Half januari vertrek in naar Thailand en zoals de meeste begint mijn vakantie in Bangkok. Weten jullie nog een leuk en gezellig guesthouse in Bangkok? Niet te duur (400 - 800 bath), centraal gelegen en aangezien ik alleen reis is gezelschap ook welkom. Zelf ben ik hostels gewend in Australië waar je met meerdere mensen op een kamer ligt, maar begrijp dat dit in Thailand iets anders is?
Wat kunnen jullie mij aanraden voor mijn eerste paar overnachtingen in de grote stad Bangkok.
hallo roel
wij zijn vorig jaar in soi rambutri, in merry V guesthouse ( niet verwarren het new merry V ) geweest , dat is 3 min. lopen van khao san road en 5 min. lopen van een pier aan de chao praya rivier, en soi rambutri zelf is ook een fantastiesch leuk straatje
in de prive kamer staan 1 of 2 bedden een minitafeltje "thats it , maar heel schoon en een kleine maar hele schone toilet met douche
wij betaalde 500 bath per nacht met airco , we wilde 1 nachtje blijven en iets beters zoeken , maar alleen om te slapen en douchen is het goed genoeg en belangrijk zeer schoon , dus zijn we er 5 nachten gebleven
er zijn ook slaapzalen voor meerdere personen , ik heb in de toiletten en doucheruimte gekeken (uit nieuwschierigheid) en die waren ook heel schoon, en nog goedkoper . mocht het daar vol zijn geen nood er liggen in soi rambutri verschillende guesthousen
sucses jacqueline
Thai Hotel - New Name Hotel de’ Moc
78 Prajatipatai Rd. Pra-Nakorn, Bangkok, Hotel de Moc (voorheen Thai hotel) is een driesterrenhotel in het hartje van Bangkok en ligt zeer dichtbij Khaosan Road. Dit hotel biedt een hoogwaardige service tegen lage prijzen. ze hebben ook een buitenzwembad, een gratis tuk tuk service en gratis fietsenverhuur.(prijzen rond de 650bath)
hallo , ik heb gegoogled op hotel de mok in bangkok , maar dat is zeer in prijs gestegen , vanaf 32 euro per nacht incl ontbijt
jammer ik zou het ook wel lekker vinden om in de khao san road buurt in een goedkoop hotel met een zwembad een paar nachtjes te blijven , dus als je nog meer tips hebt hoor ik het ook graag
groetjes jacqueline
Amaai dan zijn die ferm opgeslagen!!De goedkopere kamers waren rond de 650bath en de duurdere toen rond de 850bath.
Nu zelf in de kao san road heb je al overnachtigen vanaf 150bath “lek’s house” en Siam Oriental zo rond de 350bath(sezoensgebonden!!)
Dat leuke hoteltje met de buitenzwembad(naam hotel vergeten maar het ligt in de bocht van rambuttrie road zoals je al vernoemd hebt in een kleine steeg)wij zijn is prijs gaan vragen was rond de 850bath.
Je kan ook het New World City Hotel boeken, 1050 Baht per nacht, Superior Room inclusief ontbijt. Geen zwembad, maar je kan tegen betaling gebruik maken van het zwembad van het Nouvo City Hotel wat er tegenaan ligt…
New World City Hotel is op loopafstand van Khao San Road…
Een slordige 1600bath!Nu dat hotelke aan de rambuttrie road(bocht in een steeg)was praktische volzet toen we inlichtingen vroegen(850bath)
De steeg komt uit aan de chaya praya river,echt een rustige kant,spijtig dat ik de naam niet meer weet van dit hotel.
Het is niet ver gelegen van de kao san road,als je de binnenweg nam,rambuttrie heelmaal te einde lopen,en langs de plaatselijke boxclub waard je in een mum van tijd aan de backpackerswijk.
In november hebben wij op Soi Rambuttri geslapen in “Sakul House”.
Erg mooie kamers, pas sinds vorig jaar geopend.
Neem eens een kijkje op agoda o.i.d.
Bedankt voor de tips! Ik heb zelf al gekeken naar de bekende guesthous die ook in de lonely planet staan. Tevens is mijn oog gevallen op de Shanti Lodge. 1000 baht per nacht vind ik eigenlijk al teveel namelijk, mijn budget is namelijk 35 euro per dag dus dan blijft er niet zoveel meer over.
op de andere zijde van de rivier heb je jolly suites & spa *** hotel internetrate 900 bth
en charlie house 1000 bth met een waardering 9.3 bij www.zoover.nl
beiden ca 15 min van khao san
een ander charlie house in bangkok 450 bth volgens mij de zelfde eigenaar
Shanti heeft verschillende opties, goedkoper dan 1000 bht: traditional style, single fan 400 bht; double fan 500 Bht; single a/c 500 Bht; double a/c 600 Bht; ensuite, single fan 650 Bht; double fan 750 Bht; single a/c 750 Bht; double a/c 850 Bht; Penthouse 1990 Bht.
Shanti is inderdaad een hele mooie optie! Ik heb ook uit de lonely planet het Penpark Place, iemand daar ervaringen mee? Op de website ziet het er erg leuk uit, met een mooi uitzicht over de rivier e.d. Kamers vanaf ongeveer 400 baht, dus goed te betalen.
River View Hotel is leuk met mooi uitzicht, ligt in het bruisende China Town met volop leuke eettentjes op straat 's avonds. Niet zoveel andere toeristen in die wijk. Het ligt aan de rivier dus je kunt met die rivierboten naar makkelijk andere plaatsen toe.
Period: 16 Oct 2011 - 16 Apr 2012 ROOM TYPESINGLEDOUBLETWINTRIPLEABF?**Fan Room with Private-Bathroom (NO hot shower) **N/A 690.00 690.00 1,035.00 NO **Air-con Room with Private-Bathroom + hot shower **N/A 790.00 790.00 1,170.00 NO **Double Air-con + 1 Extra bed (hot shower) **N/A N/A N/A 1,090.00 NO
Wij verbleven in New Siam II.
Guest House heeft goede kwaliteit/prijs verhouding, is gelegen vlakbij
Khaosan Road.