, het Riverview guesthouse.
Fantastische locatie voor een prima prijs!!
Op 2: Bless Residence, Sukhumvit soi 33, iets luxer service appartement op prima locatie bij BTS.
Op 3: Awana guesthouse Chiang Mai, fantastisch plek in Chiang Mai met prima gastheer;
Op 4: Southern Fried Rice guesthouse, Kata Beach. Gemoedelijk voor een prima prijs/kwaliteit verhouding;
Op 5: Bedrock guesthouse, Ban Phe (Rayong). Een zeer goedkoop guesthouse als prima uitvalsbasis voor Koh Samet (5 minuten lopen naar de boot). Ongeveer 600Tb per nacht.
Heb je die prijs daar kunnen regelen want ik zie op hun site enkel prijzen van meer dan 2000 B staan. Ziet er wel mooi uit, dus ik zou er zeker eens graag overnachten als dat kan voor 700 B
Ik zie dat je gelijk hebt, ben zeer verbaasd. Ze hebben misschien nieuwe rafts of zo. Een andere reden kan ik niet bedenken, ik was er in feb 2010
, en een zwembad zoals op de website getoond, was er niet.
Op nummer 1:** Awanahouse in Chiang Ma**i.
Wij gaan voor het vierde jaar naar Thailand waarvan ook enkele dagen in Chiang Mai. Schone kamers, personeel staat altijd klaar, niets is ze te veel om je te helpen, ontspannen en een goede gastheer.
In Bangkok: gaan we altijd naar Rumbuttri Village. Schone kamers.
Ten eerste de locatie. Het ligt aan de rivier en je loopt zo Chinatown in. Het uitzicht is fantastisch. Daarvoor moet je wel een kamer op de 6e of de 7e etage nemen. Zijn wel duurder (TB1200) maar dan heb je een goede kamer (netjes, schoon) en een balcon met dit uitzicht. Zag trouwens dat de kamers in de dure periode wat duurder zijn gemaakt (was 1300 nu 1500). http://www.riverviewbkk.com/index.html
Het ligt ongeveer 5 minuten van Hua Lampongh en aan de andere kant Bang Rak waar je ook heerlijk kunt rondzwerven.
Het blijft natuurlijk persoonlijk George maar wij vonden het er fantastisch.
Op hun website staan allerlei verschillende tarieven. Ik heb er destijds in 2009 voor een euro of 5 per nacht geslapen op de 6e verdieping met een balkon en uitzicht op de rivier , maar daarna hebben ze de kamers gerenoveerd, dus misschien is het duurder geworden. Volgens mij is het ook wel onderhandelbaar.
Er is nog een ander hotel met een naam die er op lijkt, en Riverview Guesthouse is in een heel moeilijk (maar leuk!) straatje verstopt waar geen taxi’s in passen. Tuktuk-drivers zijn vaak in de war, je moet echt de routebeschrijving printen en meenemen. Er staan ook wel routebordjes van het hotel op straat op een gegeven moment.