ik ga eind feb naar thailand, eerste paar nachten in Bkk.
geen behoefte om vooraf te reserveren maar wil wat goede en goedkope (onder 650 baht) adresjes noteren. het liefst geen gedeelde badkamer.
zwembad is natuurlijk super maar in deze prijsklasse bijna niet te vinden.
omgeving kao san road, maar niet IN deze straat vanwege de drukte.
ik heb al het een en ander gevonden, zijn deze bij jullie bekend?:
new joe guesthouse
sawasdee
lucky house
four sons village
thai cozy house
KC guesthouse
rambuttri village inn
wild orchid villa
Four sons village,mag je schrappen ben er nog geweest in december! onbeschofte mensen achter de balie.Mijn vriendin kan er van mee spreken!Rambuttri village inn=ok!!van de rest heb ik al van gehoord,maar ik heb daar niet gelogeerd,dus ik kan daar geen oordeel over vellen!gegroet:georgessiam.:chin:>>> nog 2 dagen en ik ben ribberdebie! Mag ik je nog een tip geven,siam oriental(kao san road!)de achterste kamers zijn heel rustig(geen lawaai van muziek)
4 sons is-hoe bestaat het- 4 verschillende huizen. Georges kan zeker gelijk hebben-2 ervan trekken veel IZies (dat zijn Israelis) en die werken elke Thai zo op de zenuwen dat ze er may soophap van worden. Maar ik denk eerder dat de vriendin is geweigerd-en dat is in veel huizen rond Khaosarn de regel- geen Thaise bezoekers- je kan je die gene besparen door eerst even navraag te doen.
ELKE kamer boven de 3/400 heeft eigen bad-rond die prijs is er soms wel/soms geen AC-vanaf 500 altijd wel AC-dat had je beter ff kunnen overdenken.
volgens mij heeft van jouw lijst enkel rambuttri inn wel een pool (op het dak)-maar ook daar staat de reseptie nou niet bekend als aardig-maar ja-hang jij daar de hele dag om te klessebesse?
maar jammer maar helaas-voor een goed advies mis je-zoals zoveel onnadenkenden-de kern van de vraag-wat je WEL wil-en hoever vanaf die vermaledijde straat (echt-in 2 uur savonds heb je die menselijke meute eg wel gezien) het mag liggen. zelf denk ik dat new Siam-nr 2 is met pool-rond de 7/900 de beste keus is-maar daar kom je niet in zonder resevreren.
en je zal zelf best wel kunnen bedenken dat zonder reservatie je dus altijd de risiko hebt dat het vol is. geen nood-ernaast/om de hoek staan er nog 100+ andere. maar mijn geheime kennis zet ik nooit van ze leve hier op een forum-of een andere-dan komen er veels te veel idioten en halve garen. niet dat jij dat zal zijn-maar je weet maar nooit wie later nog ens naleest e.d.
de guesthouses die jij opnoemt ken ik niet wel ken ik het lamphuhouse op z’n 10 minutjes lopen van kao san road http://www.lamphuhouse.com/default.htm en ik kan dit guesthouse aanraden ik heb er een prima tijd gehad vorig jaar en ga als ik de volgende keer weer ga (aug) weer hier mijn eerste nachtjes door brengen
Nee mijn vriendin is niet geweigerd,bkkflyer zij heeft de boeking gedaan op haar naam,het was helemaal anders,dikwijls ontbraken er handoeken,kamers slecht gepoetsd +we moesten altijd achter hun gat lopen.Het was precies tegen hun goesting;met mijn beroemde woord op wwz:het waren precies “zuurpruimen”!Over die Israeliers die zitten en hebben een winkel in trok mayok(four sons)deze straat ligt achter kao san road!gegroet:georgessiam.>>>:vak01:nog ene dag en ik ben de pist uit!!
New siam kan je eens opzoeken altijd leuk
en new joe vind ik ook altijd erg leuk om te zijn vriendelijk personeel simpele kamers maar wel eigen badkamer en lekker eten.
In new joe ben ik zelf ook eind feb. 28 vertrek ik. dus misschien tot daar!
thanks voor je tips!
eigenlijk snap ik ook niet waar ik me druk om maak, keuze genoeg en inderdaad hoe vaak ben je op je kamer??? maar een cel zonder raam heb ik liever niet maar er is nog genoeg anders voor een leuke prijs. misschien kan ik beter een bericht plaatsen “welk guesthouse wil je niet meer zitten”, maar ja ook iedereen is natuurlijk anders met een andere ervaring. maar heb niet zo’n zin om nog een hele dag te moeten zoeken naar een “leuke” plek na een lange vlucht.
kamers inderdaad eenvoudig maar meer heb je niet nodig, zolang ik maar niet heel de nacht wakker lig van de bedbugs of lawaai. ik vertrek zelf de 26e dus wie weet kom ik je inderdaad wel tegen. wil eerst even een paar dagen bijkomen in bangkok en daarna ga ik een paar dagen naar mijn vader die niet ver van bangkok is, daarna trek ik verder.
kom je vaak in thailand? waar ga je dan meestal heen?
Ja,in december ben ik in Thailand geweest!Probeer minstens 3xper jaar naar Thailand te trekken.Nu als ik goed heb geteld zou het mijn zestigste keer moeten zijn.gegroet:georgessiam.
Bij New joe heb ik de vorige keer heerlijk geslapen hoor :slapen: geen last van ongedierte en ook niet te veel van het lawaai, je zit ook net een straatje achter khao san road. En bijkomend voordeel is dat je bij de reservering ook de pick-up vanaf het vliegveld kan regelen. Ik heb gister bij New joe geboekt ik vertrek de 28e en blijf dan eerst ook een paar dagen, daarna ga ik richting ranong.
Ben er afgelopen jaar in Mei drie weken geweest met mijn vader toen zijn we bij Koh chang en koh wai geweest. Dus nu lijkt het me leuk om de andere kant op te gaan daar ga ik twee maand over doen ongeveer. Hoelang blijf jij in thailand dan? en woont je vader daar?
Ik zat in Donna’s guest house geloof ik, voor rond de 450 baht. Wordt wel aanbevolen in de Lonely Planet, maar wij zijn er gewoon op de dag zelf binnengelopen en konden er die dag nog terecht. De kamers zijn ruim, netjes, vriendelijke mensen en we hadden zelfs airco. Je zit lekker dicht bij Khao San Road, maar niet zo dicht dat je last hebt van de drukte.
De dag ervoor zaten we in 7holders guesthouse ofzo, voor 200 baht per nacht. Voor een nachtje best te doen, maar er was erg veel lawaai, de badkamer was gedeeld en de kamers waren wel heel erg gehorig. Maar wel lekker low budget
Ooh dan moet ik het echt weer even voor me proberen te zien… Als je aan de kant van de burger king khao san road uit loopt moet je volgens mij de straat van de burger king oversteken, dan naar rechts en dan in een steegje links. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!
met songkran vind je best nogwel een slaap plaats maar dan word het wel wat meer zoek werk en ik weet niet of je tijdens songkran aankomt zo ja reken dan op een natte rugzak op kao san road
ik zou voor deze dagen even boeken zeker als het ook je aankomst in thailand is dat geeft de eerste paar dagen even de rust van het niet hoeven te zoeken naar een guesthouse en je kan bij aankomst meestal gelijk je kamer in ook als je wat vroeger bent en dat ben je meestal als je in bangkok arriveert vanaf het vliegveld en dan is het wel lekker je spullen te kunnen bergen en even lekker te douchen
ik blijf 3,5 wk in thailand, mijn vader woont niet in thailand maar houdt het nooit zo lang uit in NL dus dan gaat hij er weer even tussen uit, heb hem toevallig gisteren op de trein gezet en als het goed is zien we elkaar over 3 wk. eerst ff bijkomen in bangkok.
Ik heb overnacht in Wild Orchid Villa, was prima. Wel beetje lastig was dat min (privé) badkamer op het balkon was, dus je kon niet in je blote kont uit je bed even naar de wc.
Zelf vond ik dat hele gebied rondom Khao San Road (dus ook waar Wild Orchid zat) vreselijk. Ik vond China Town een veel leuker gebied omdat het niet wordt overheerst door toeristen en toeristische winkels en toeristische restaurants.
Ik vond Riverview Guesthouse erg leuk, ik had (bij de tweede keer in Bangkok) een kamer met balkon op 7 hoog en een fantastisch uitzicht over de rivier. De kamers zelf zijn vrij sober maar wel schoon en met eigen badkamer, en prima prijs.
Uitzicht uit Riverview Guesthouse, China Town
Op straat is het lekker kleurrijk met overal eettentjes en winkeltjes. Je zit ook pal aan de rivier dus je kunt makkelijk zo’n rivierboot nemen (openbaar vervoer).
Lamphu house zit nu al vol met Songkran… heel jammer, hoorde overal goede berichten… erg jammer.
kan je nagaan… 6 weken van tevoren. dit is dus een goed lopend guesthouse.