Vraag:hotel in Bangkok!

hoi,

Ik ga rond 21 april voor 2 maanden naar thailand maar nu wil ik in Bangkok op mijn eerste dag alvast een hostel boeken. Heb je nog leuke tips?

mijn favoriete guesthouse in bangkok is lampuhouse http://www.lamphuhouse.com/default.htm

voor een guesthouse in bangkok of tips daarvoor kan je beter even kijken bij een daarvoor geopend topic of er zelf eentje aanmaken dat is wat duidelijkeker cheer
kijk bijvoorbeeld hier even en lees de al geplaatste postings door en plaats dan hier ook je oproep
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85309&page=2

Beste Bernard,
Ik heb je posting verplaatst naar het reiscafe,daar komt je vraag over een hotel in Bangkok beter tot zijn recht!
gegroet:georgessiam.

1 like

Ik vind het New Siam altijd leuk (ze hebben 3 vestigingen) maar, vind ik dan, nog redelijk duur. Low budget hostels zijn My House en Merry V. Allemaal in de buurt van Khao San. Geen idee of je dat wilt eigenlijk?

Als je voor nog wat luxer (=duurder) wil gaan; Viengthai Hotel. Centrale ligging. Deze heb ik een keer vanuit Nederland geboekt voor de eerste nacht. Ik dacht echt dat de taxichauffeur ons verkeerd begrepen had. We hadden hier vanuit NL namelijk maar 20 euro voor betaald, inclusief ontbijt. Voor Nederlandse begrippen is dat natuurlijk niet duur! En aangezien dit onze eerste verre reis, en dus ook onze eerste keer Thailand was, dachten we echt; dit is vast niet ons hotel, dat kan niet voor die 20 euro. :stuck_out_tongue:

super bedankt. Heb eigenlijk nog geen idee…wil wel in de buurt van Khoa San Road zitten. Ik ga rond 21 april die kant op (vlucht aan het zoeken) en dan Thailand verkennen. Zo te lezen be je een echte kenner daar. Wellicht nog leuke tips. Voor mij de eerste keer lange reis en met backpack:wereld:.

Graag gedaan!
Nou valt mee hoor. Ben nu 3x in Thailand geweest (en nog lang niet uitgekeken :-)). 2x zelf met backpack en 1x op studiereis vanuit m’n opleiding.
Ik zou je sowieso aanraden om een fietstour door Bangkok bij Co van Kessel te boeken. Je komt op plekken waar je normaal niet zou komen en het fietsen is minder warm dan je zou verwachten. Je gaat ook door het groene hart van Bangkok. Erg leuk.

Ooh nog een hotel in Bangkok: Trang hotel. Vond ik ook goed, niet heel low budget.

Ik weet niet wat je allemaal van plan bent maar ik zou sowieso naar Chiang Mai (of nog verder naar het noorden) gaan. Vanuit daar kun je verschillende trekkingen doen en het is sowieso een verademing na Bangkok.

Qua eilandjes vind ik Ko Samet en Ko Tao erg leuk! Relaxed sfeertje. Ko Tao staat bekend als duikeiland, mocht je dat van plan zijn.

21 april schiet al op trouwens. Kun je nog een ticket vinden voor een normale prijs zo kort van te voren?
Laatste keer ben ik met Emirates gevlogen vanaf Dusseldorf, via Dubai. Aanrader!

ik heb net geboekt , via dusseldorf naar dubai…enz. 566 euro. Volgens mij niet heel veel. Ja, fietsen wil ik zowieso. Noorden zeker, olifantenpark. Verder Naar River Kwai en tiger temple, floating market. en dan de kust af vanaf de kant van Cambodja. Ook wil ik nog naar Saigon. Verder laat ik alles maar een beetje op mij afkomen. Nogmaals bedankt. Iedereen die ik spreek die in Thailand is geweest…wil weer terug haha. Volgens mij een goede keuze, voor mij nl de eerste keer.

Haha ja dat is zo. Ik zou ook zo weer terug gaan hoor.
Cambodja ben ik ook geweest, vond ik eerlijk gezegd minder. Angkor Wat was wel heel indrukwekkend.

Ja dat is de beste instelling! Mijn planning verandert ter plaatse ook nog vaak genoeg. :wink:

Idd mooie prijs!

De floating market bij Bangkok is trouwens wel heel toeristische hoor. Het gaat vooral om het verkopen. Het bootje met toeristen wordt met een haak naar een boot met spullen getrokken in de hoop dat je wat koopt. Stel je niet in op een authentieke floating market.

Oke, dank je voor de tip. Heb je trouwens nog tips om zeker mee te nemen? Of echt te doen?

Tips voor Bangkok in overvloed!
jatuchak market(open op zaterdag en zondag!)
Dusit zoo,china town,fietsen met Ko Van kessel.
pranunam winkel malls(goedkope kleding)
Ik weet niet ofdat je alleen gaat of met kinderen?Attractieparken:Dream world,Siam park en Banglilae amusement park!!Goedkoop eten en drinken
doe je aan de stalletjes op straat of op de markten. Van ‘s morgens vroeg zijn de vrouwen in de weer om het beste wat de Thaise keuken te bieden heeft te breiden, in hun kookpotten langs de kant van de weg. Met handen en voeten, en heel zelden met een paar woorden Engels, kom je er wel door de bestelling. Culinair genieten doe je hier zonder gedoe voor € 1-2 per persoon. In de grote shopping centra kun je gemakkelijk eten aan de tientallen stalletjes in de food section. Je koopt een prepaid kaart aan de kasse, je bestelt het eten aan één van de stalletjes en betaalt met je kaart. Na afloop geef je de kaart terug af aan de kassa en krijg je het restbedrag terug. Practisch hygienisch en goedkoop. Reken op €2-4/gerecht
**Uitgaan **

Uitgaan in Bangkok kan goed in de buurt rond Silom Road of Sukhumvit Road. Het aanbod aan nachtclubs, discotheken en bars is niet te tellen. Het nachtleven is er bruisend, ongeacht de dag van de week. De jonge Thais vieren graag en gaan graag uit. Toeristen zijn meestal overal welkom “You white skin, you ritch”… In de onder toeristen populaire clubs is het iets duurder (en is de kwaliteit van het entertainment meer westers) , maar uitgaan in Bangkok kost je geen fortuinen!!gegroet:georgessiam.