Ik ga in september een maand naar Thailand. Eerste keer dat ik zoiets onderneem… Wat mij wel lekker lijkt is om aan te komen op de luchthaven en een taxi naar een hotel te nemen met airco, zwembad en met een goede strategische locatie om uitstapjes te maken. Het hoeft niet luxe te zijn als het er maar schoon is. Hier dan 2 nachtjes te blijven en dan zien we wel waar we terechtkomen qua overnachtingen. Wie heeft een leuk adres voor me? Liefst niet duurder dan 25 euro.
Vliegen is een horror voor mij en om dan meteen uitgeput op Khao San Road te moeten zoeken naar een vies kamertje zonder raam lijkt mij niet zo’n leuke start…
Boek een hotel via een reisorganisatie. Er zijn voldoende reisorganisaties die een hotel in Bangkok aanbieden met prijzen rond de €25,- a €30,- per nacht (voor 1-pk).
Mijn persoonlijke favoriet is het Royal Benja Hotel in Sukhumvit Soi 5. Betaalbare, maar schone kamers in een uitstekend hotel. Gelegen in een zijstraat van het altijd levendige Sukhumvit Road. De skytrain ligt op 5 minuten lopen.
TIP neem een vliegticket met 1 of 2 overnachtingen dan zijn de eerste dagen al geregeld en kan je daarna zelf op onderzoek uit.
ps ik heb zelf liever een kamer met ventilator dan airco airco is vaak heel koud afgesteld.
succes
Als je goedkoop een 4 sterren hotel wil raad ik je prince palace hotel in Bangkok aan kost via greenwoodtravel zo’n 27 euro voor een onwijs mooie kamer.
…eerst blaas je een oud artikel (2006) nieuw leven in, om daarna te constateren dat we dit niet tegen de jouw opgegeven prijs kunnen boeken - da’s iemand blij maken met een dooie mus.
Ja dat zijn idd de hotels met “rack-rates” van rond de THB 1250.
Prince Palace heeft een goed ontbijtbuffet; persoonlijk heb ik het in 2005 niet echt getroffen, daar de corner-kamer hard aan renovatie toe was. In de ochtend is het beneden gezellig druk, daar je bovenop een kleding-outlet zit. Verwacht van het laatste niet te veel, maar zeer de moeite waard om het een keer uitgebreid te gaan bezichtigen. In de omgeving zelf is het 's avonds een dooie boel en wat moeilijker te bereiken. Het hotel is het best bereikbaar per watertaxi, echter alleen overdag - niet 's avonds. Deze watertaxi is overigens alleen te gebruiken voor mensen die goed ter been zijn. Wees niet galant door andere mensen voor te laten gaan, want hij begint al te varen zodra ze in de gaten hebben als er nog maar 2 -3 personen hoeven in te stappen. Dus haast is geboden. Toch weer een uitgebreide recensie.
Het Prince Palace vind ik benedengemiddeld. Veel wodkadrinkende Russen bij het zwembad toen wij hier in maart 2008 waren . Verder te weinig bedden bij het zwembad en absurd hoge prijzen voor drankjes etc.
Het nieuwe zwembad is wel erg mooi maar daar staan welgeteld 12 bedden. De kamers zijn wel redelijk.:tear:
Als ik naar Bangkok ga weet ik wel betere hotels zoals het Amari Atrium. Royal Benja is ook een goede optie. Prima is Grand China Princess (wel een erg klein zwembad)
Ik ben zelf ook al een keer naar prince palace geweest, maar ik heb die er tussen gezet als vergelijking. Ik zelf vond het een mooi hotel, grote kamer, goede service, goed ontbijt en bij het zwembad gingen wij alleen zwemmen en wat later op de avond. Nooit echt lang rondgehangen. Maar wij willen wat anders. Gister heb ik 2 nachten Eastin Hotel geboekt, 1 nacht Woraburi Sukhumvit en 1 nacht Baiyoke Sky Hotel… ben benieuwd! De eerste en laatste zijn wel wat hogere prijsklasses… zo’n 40 euro per nacht.
Het Prince Palace vind ik benedengemiddeld. Veel wodkadrinkende Russen bij het zwembad toen wij hier in maart 2008 waren . Verder te weinig bedden bij het zwembad en absurd hoge prijzen voor drankjes etc.
Het nieuwe zwembad is wel erg mooi maar daar staan welgeteld 12 bedden. De kamers zijn wel redelijk.:tear:
Ik heb weinig gemerkt van drinkende russen ik ben er in augustus 2008 geweest. Het was er onwijs gezellig er waren onwijs veel Nederlanders hebben we een onwijs leuke avond mee gehad.
De rede dat wij erg graag komen is toch vanwege de bedden ik slaap daar als een prins de naam zegt het al hahahaha.
Zwemmen zou ik eigenlijk niet doen in Bangkok veel te vieze stad om in te zwemmen ik ga dan liever naar de kust.
Ben 15 juni 3 nachten in het eastin hotel geweest.
Goed te betalen,prima service ,goed eten,en mooie kamer met warme douche.
minpunt is de bereikbaarheid.
Het staat in de wijk pratunam wat aan het eind vd middag een verkeerschaos oplevert.
en ook ben je ver verwijderd van de zeer handige bts skytrain.
Twee jaar geleden hadden wij een erg goed hostal/hotel in Banglampoo, praktisch op Kao San Road. Volgens mij hebben wij nog geen € 15,- per kamer betaald. Heel schoon en uitstekend ontbijt.
Naam Lamphu House. Je kunt het vinden op internet onder “travelfish.org”
Adres: 75-77 Rambuttri Road. Volgens mij hebben zij ook een eigen website.