Hostel voor start backpacktrip

In september ga ik met een vriendin mijn backpackreis door Zuid-oost Azie starten in Bangkok. Graag willen we in Nederland al een hostel boeken voor ongeveer 2 nachten. Heeft iemand goede ervaringen met een hostel? En in welk gebied van Bangkok kunnen we het beste kijken?

Dus als je een goede tip heb hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik denk dat je gewoon het beste goed kunt zoeken op Internet. Googlelen op hostels Bangkok en je komt vast iets tegen. Kom je op boekingssites van hostels (Hostelbookers.com of wat dan ook) dan staan daar vaak ook wel referenties bij van mensen die er al geweest zijn. Dan krijg je een redelijke indruk.

Groeten,

Jan

ik zelf boek meestal 1 of 2 nachten bij lamphu house http://www.lamphuhouse.com/default.htm dit zit vlak bij Kao San Road de backpackers hoofdstraat van bangkok en mischien wel van ZO-Azie op de straten is het hier werkelijk een gekkehuis een grote markt met vele uitgaans mogelijkheden veel etens stalletjes waar je voor ander halve euro lekker kan eten de meeste guesthouses hier zijn 's nachts vrij lawaaierig door de vele muziek op straat hier echter heerlijk rustig

wel reserveren want het staat in de lonely planet als hotspot en als je daar bent zie je dagelijks 10 talle backpackers ter vergeefs komen vragen voor een kamer

hoi.
ik ben toen begonnen bij grand president.
is alleen geen hostel maar een hotel. wel een luxe en zeer mooi hotel.
het is 4jaar geleden maar ik geloof dat het rond de 30euro was.

Je zult ongetwijfeld op Kaoshan terecht komen. Hostels/guesthouses in overvloed, waarvoor je niet persé hoeft te reserveren. Als je toch wilt reserveren zou ik aanraden om gewoon voor een van de hotels daar te gaan, zoals D&D Inn. Kleine guesthouses zijn vaak niet zo nauwkeurig met reserveringen, en dan heb je dus nog geen zekerheid.

Een kamer voor 2 kost bij D&D zo’n 20 euro per nacht, zwemdab op het dak etc. goed te doen dus…

Hoi,

Vorig jaar ben ik in Thailand geweest. Op de luchthaven nam ik de express bus (nr 2) naar Khao San Road (backpackersbuurt). Ik had mijn eerste nacht gereserveerd in hotel “Rambuttri Village Inn & Plaza” dit is gelegen in Soi Ram Buttri 95, op 200 meter voor Khao San Road, rustiger gelegen dan in de drukke straat Khao San. Ik betaalde toen ongeveer 20 euro voor een tweepersoonskamer met badkamer en airco. Boven op het dak is er een zwembad.

Wat ik iedereen ook kan aanraden die naar Bangkok reist is “fietsen in Bangkok” georganiseerd door Co Van Kessel. Echt de moeite om Bangkok op een heel andere manier te leren kennen.

Prettige reis !

Filip

Hoi,

Ik heb destijds een kamer geboekt via ratestogo.com het hotel was niet heel erg schoon en luxe maar het was prima te doen en er was gratis ontbijt. Was wel even zoeken voordat we er waren maar als je niet teveel geld kwijt wil zijn is het een prima oplossing.
http://www.sawasdee-hotels.com/

Manja

dit is inderdaad een aanrader zo zie je bangkok zoals je het zelf nooit zal zien maar het kan ook bij andre breuer dit is een andere nederlander die dit organiseert vergelijkbare tochten (bij alletwee erg mooi) en de prijzen zijn ook gelijk het enige verschil is dat andre ook regelmatig de moeite neemt om mensen op deze site te helpen vandaar mijn voorkeur voor andre hier een link naar zijn bedrijf http://www.bangkokbiking.com/