Hoteladvies Bangkok?

Hallo!

Wij gaan in februari een maand naar Thailand en verblijven aan het begin van onze reis en eind van onze reis een paar nachten in Bangkok.

Nu heb ik voor de heenreis het Navalai River Resort geboekt, ligt aan de rivier op 5 min van Khao San Road. Lijkt me helemaal geweldig! Voor de laatste nachten van onze reis zoek ik een hotel in een ander deel van Bangkok… maar geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Zou het liefst in een omgeving zitten waar je goed kan shoppen en we hebben een kindje van 2 bij ons dus wel een veilige buurt.

Wie kan advies geven over een hotel?

Hier zul je wat informatie vinden

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=77252

Succes!

Het best zit je dan in Sukhumvit of Siam, liefst een hotel uitzoeken wat dicht bij de skytrain zit. Er zitten er genoeg op Sukhumvit. Je stapt uit de
skytrain, loopt naar een kruispunt , en je ziet er zo drie, en bij het volgende kruispunt weer.

Heb je liever een guesthouse, een heeeel netjes guesthouse is Suk11
Gratis ontbijt, en de prijs is 500 B per kamer. www.suk11.com

Ja, naar Sukhumvit dan maar. Net zoals al hiervoor is gzegd: op iedere hoek zie je wel 3 hotels. En iets dieper in de straten kom je vanzelf er nog meer tegen en goedkoper. Bovendien de skytrain vlak voor je neus en genoeg winkelcentra in de buurt. Trouwens, Sukuhumvit is een heerlijke wijk om te zijn.

Siam Paragon shoppingmall is één van de grootste winkelcentrums in Bangkok,aangesloten op de centrale Siam Skytrain station(Rama I Road)gemakkelijk bereikbaar!!als je een hotel neemt aan het hua lampong station,dan kan ik je Rail inn hotel adviseren:125m van het station als je nog 50meter doorwandeld kun je de metro nemen (20bath)naar Siam Paragon Shoppingmall.ff zeggen prijstarieven hotel=450/600/900bath.gegroet:georgessiam.

Neem wel je credit-card mee naar Siam Paragon. Top locatie, topmerken, topprijzen. Wel geweldig om te zien en voor mij uitsluitend om te kijken.

Dat mag je wel zeggen,goedkoop is het daar niet,ik ga gewoonlijk is lekker eten met mijn vriendin en daarna een filmpje meepikken!!heb in Mei het Siam discovery center bezocht(grootste aquarium van z-oost Azie)de prijs was ook niet min!!450bath!!dit om even mee te geven!gegroet:georgessiam.:chin:

Hotel advies is duidelijk dat het rond Sukhumvit bij de meeste favoriet is.Het Royal Benja Hotel is een ,vind ik, zeer geschikt verblijf.

Wat betreft een shoppingmall welke je absoluut moet bezoeken is het MBK oftewel Mah Boon Krong telt 8 verdiepingen met 2500 winkels en circa 150 eet gelegenheden, een absolute aanrader. Het Siam Paragon is ook geweldig maar zoals al aangegeven duur(P.C Hooftstraat gehalte).Onder het Siam Paragon is wel SeaWorld gevestigd.

Hier onder het adres naar het MBK:

MBK Center, 444 Payathai Rd., Patumwan, Bangkok.

Succes.

Super bedankt voor jullie reacties, ik ga eens kijken in die omgeving!!

Dat Seaworld lijkt me ook leuk om naar toe te gaan voor mn dochtertje, kunnen we mooi combineren met wat shoppen daar :wink: |(of iig windowshoppen want ons budget is na een maand rondreizen niet echt meer PC Hooft-waardig denk ik haha)

Je kunt altijd de winkeltjes bekijken,en het kost niets,zo heb ik het gedaan met mijn vriendin op het einde van mijn reis.Ook zijn er verschillende restaurants zoals,pizzahut,mc Donald om je leege maag te vullen!wat dacht je om eventueel een filmpje te bekijken(in de week 90bath)weekend 120bath(english versie)Over het sea-world,echt prachtig!!spijtig dat de inkom wel wat duur is(450bath)maar het is toch de moeite waard.g.s

Ja, idd MBK is de moeite waard zoals Jan Aalstede aanhaalt. Maar wat gedacht van Central World. Even met de skytrain er naar toe. Maar ook ontzettend groot.

Sea World is ook niet echt goedkoop om naar binnen te gaan maar wel de moeite waard,als je nog een beetje leuk wil shoppen dan is MBK nogmaals top.Maar Centralworld ook zeker te gek, hier shop ik nooit maar daar…

wij zijn afgelopen zomer in het navalai gestart en geeindigd in het imm fusion hotel in sukhumvit
(zeer tevreden over beide, imm zit naast skytrain en tesco lotus)

mocht je nog in chiang mai belanden, zou ik zeker naar imm eco gaan (mooiste zwembad in heel thailand)

Een beetje offtopic misschien, maar ik zit een beetje te kijken voor een hotelletje als mijn vriendin en ik net zijn aangekomen in BKK. Is het dan ook leuk (en goed te doen qua openbaar vervoer) om rond Sukhumvit te kijken? Ik vind Suk11 er namelijk wel leuk uitzien :stuck_out_tongue:

Sukhumvit Soi 11 is een prima locatie, dicht bij de skytrain. Zit zelf ook vrijwel altijd bij Sukhumvit Road en bevalt me goed. Ook leuke restaurantjes in de buurt.

Ik kwam dit oude topic in de zoekfunctie tegen want ik ben zelf op zoek naar een goed hotel in Bangkok

Uit dit topic begrijp ik Sukhumvit Road een leuke buurt is.
Maar is het vanuit daar een beetje snel reizen naar de andere bezienswaardigheden in Bangkok? Het oude centrum, Khao San road, leuke markten etc?

Ik heb een mooi hotel gezien: Aspen suites, voor 39 dollar per nacht aan Sukhumvit Road. De skytrain is vlakbij dus volgens mij is dat wel oke maar ik ben nog nooit in Bangkok geweest en kan me echt geen voorstelling maken van hoe groot die stad is en hoe ver dingen ten op zichte van elkaar liggen.

Hee Tureluur,

Zeker als je wilt shoppen is het de beste buurt. Je kunt echter ook makkelijk overal heen met de skytrain en met de metro die op twee
punten ook weer verbonden is met de skytrain. Stel, je maakt een grote reis van 5 haltes skytrain , en 5 haltes metro, dan ben je nog maar 1,50 euro kwijt.

In de daluren kun je ook een taxi nemen, vraag wel of hij de meter aandoet, weigert hij dit, niet instappen of als je al zit, meteen uitstappen.
In de spits kun je beter skytrain of metro nemen.

Hans.

1 like

Dank je wel!
Ik heb het hotel meteen maar geboekt, het ziet er erg mooi uit en 39 dollar inclusief ontbijt vind ik niet duur voor een 4 sterrenhotel in een leuke buurt!!

Ik verblijf vrijwel altijd bij Sukhumvit Road (Royal Benja - Soi 5) en vind het een ideale plek om te verblijven. Zoals Hans al aangeeft voldoende shopmogelijkheden. Pak de skytrain en je zit zo bij MBK (MahBoonKrong), populaire shoppingmall.

De lage Soi nr’s rond Sukhumvit is leuk vertoeven, ook altijd in de avond de uitgestalde snuisterijen op de stoepen net koninginnedag, genoeg restaurant’s, bar’s en een prima uitvalsbasis.

Verblijf meestal ook in het royal benja, maar de royal ivory is ook lekker vooral omdat men een groot buitenterras heeft waar het heerlijk vertoeven is met een Singha op de tafel.

http://www.royalivory.com/