Advies gevraagd over hotels in Bangkok

Hey,

Zondag vertrekken we naar Bangkok en we hebben nog altijd geen hotel geboekt. We verblijven 2 nachten in bangkok en zijn dus hiervoor een hotel aan het zoeken. Maar het is zoooo moeilijk omdat ik niet echt weet waar we het beste zitten om toch wat te zien van bangkok op die 2 dagen.

Hebben jullie soms enkele voorstellen van regio’s?

Ik had gedacht aan de regio Siam Square, maar zijn er nog andere die zeker de moeite waard zijn?

Als jullie een mooi en modern hotel ( budget ongeveer 60€ per kamer per nacht ) weten, mogen jullie altijd suggesties geven ;).

Alvast bedankt!

Eigenlijk is ieder hotel goed, zolang het maar dichtbij een skytrainstation zit, dan kun je snel Bangkok door, vanuit de skytrain kun je ook overstappen op de metro, beiden kosten weinig.
Ben je dan nog niet op je bestemming, dan kun je een TAXI-METER laten stoppen, zorg dan altijd dat hij de meter aanzet.
Vrijwel altijd kun je dan deze wereldstad (Zo groot als de provincie Utrecht) door voor minder dan 4-5 euro totaal voor 2 personen.

Ikzelf slaap altijd voor minder geld, de laatste keer had ik echter een overnachting Zenith Sukhumvit erbij geboekt, kostte 50 euro, is een heel goed hotel, en iets goedkoper is Royal Benja Hotel, dat ligt ook in de buurt.
Beiden liggen op loopafstand van de skytrain. Zenith Sukhumvit heeft een zwembad bovenop, met mooi uitzicht over BKK

Dit jaar zaten wij in het Manhattan in Sukhumvit Nana. Hadden we via Greenwood geboekt. Niet veel bizonders maar ik neem aan dat je het hotel alleen gebruikt voor te slapen en de douche. Rechts af naar buiten liep je naar de hoofdweg. Ik ben vergeten hoe die heet. Maar als je daar bent een minuut of 5 lopen naar rechts dan is daar de Skytrain, station Nana. Naar links een minuut of 10 dan ben je bij het ASOK station en bovendien bij de ondergrondse. Je loopt dan wel gelijk in een winkelgebied. En uiteraard wat vervoer betreft wat je wilt: massa’s taxi’s en tuk-tuks.

Ton:slywink:

**Adresgegevens:

**39 Sukhumvit (Soi 5), Bangkok 10110

Royal Benja Hotel


**Telefoonnummer: **

00-66-2655 2920

**E-mail: **

[EMAIL=“info@royalbenja.th.com”]info@royalbenja.th.com

Faciliteiten:

Het Royal Benja Hotel is ideaal gelegen in een zijstraat (soi) van Sukhumvit Road, op loopafstand van restaurants en de skytrain.
Het hotel heeft zeer ruime kamers voorzien van alle gemakken zoals airconditioning, satelliet-televisie, telefoon en minibar. Tevens beschikken de kamers over een ruime badkamer.

**Prijsniveau: **

Ca. 40 euro per kamer per nacht

**Website: **

http://www.royalbenja.th.com

Normaal verblijf ik ook altijd in het Royal Benja Hotel, vorig jaar een eenmalig uitstapje gemaakt naar het Zenith Hotel, vond het tegenvallen in vergelijking met Benja.

Vorige week weer in het Royal Benja geslapen en vind het nog steeds een prima hotel. Geen luxehotel, maar wel goede prijs/kwaliteitsverhouding, ruime, schone kamers en een perfecte locatie. Prima middenklasse hotel.

Vind de ligging van het Benja t.o.v. Zenith iets beter, iets rustiger in soi 5.

Hallo,

Wij verblijven zelf altijd in Prince Palace Hotel. Deze is via www.greendwoodtravel.nl goedkoop te boeken zo’n 28 euro voor een 4 sterren hotel met ontbijt. Prima hotel en in 10 minuten rijden met de tuktuk ben je bij alle grote shoppingsmall als MBK en Siam enzo. Hier betalen wij meestal 80 a 100 bath voor zonder stops. Ze bieden ze ook aan voor 20 Bath maar dan ga je alle winkels langs. Wij zeggen altijd tegen de tuktuk driver dat als ie 1 stop maakt we niet betalen. Dus dan rijden ze gelukkig door.

gr van Moira

gr van Moira

Werkt het altijd als je zegt tegen de tuk-tuk driver als hij één tussenstop maakt je niet betaald? Anders lijkt dit me slim om altijd te zeggen voordat je een tuk-tuk instapt!

Ja dit heeft tot nu toe altijd gewerkt en ik kom in Bangkok regelmatig en dat is in de jaren 2005 tot nu. Wij betalen hem gewoon echt niet als ie een stop maakt stappen we uit en gaan we lopen en we vinden dan wel een nieuwe tuk tuk driver.
Hij is veel te bang om te stoppen omdat ie weet dat ie de klant kwijt raakt je betaalt toch altijd achterf.

gr van Moira

Voor dat geld (EUR. 50) doen wij de merisses sukhumvit 16 - 2 plasma’s op de kamer - kijk even op www.sawadee.com

Het Zenith is idd achteruit gegaan; Prince Palace is echter ook geen 4 sterren (hooguit 3). Overigens is het Prince Palace het best bereikbaar met de longtail; hotel uit rechts af door het deurtje en je staat bij de halte.

Groet,
Joe

1 like

kijk ook maar op sites zoals www.agoda.com of www.asiarooms.com, er zijn zoveel hotels in Bkk die goed zijn en er zit ongetwijfeld een hotel tussen wat voldoet aan jou wensen.

Siam square is goed als je veel van shoppen houd, wil je meer vertier ´s avonds dan is Sukhumvit een goede keus. Zorg dat je in de buurt van een BTS station zit, altijd makkelijk.

Ik heb verschillende hotels gehad in Bkk oa. Amari boulevard, Landmark, Sofitel, Silom Serene, Adelphi suites. allemaal goed.

Adelphi suites zit bij Sukhumvit soi 8, serviced appartementen van rond de 65/70 euro per nacht inclusief ontbijt. erg goed en vriendelijk.

Als je via internet boekt dan heb je vooral kans bij Agoda.com dat je hotels kunt boeken die meteen een bevestiging geven en dan heb je a la minute een kamer geregeld, de voucher die je krijgt via email uitprinten en meenemen.
Succes met je keuze!

Frank

Toen wij er vorig jaar verbleven, zaten er veel Arabieren (is dan ook in het Arabische gedeelte t.o. het Grace Hotel dus verbaast me ook niet). Nu heb ik verder niks tegen Arabieren, maar vind het wel vervelend als ze:

  1. al hun roomservice en volle vuilniszakken op de gang flikkeren
  2. verschrikkelijk luidruchtig zijn
  3. mijn vriendin van top tot teen uitgebreid zitten te bekijken

Voor mij geen Zenith meer…

Rembrandt Hotel vind ik ook prettig, maar locatie van Benja vind ik ook iets beter…

Geheel met je eens.

Ik heb eenzelfde ervaring met Armani boulevard, in soi 5. Dat zit ook bijna vol met die gesluierde vrouwen. Deze mensen lieten veel eten liggen bij het ontbijt, hele stapels toastbrood op tafel en meer dan de helft laten staan.

Ikzelf heb nog niet gezeten bij Benja, ik zal eens informeren op internet. tot nu toe eigenlijk alleen maar voorin Sukhumvit gezeten zo bij soi 4,5,6,8

Frank

Ik ben het volledig eens met de gebruikers van Prince Palace Hotel voor thb 1.400 inclusief een uitgebreid ontbijtbuffet alleen enorm groot ( wel boeken via greenwood travel anders betaal je vele malen meer)
Simpel alternatief is Het Makasan in Prathunam , dit is dus echt simpel en zonder ontbijt voor thb 1000 p.kamer p. nacht

Hi

Kijk op asiarooms.com en dan kan je het beste bij de rivier een hotel kiezen want daar zit je dicht bij de bezienswaardigheden als the grand palace en wat po ( tempels)
Ik weet niet wat je budget is maar je kunt voor weinig geld luxe logeren
Succes

Wij hebben de afgelopen twee jaar in Grand China Princess gezeten en gaan daar volgende maand ook weer naar toe. Zit midden in Chinatown. Wij boeken de kamers via internet bij het hotel zelf, ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen.

Grand China Princess Hotel
215 Yaowarat Road,Samphantawong
Bangkok, 10100
Thailand
Tel: 66-2-224-9977
Fax Hotel :: 66-2-224-6999
e-mail: [EMAIL=“reservation@grandchina.com”]reservation@grandchina.com

Persoonlijk vind ik die buurt niet fijn. Ik zit het liefste bij Sukumvit road, al jaren. We verblijven altijd in de Grand President, goede kamers, gym, zwembad en geweldig buurt met heerlijke eettenten en dicht bij Siam square. Wij komen al vele jaren in Bangkok en zijn dus niet geinterersseerd in de toeristische zaken.

als je in BKK bent wil je naar Kao San Road, daar vlakbij zit Royal hotel, waar wij al meerdere keren geweest zijn, 100 meter lopen naar Kao San road, geweldig hotel ook

Hallo,

Wij hebben in maart uitstekend geslapen in het FuramaXclusive Sukhumvit, Sukhumvit 1. Dichtbij de skytrain, dichtbij heel veel restaurants en 's avonds staan er heeeeeeeeeeeeeel veel kraampjes, net om de hoek.
De straat waar het hotel gelegen is, is heel rustig.
De kamer was erg ruim, had een bankstel, keukentje, tv, koelkast enz. enz.
Inclusief ontbijt betaalden wij € 35 voor een super de luxekamer, maar de standaard kamer was beslist ook goed (bank, tv, koelkast enz.) .
Kijk wel uit via welke hotelaanbieder je boekt, kan erg veel schelen.
Veel plezier.

Bangkok heeft zo veel guest-houses dat er voor iedereen wat tussenzit.
Voor nog geen 10 euro heb je in het centrum al een overnachting in een gh met een zwembad ( kleintje ).
Zelf had ik een paar weken geleden een guest-house voor 300 Baht, maar ik reis altijd low-budget.
Boeken is niet nodig. Heb net een reis achter de rug van een jaar en heb nooit van te voren geboekt.
Peter