Advies gevraagd over hotels in Bangkok

ik kan ten zeerste het [EMAIL=“siam@siam”]siam@siam designko–hotel aanraden,vlak bij het voetbalstadion en aan het begin van de skytrain.
het is er echt top.en bovendien bijzonder goed gelegen.grtz…guy

Hallo, vanaf dec. 2005 ben ik nu 5x in Thailand geweest, waarbij ik Bangkok steeds als tussenstop gebruik heen en/of terug. Ik kan je van harte aanbevelen het Twin Towers hotel.Als je op zeker gaat, kun je het beste boeken via www.hotelclub.net. Deze geven ook nog een laagste prijsgarantie. Ik heb de afgelopen 5 jaar al in tal VAN LANDEN TAL VAN HOTELS GEBOEKT DAAR en ik verzeker je, het is geweldig. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de zeer klantvriendelijke annuleringsregeling tot 24 uur tevoren. Anecdote: ik ging de eerste keer dit hotel binnen en vroeg om een kamer. Ik kreeg een prijs van ca. 75 euro. Ik heb toen in het hotel via internet geboekt bij hotelclub.net en de prijs was de helft. Ter plekke voucher uitgeprint en me weer aan de balie vervoegd. Sindsdien doe ik het vaak zo. Vraag eerst de prijs bij het hotel zelf en zie dan de grandioze verschillen. groetjes Adriaan

hallo, wij komen 20 juli aan in bangkok en denken via booking.com het admiraal premier hotel of lodgecity soi 19 te boeken , heeft iemand ervaring met deze hotels
alvast bedankt
ingeborg

Wij gaan voor de tweede keer naar Bangkok. Wij hebben wederom bij 333travel (www.333travel.nl/hotels) geboekt. Vorige jaar zaten we in het Bangkok Palace en dit jaar in Eastin Hotel Makkasan. Goede hotels en op loopafstand van Siam Square.In het laatste hotel zit ook een afdeling van 333travel, handig voor als je een kamer wilt boeken voor eventueel op de terugweg, scheelt de helft dan wanneer je bij het hotel boekt.

Veel plezier!

ben net terug en zit altijd in het honey hotel op sukhumvit soi 19 voor 1000 baht een nette kamer en vriendelijk personeel, ontbijt tot 14.00 sttelt niet veel voor maar daarom eet ik altijd rijst en geen american bf
had laatst problemen met een kamer en kon meteen omruilen +6622530646 voor iets minder heb je een kamer zonder koelkast 8 of 900
is ook vlak bij de sky train en de metro schat ongeveer 700 meter en 900 voor de metro

Heb ook in het Honey hotel gelogeerd, goedkoop en goede kamers. Lokatie erg goed. Voor een beetje meer kan je veel meer luxe krijgen.

De lokatie van dit hotel vind ik niet prettig, niet erg gezellig.

We hebben in maart 2008 gelogeerd in het Prince Palace Hotel.Weliswaar via het intenet geboekt via Greenwood travel omdat het dan goedkoper was.We zijn beiden zeer te spreken over het Prince palace hotel.Voor de prijs van 35 euro per kamer per nacht hadden we de beschikking over een drie en een half sterren hotel.Een prachtige ruime kamer met een groot zwembad op de twaalfde etage.Een gigantisch ontbijt in de vorm van een lopend buffet met wel 30 verschillende keuzes.Van Bami,nasi etc. tot Brood met gebakken ei en mueslli met yoghurt.En natuurlijk veel fruit.Kort om een uitgebreide keus.Rond het hotel is er altijd veel leven.Bij het verlaten van het hotel bevindt men zich al in een grote kledingmarkt welke zich om het hotel heen bevindt.Achter het hotel bevind zich de watertaxi waar mee men zich voor een schijntje kan verplaatsen naar andere delen van Bangkok.Op een steenworp afstand van het hotel bevindt zich een markt welke ook 's nachts geopend is.Naast het hotel bevindt zich ook een mall welke vrij groot is.Kortom,Wat kan je nog meer verwachten voor die prijs.
Een aanrade als je je niet stoort aan de vele Russen die daar zijn.

Ideale ligging voor mensen die het tijdsverschil ook moeten overbruggen door dat er rond het hotel altijd wat te doen is.Vermijd de hoteltaxi welke een prijs berekend die twee keer zo veel is als van de taxi meter.En loop hard weg voor de Thai die je plotseling in perfect engels aanspreekt en je wilt vertellen wat je wel en wat je niet moet bezoeken.Hoed je voor de taxichauffeur die je naar het visrestaurant wilt brengen.Je betaalt tien keer zo duur!!!
Om de hoek van het hotel bevindt zich ook een winkel welke 24 uur per dag geopend is.

Ongetwijfeld een van de vele 7/11’s die Thailand rijk is ! Dat deuntje als de deur opengaat zit nog steeds in m’n hoofd nu…

Gaat er nooit meer uit tuuduu :paranoid:

Bij hotelclub.net is de hotelprijs van het Prince Palace hotel ongeveer 15 euro duurder dan bij www.greenwoodtravel.nl .Controleer het maar even.Overigens is Greenwood travel gevestigd in het Prince Palace hotel zo dat men van uit deze lokatie ook verdere reizen en hotelboekingen kan doen.

Wat Jergul beschrijft hierboven ben ik het helemaal mee eens, prijs kwaliteit verhouding van het Prince Palace Hotel is uitstekend. Maar over de russen, die heb ik er niet gezien, misschien dat ik geluk heb gehad en ze gemist heb :smile:

Die russen zullen er wel gezeten hebben tijdens de bezetting van het vliegveld want toen was het een bonte verzameling van nationaliteiten maar ook toen was het verblijf aangenaam en betaalbaar

Klopt ze zitten daar en ze zullen ook altijd proberen om je daar onder te brengen. Ik vermoed dat ze daar een hogere korting hebben op de kamers en dus meer winstmarge.
Ik zoek liever zelf mijn hotels uit in BKK nadat ik een keer een offerte had aangevraagd bij deze Greenwood en duidelijk had verteld dat ik zelf de hotels zou doen in Bkk. ik kreeg de offerte en ze probeerde mij in dat Prince palace te plaatsen. Ik heb niet de indruk dat dit nou een goede ligging is in Bkk. Ik zit liever in andere gebieden van Bkk. Sukhumvit en Silom zijn voor mij de gebieden in deze stad.
Het boeken van hotels gaat via internet bij travel agency´s, dit is over het algemeen stukken goedkoper dan bij de hotels rechtstreeks.

Gr. Frank

Het ligt er maar net aan waar je wil zitten, wij gaan 20 juli naar Bangkok voor de 5e keer en logeren meestal rond kaosan road. In deze buurt heb je de hele goedkope backpackershotelletjes, maar ook uitstekende betaalbare hotels. Wij vinden het een goede plek voor uitstapjes te maken per tuk tuk en je ziet dan veel van de drukke stad. Aan 8 Soi Chana Songkrhama, net achter kaosan-road (veel rustiger) ligt hotel wild orchid villa www.wildorchidvilla.com een leuk hotel met een geweldig terras en dat voor 750bath per kamer, een stukje verderop heb je het lamphu house hotel, hebben wij niet gelogeerd maar wel gezien en zag er geweldig uit, luxe kamer 850bath per kamer. Uiteraard kan je voor het budget van €60,- prima terecht in luxe hotels, wil je meer de stad beleven, voelen en mensen ontmoeten, kan je beter een goed hostel nemen naar mijn mening. Vrienden van ons zaten vorig jaar ook in zo’n heel luxe hotel, prachtig om te zien maar je verdwaald er wel tussen alle zalen bars en het glimmende marmer en dat is volgens mij niet het echte Thailand. We begrijpen uit je vraag dat dit de eerste keer is dat je Bangkok aandoet, we hopen dat jullie net zo’n geweldige tijd hebben als wij daar altijd hebben. Nog een laatste idee, ga fietsen in bangkok, je komt op plekken die je normaal nooit zou vinden als toerist (co van kessel)
tour start 07.00 t/ m 12.00 u, als het nu niet lukt misschien een idee voor de volgende keer.
Fijne reis!!!

Maar dat is Khao San Road ook niet naar mijn mening…:slywink:

Te luxe hotel vind ik ook niks, maar van mij mag het toch wel lekker middenklasse hotel zijn…

Off-topic:

Fietstochten zijn mogelijk via (idd) Co van Kessel of Andre Breuer, zie hier de links naar de websites:

http://www.covankessel.com/nl/intro.php

http://www.bangkokbiking.com/nl-index.phtml

Met deze fietstochten kan je kennis maken met het echte Bangkok waar je als toerist zelf niet snel komt.

Ander idee om kennis te maken met het echte Thailand/Bangkok:

• laat je door de tuk-tuk afzetten in Chinatown en struin een aantal uur door de kleine achteraf-straatjes heen
  • kleding nodig ? laat de shoppingmalls eens links liggen en laat je naar Pratunam brengen waar veel Thai zelf ook inkopen doen
  • eet tussen de locals op straat bij een van de vele hawker-stalletjes. goedkoop en het eten is heerlijk.

Buiten Bangkok:

Breng een bezoek aan de Isan, het noordoosten van Thailand en het armste gedeelte van het land, het is mogelijk om het echte plattelandsleven mee te maken door middel van een homestay.

Ik weet niet precies wat dit verhaal toevoegt aan het geen wat ik geschreven heb? Gr Ruud

Beste Ruud,

Je had het in je eerdere posting over het ‘echte’ Thailand en fietsen door BKK, dus vandaar dat ik off-topic nog wat tips en URL’s geef voor mensen die voor het eerst naar Thailand gaan en het ‘echte’ Thailand willen zien.

Mvg,

Dave

Hallo

Ik heb vorig jaar november in het crown hotel gezeten. Heel erg eenvoudig, maar wel een ruime kamer met 2 bedden en een hele ruime badkamer. Het is dicht bij Asok station.
Sukhumvit Road, Soi 29.
Raak niet van de kook als je niet meteen een kamer hebt, er zijn plenty mogelijkheden.

Groet Alex