Is het misschien leuker om bij aankomst in BKK de 1e 2 nachten vlakbij Khao San Road te gaan zitten? Kunnen we gelijk de volgende dag het paleis en de tempels zien en bij Khao San Road rondsjokken en verdere tours etc. boeken. (In het kader van 1e x BKK, dan moet je Khaosan Road gezien en beleefd hebben?) (Wie heeft er ervaring met Bhimann Inn hotel?)
En dan de laatste paar dagen BKK voor vertrek naar NL bv een hotel vlakbij Silom nemen zodat je die dagen dan de andere buurten kan verkennen? Kent iemand bij Silom de hotels Silom City Hotel en I-Residence ? (beide hele goede recencies op tripadvisor en vlakbij skytrain).
Maar ik lees dat jullie Sukhumvit aanraden?
Is dit een goed idee van mij, hotel BKK verdelen in 2 buurten?? (bovenstaande).
Goed idee, omdat je de eerste dagen dingen wilt zien, en daar dichtbij wilt zijn, en de laatste dagen wilt shoppen, en als je dan op Sukhumvit overnacht zit je daar weer kortbij.
Wij bezoeken graag en shoppen ook …graag MBK
Maar in BKK kan je met metertaxi overal geraken al kan het soms lang ( drukte ) duren maar het kost niet veel !
Maakt deel uit van ons verlof !
Wij hebben inderdaad twee nachten vlakbij Khao San Road gezeten en daarna twee nachten in het shopping gedeelte. Ik vond dit echt de ideale combinatie!
Voor de buurt van Khao San Road kan ik je een geweldig hotelletje aanraden:
Baan dinso hostel, heeeerlijk wat een rust en toch zo dichtbij Khao San Road! Ze zitten gekoppeld aan een bookingssysteem maar ik heb gewoon gemaild en ook nog 15% van de prijs afgekregen. Het personeel is zooo lief het hotel is echt in thaise sfeer! Beetje aan de prijs maar zooo erg de moeite waard. Voor foto’s een stukje over het hotel kan je mijn blog nog even bekijken —>
Ik zou een hotel aanraden op loopafstand van de skytrain!
rond sukhumvit/siam square bijv.
Ik heb zelf een keer in de wijk pratunam gezeten,erg leuk allemaal maar iedere namiddag staat het verkeer muurvast…
1x is grappig om in zo’n file te staan maar daarna wordt het irritant en ben je hele stukken aan het lopen naar je hotel…zelfs de tuktuk kunnen er dan niet doorheen glippen haha…:cheer:
Leuke blog !! Zie je aanbeveling over Baan Dinso net te laat.
Heb gisteren maar Bhiman Inn hotel geboekt voor de 1e 2 nachten.
Ik wilde eigenlijk naar Lamphu House Guesthouse maar die bleken na een mailtje al vol te zitten op mijn data ! (anderhalve maand van te voren zitten zij vol!). Dus ja dan maar Bhiman Inn.
Het hotel aan het eind vd reis in een andere wijk boek ik tegen die tijd wel in Thailand zelf.
Want ja ik ben dus idd van plan om aardig te gaan shoppen aan het eind.
We zijn ook van plan om met 1 koffer met zijn 2-en heen te gaan en met 2 koffers weer terug te komen!
In deze thread kun je ook nog wat inspiratie opdoen. Persoonlijk vond ik China Town een superleuke wijk, omdat je er maar een enkele toerist ziet en verder alleen Thai en Chinezen, leuke eettentjes en winkeltjes, kronkelstraatjes, en vlakbij die openbaar vervoer boten (een soort bus op het water, ook leuk om gewoon voor de lol een ritje te maken en dan weer terug, spotgoedkoop).
Zelf vond ik Khao San Road verschrikkelijk maar je moet het inderdaad wel een keer gezien hebben. Maar zelf vond ik het wel jammer dat ik er óók mijn hotel in de buurt had, ha ha (bij aankomst… bij vertrek een maand later zat ik dus in China Town). Ik had liever even een uurtje gekeken en dan weer wegwezen. Overigens kun je vanuit China Town heel makkelijk met zo’n waterbus naar 't Khao San Road gebied.
Pas wel op met kopen van nep merkkleding en nep merkhorloges enzo. Ik heb gehoord dat je het dan zoveel mogelijk zelf aan moet hebben als je op Schiphol landt. Als het teveel opvalt in je koffer kan het in beslag genomen worden (en ik weet niet of er ook boetes aan vast hangen).
Maar behalve nep merkkleding is er ook veel leuks te koop zonder dat ze er Gucci ofzo op naaien.
Thanks voor de link Liu! Die zal zeker goed van pas komen in Thailand!
Jij ook thanks voor je tip Cecilia, ik heb inderdaad gekeken naar het Riverview Guesthouse ook omdat ze een restaurant hebben met mooi uitzicht over de rivier.
Maar omdat het gewoon de 1e x Thailand is verblijven we de 1e 2 nachten vlakbij Khao San Road gewoon om het feit…je moet het een keer gezien hebben! Daarna ga ik in een andere buurt zitten.
Maar Riverview heb ik wel opgeslagen onder mijn favorieten in ieder geval!