In december ga ik voor het eerst in m’n eentje reizen. Ik ga een maand naar Bali, en onderweg op de heenreis maak in een stop-over in Bangkok.
Het idee is ontstaan omdat ik een oude uitwisselingsstudent wil opzoeken die daar woont.
Het contact met haar gaat vrij moeilijk, volgens mij ziet ze niet in dat ik geen idee heb hoe het in Bangkok zal zijn en dat ik heel de stad niet ken.
Ik heb haar ook al een paar keer gevraagd wat goede plekken zijn in BKK om te overnachten, maar daar geeft ze niet echt duidelijk antwoord op.
het laatste berichtje wat ik van haar kreeg was dit:
Khao saan is good
But if you like shopping find somewhere like near the city centres there’s a lot of malls here and shopping arcade try search about bangkok they will give you more clue where you should stay
ik dacht eigenlijk dat Khao Saan ook een winkelcentrum was, maar dat is het dus blijkbaar niet? En wie kan me helpen met welk gebied van de stad zij bedoeld? Of heeft iemand een goede tip voor een goedkope guesthouse, centraal gelegen in Bangkok?
ik verblijf altijd graag in het lamphu guesthouse http://www.lamphuhouse.com/default.htm is z’n 10 minuten lopen van kao sarn road dit is trouwens inderdaad geen winkelstraat maar ondanks dat is er wel van alles te koop het is vooral een straat met veel restaurants en cafe’s en op de straat en trotoirs is het meer een soort van markt het is eigenlijk de backpackers hoofdstraat van z’n beetje heel zuid oost azie dus heel veel backpackers die vooral kontakt zoeken met elkaar en vertellen over hun reizen lol2 verder heeft bangkok niet echt een centrum zoals de meeste steden dit wel hebben het heeft eigenlijk meerdere centra waar bijna altijd wel een grote shopping mall in de buurt is als je van winkelen houd is bangkok echt een hele leuke stad :cheer:
als je toch een beetje tijd hebt in bangkok zal ik zeker wat gaan bezichtigen ook zoals bijv. het koninklijke paleis en wat po bijv. een tour is heel gemakkelijk te boeken op kao sarn road of doe een fietstocht doen bij Co v Kessel of Andre Breuer http://www.bangkokbiking.com/ dit is echt een aanrader zo zie je stukjes van de stad die je anders nooit zou zien en wees niet bang van het zeer drukke verkeer in de stad want daar zal je echt geen last van hebben waar je fietst
Wij waren heel content van de Shanti Lodge, 15 minuten van de khao san en gelegen in een nog echt Thaise wijk, genaamd ‘si sao Thewet’. Vlakbij heb je ook een handige stop van de river express (soort bus-boot waarmee je heel goedkoop doorheen Bangkok geraakt).
Raden jullie dus aan om wel in de buurt van khao san te slapen?? Of is er een andere fijne plek in Bangkok, die dat meisje misschien bedoeld? omdat ze het specifiek over shopping malls heeft, of zitten die ook wel in de buurt van khao san?
Ik ben natuurlijk ook zeker van plan om vanalles te zien in Bangkok al heb ik me daar nog niet echt in verdiept… en ik verwacht eigenlijk dat dat meisje me het een en ander zal laten zien!
Het gaat er wat mij betreft vooral om dat ik niet in een buitenwijk zit, en de halve stad door moet om zelf even iets te doen of wat te shoppen… maar dat is dus als je in de buurt van khao san zit geen probleem…?
Die fietstocht ziet er wel echt leuk uit trouwens!! En dat is misschien voor dat meisje ook wel leuk, lekker oer-hollands fietsen.
En is het handig om vlakbij het water te zitten, zodat je met de river express kan reizen?
vraag wel of dat dat meisje wel kan fietsen want dat is in thailand niet zo van zelf sprekend als in nederland
ja het is handig om in de buurt van het water te zitten i.v.m de rivier express aangezien het koninklijk paleis en enkele zeer mooie tempels vlak aan z’n aanleg steiger liggen, het lamphu house staat trouwens ook dicht bij z’n aanleg pier
Ach, volgens mij is het niet zo belangrijk om zo dicht mogenlijk bij de malls te zitten. Met de metertaxi zit je overal in Bkk op minder dan 130 bht van de malls (mbk, paragorn,…) vandaan. Ook handig om te weten, voor mbk kan je bus 16 nemen als je die tegenkomt (o.a. samsen road, e.a.)
Volgens mij is het belangrijker om een rustige plek te hebben om te slapen.
Vervoer in Bangkok is niet het goedkoopste van heel Thailand, maar naar onze maatstaven is het nog altijd zeer goedkoop. Gewoon zeker zijn dat de taxi z’n meter aanzet, natuurlijk
Een onderdeel van de Thaise cultuur is dat jouw tipgeefster geen gezichtsverlies mag lijden, mocht jij op haar aanraden een keuze maken waar je niet tevreden over bent.
Daarom zal je van een Thai vrijwel nooit een echt to-the-point antwoord krijgen.
Eigenlijk bedoelt ze dit : Wil je aan “de” backpackersstraat zitten, met alle voors en tegens, leuke sfeer, veel verschillende nationaliteiten, uitgaansleven. Kies dan Khao San Road.
Wil je met de skytrain en metro Bangkok ontdekken, en wil je winkelen, en de mondaine kant van Bangkok beleven ? Dan kies je voor Sukhumvit, er zijn twee opties die beide rond 500 baht kosten:
Atlanta Hotel: Hier heb je voor 500 baht zelfs de beschikking over een zwembad. Afstand tot de skytrain: zo’n 400 meter. Prima restaurant beneden. Een mix tussen jong en oud slaapt hier.
Suk 11: Hier heb je voor 500 baht een ontbijt erbij. Echte backpackerssfeer, veel jonge mensen.
Voor beiden geldt: Geen sextouristen!
wauw, Hans, bedankt voor dit inzicht. Ik vroeg me al af waarom ze zo onduidelijk deed over waar ik het beste kon slapen, zo ken ik haar helemaal niet.
en @ Dirk, dat meisje kan gelukkgi wel fietsen Heb een jaar lang elke dag 10km met haar naar school gefietst, en fietsen verleer je nooit… haha, dus denk dat het wel goed moet komen!
liu, bedankt voor die site! heel handig, en nu heb ik eindelijk een klein beetje een idee hoe Bangkok in elkaar zit en wat je er kan doen!
denk dat ik voor een guesthouse/ klein hotel in de buurt van khao san road ga! het moet vanaf daar ook goed te doen zijn om Bangkok te bekijken, lijkt me. En vind het wel een fijn idee om niet ergens achteraf in de stad te zitten, maar lekker tussen andere enthousiaste reizigers.
Wij hebben al meerdere keren in Bangkok in het New Siam Guesthouse gelogeerd. Dat bevalt ons erg goed. Ook vrienden, die wij dit guesthouse hebben aangeraden, waren er over te spreken. Ligt gunstig ten opzichte van Khao San Road en de rivier, en dus van de belangrijkste bezienswaardigheden.
Vorig jaar zat ik in Rambuttri Village Inn,
was overigens een mooie hotel, met zwembad op het dak,
maar de staff, jonge jonge, ongelooflijk asociaal,
toen ik van Phi Phi kwam, had ik betaald voor 3 nachten,
de staff beweerde voor 2 dagen, maar op
wat voor manier ze me toen behandelde, als een crimineel,
dat was niet het Thailand die ik toen verwachte, maar ach misschien hadden die mensen
ook slechte ervaringen met toeristen, maar goed.
Voor het zwembad kan ik het je zeker aanraden, qua service en beleefdheid zeker NIET.
bedankt voor de reacties! ik heb toevallig vanmiddag een hotel geboekt…
Dankzij dit topic wist ik dat ik in de buurt van khao san wil zitten, maar verder heb ik het idee dat het altijd een gok blijft of je een goed hotel/ guesthouse gekozen hebt. zeker omdat ik voor cheap ga
heb nu geboekt in het Bhiman Inn hotel, heeft iemand daar ervaring mee?
hier kan je namelijk al vanaf 7.00 's ochtends inchecken, en dat leek me wel heel nice aangezien ik rond half 7 land…
en @ Mandioski: wat vond je van de ligging van het Rambuttri hotel? want volgens mij ligt het Bhiman Inn daar vlakbij!
ooohja, daar heb je gelijk in. Nouja ik heb nog nooit gevlogen, dus ook geen idee hoelang dat duurt… Maar bij de meeste hotels die ik zag kon je pas vanaf 12/ 13 uur inchecken, en voor die tijd hoop ik er toch wel te zijn!
Ze zijn soepel op dit gebied !!!
Normaal moet men de kamer verlaten om12u en dan moet die netjes gemaakt worden voor de volgende klant …maar het is kalm hé !:chin:
Nee geen betere tips ,ik ben een 50 plusser en kies voor iets meer luxe en iets duurdere hotels alhoewel ik ( wij ) volgend jaar met een goedkope maatschappij gaan vliegen …en ja ik ben Belg lol2lol2
Uitstekende keuze"Bhiman inn hotel!!(enkele gegevens over dit hotel)Enkele faciliteiten waar u van zal genieten zijn niet-roken kamers, airconditioning, televisie, douche, minibar, satelliet/kabel TV. Het hotel biedt bar/café, restaurant, room service, invalidenfaciliteiten als onderdeel van de superieure faciliteiten en diensten. Na een dag werken of verkennen, zijn watersport (niet-gemotoriseerd), zwembad (buiten) enkele van de manieren om te ontspannen. Met een compleet assortiment aan populaire faciliteiten en vriendelijk, oplettend personeel is het geen wonder dat gasten terug blijven komen naar het Bhiman Inn Hotel.
Heb op tripadvisor alleen maar possitieve dingen gelezen over dit hotel!
Gegroet:georgessiam.:chin: