Hoteladvies Bangkok?

Wij hebben 4 keer geslapen in het prince palace hotel in chinatown. Dit is een prachtig hotel in een leuke drukke buurt. Op de 14 verdieping van dit hotel zit een nederlands reisbureau die je flinke kortingen geven op hotelovernachtingen. Dus niet naar de receptie van het hotel gaan maar direct in de lift naar de 14de verdieping. Dit hotel heeft een zwembad op het dak en een geweldig ontbijtbuffet.
Het is wel een paar jaar geleden dat wij er voor het laatst waren.
Toen kostte dit 20 dollar voor een 2 persoonskamer per nacht.
Dit kan natuurlijk veel goedkoper in fluthotelletjes maar dit is een 3 of 4 sterrenhotel.

Het reisbureau heet trouwens greenwoodtravel. misschien je ook boeken vantevoren.

Ff over die stalletjes bij de lage sois van Sukumvit:

Die rekenen toeristenprijzen ! In 2003 wilde ik een Brazilie- voetbalshirt
kopen. Nou, dat was mogelijk, kostte 800 B, toen zo’n 15 euro.
Heb getwijfeld, want duur is het niet.

Later kocht ik dan toch een Braz-shirt voor 99 B, op de weekendmarkt
Toen zo’n 2 euro !

De T-shirts die op de lage sois gaan voor 400 B, kosten op de Pratunam-Markt , 100, max 120 B.

Hans.

En die halen het weer in Mukdahan waar het nog goedkoper is, het gaat om de entourage that’s all.

Wat bedoel je precies met lage nummers? Ok laag;) zover snap ik het nog. Maar tot welke soi vind jij laag? Had wat gezien in soi 77, lijkt mij redelijk hoog;)

@ Eshter,

Soi 5 Soi 4 Soi 3, daar verblijven wij als we tenminste de kans krijgen want de laatste tijd zijn we bijna “verplicht” te logeren in Bkk bij een goede kennis welke 3 jaar geleden bij ons te gast was, en haar zoon is ons zo dankbaar dat ze ons bijna niet meer los laten als we weer in Thailand zijn, niet geheel ongemakkelijk want die wonen me toch in een huis daar zal Jan des B jaloers op zijn, wist niet wat ik mee maakte de eerste keer toen ik het zag en binnenstapte.

Dank voor je info! En geweldig toch om zo gastvrij te worden ontvangen! Lijkt me heerllijk verblijven in een prachtig huis ipv een hotel;)

Een vriend die in Bangkok heeft verbleven raade mij aan om het hotel “Le Fenix” is te proberen!!33/33 Sukhumvit Soi 11 ( Chaiyos ) , Sukhumvit Rd . , Klongtoey Nua , Wattana, Bangkok 10110.
Le Fenix Sukhumvit ligt in het hart van Sukhumvit , een centrale wijk van Bangkok met gemakkelijke toegang tot de Skytrain . Het omliggende gebied is bekend om zijn levendige straat markten, bars , restaurants en winkelcentra alsmede voor de consulaten en ambassades , waardoor het een populaire bestemming voor vakantiegangers zowel bezoekers als voor grote en kleine gasten. Het hotel beschikt over 147 trendy design kamers met WiFi-internet , een lobby bar, een restaurant, een fitnessruimte en een overdekt zwembad.
Het zal voor een andere keer zijn,want ik ben eerlijk gezegd gehecht aan de omgeving van Kao san road.
gegroet:georgessiam.

Ziet er strak uit Georges! Ik zag deze 2, http://www.bangkok.com/the-bedrooms-bangkok/ en DS67, helaas opent de site nu even niet.

Kao san lijkt me ook een enige buurt! Nadeel is we zijn maar krap een 1,5 dag in Bangkok. Lijkt me dan gewoon ideaal om bij de skytrain in de buurt te zitten. Vorig jaar sliepen we in het Eastin, prachtig en fijn hotel maar gewoon te ver van alles vandaan. Niet snel makkelijk het ov pakken maar veel te lang in de file staan om ergens te komen. Zonde van onze tijd…

Hoi Esther,
Dan is dit misschien wel voor je: http://khaosan.neobackpackers.com/bangkok/pannee_lodge.html Ik heb hier vorig jaar geslapen een mooi fijn hotel naar mijn mening. Het zit op loopafstand van bv Royal Palace,Nightmarket en natuurlijk de Khao San.De Khao San is echt heel dichtbij maar je hoort er helemaal niks van (wel lekker als je wel wil slapen) Met een taxi ben je ook met een kleine 15 min bij MBK.

Inmiddels hebben we al iets geboekt. http://www.merisess.com/ Weet alleen niet meer voor wanneerlol2 Ondertussen zoveel hotels bezocht en gezien op internet en ook al wat geboekt. Maar ik geloof voor de laatste nacht.
We hebben iig voor Sukhumvit gekozen, vanwege de ligging maar ook omdat ik daar nog niet geweest ben.

Ik vond Khao San Road en omgeving vreselijk. Alles is zoooo toeristisch. Elke winkel, elk kraampje, elk restaurant is speciaal gericht op toeristen en je ziet er bijna geen enkele Thai iets kopen (alleen werken).

Ik vond China Town een veel leuker stukje Bangkok. Ook daar kom je wel af en toe toeristen tegen, maar verder is alles gewoon gericht op de Thai en de Chinezen. Lekkere eettentjes, 's avonds ook op straat, en veel leuke winkeltjes en leuke kronkelstraatjes.

China Town

Ik vond Riverview Hotel in China Town prima, en op een toffe locatie met uitzicht op de rivier. Van binnen is het een beetje saai maar gewoon schoon, maar het het een fantastisch uitzicht over de rivier, vooral als je op een hoge verdieping zit (6e ofzo). Op het dak is een restaurant.
Ze hebben kamers met of zonder balkon, met of zonder airco, met rivier uitzicht of stad uitzicht… voor elk (budget) wat wils dus. Het personeel is heel aardig. Alleen de masseuses zijn niet zo goed, ha ha.

Uitzicht uit Riverview Hotel, China Town

Riverview Hotel

(Nog meer foto’s van Bangkok op deze pagina, helemaal bovenaan en helemaal onderaan.)

Als je later met de trein moet reizen, is China Town ook handig, want daar ligt ook het Hualamphong treinstation.

Met de rivierboot (openbaar vervoer) kun je makkelijk en goedkoop naar andere gebieden van Bangkok, ook naar Khao San Road.

Als je wel houdt van shoppen bij toeristische t-shirt kraampjes vol nep-merkkleding, horlogekraampjes, tattoo shops, massagewinkels, internetcafé’s, pizzarestaurants en Burger King… ga dan naar Khao San Road. En kijk dan eens naar het vrij nieuwe Wild Orchid hotel, dat hotel was op zich prima en betaalbaar en met een gezellig restaurant beneden (maar ik vond de omgeving dus vreselijk, kwestie van smaak).

Wil je een wat gemengdere, Aziatischere ervaring, ga dan naar China Town of een ander gebied.

Hoe dan ook veel plezier!
Cécile

Ik verblijf altijd rond kao san rd als ik in bangkok ben vind het een heerlijk gebied, veel thaise jongeren gaan er ook uit.

Ikke ook hoor heerlijke omgeving toch? En als we lekker willen relaxen gaan we heerlijk naar Lumpini park :zon02:

Sukhumvit is een goede keus, zit zelf ook altijd bij Sukhumvit en vind het een ideale locatie. Ik ben ook geen fan van Khao San…vind het meer een kermis daar…

Hallo Khaadje

Ik heb even gekeken naar je hotel waar je de eerste dagen in Bangkok door brengt , daardoor denk ik dat je hotel siam@siam ook erg leuk vindt. Zit ongeveer in de zelfde prijsklasse. Wij hebben daar een paar keer geslapen. Vlak bij BMK en sky train en alle andere grote warenhuizen. Je kan er zo naar toe lopen. Hip hotel ,goed ontbijt en prachtige kamers.