Goede accomodatie Bangkok

Ik weet het, Bangkok is er groot maar ik ga voor het eerst…

Heeft iemand een tip voor een goede prijs-kwaliteithotel in Bangkok? Ik ga in november een maand, ik zoek voor ongeveer 3 nachten een hotel

En in welk gedeelte kan je het beste zitten als je alles een beetje in de buurt wilt… Dichtbij bijvoorbeeld metro of skytrain?

Graag hoor ik een reactie

Gr Joan

Hallo,

Wij verblijven altijd in het Prince Palace hotel in Bangkok.
Het is een 4 sterren hotel via www.greenwoodtravel.nl kun je hem goedkoop boeken.
Kost 1300 bath per nacht is volgens mij rond de 29 euro per nacht inclusief ontbijt.

gr van Moira

Hey Monique! Bedankt voor je tip!
Ik ga straks gelijk even kijken!
Jij dit jaar ook nog naar Thailand?

Gr Joan

Hallo,

Ik heet geen monique maar Moira maar oke nee ik ga dit jaar denk ik niet naar Thailand.
Als ik ga dan ga ik alleen naar Koh Tao vrienden van mijn wonen daar.

gr van Moira

Hoi Moira!

Oh excuus :slight_smile: Hoe ik nou weer bij Monique kom :slight_smile:

Ik heb gekeken voor het prince palace hotel, ziet er goed uit! Alleen op 1 of andere vage manier kan ik niet voor november en december een boeking doen!

Gr Joan

Hallo,

Ik zou ook niet bij Prince Palace zelf boeken daar moet je meer betalen. Je kunt het beter via greenwoodtravel doen even mailen en dan krijg je de prijzen vanzelf van hun. Die zijn goedkoper. Je kunt het geld zelfs overboeken op een girorekening. Het is namelijk een Nederlands bedrijf. Je kunt je mail dus ook sturen in het Nederlands
www.greenwoodtravel.nl

gr van Moira

zeker een goeie tip, heb daar ook twee keer gezeten, tip top in orde! wel via greenwood boeken anders betaal je het 5 dubbele… heb er ook andere hotels gehad maar dat was niks :frowning:

De metro loopt van Hua Lamphong station onder Rama IV road, naar Asok en dan naar noorden (Chatuchack Park) en vv. bij Asok kruist het de BTS Skytrain die over Sukhumvit Rd. loopt.

Prince Palace Hotel is absoluut goed, maar groot, ligt mi. wel een beetje uit het centrum (in de wijk Mahanak/Bobae, op weg naar Khao San Area voor backpackers), maar met de taxiboat over de klong ben je zo bij Phaya Thai Road en loop je naar MBK en SIAM Paragon shopping centre.
De view over de stad vanaf de 11e verdieping (waar het hotel gedeelte begint in Bobea Tower) is fantastisch. Van zaterdag op zondagnacht (uurtje of 4) even je bed uit en de kledingmarkt op lopen geeft een heel apart beeld.

Verder kan je aan Sukhumvit Rd. een keur van goede hotels vinden… Laatst verbleef ik in Federal Hotel aan Sukhumvit soi 11 (soi sib 'ed), kamer ca. 1000 tot 1300 bath met airco, geen ontbijt. Eenvoudig Thais hotel met degelijke kamer. Op 500 mtr van de BTS. De grotere commerciele hotels gaan ri. de 2000 bath per nacht.

Ja en voor tussen de 80 en 100 bath zonder stops om bonnen voor benzine te krijgen. Kost de tuktuk naar MBK. Ohja 20 bath als je een tour gaan maken met 3 a 4 stops bij van allerlei souveniers en winkels voor kleding waar zei dan weer bonnen krijgen voor benzine.

gr van Moira

haha juist…daar trap je 1x in en dan nooit meer :)! Tussen de 50 en 100 bath kwamen wij overal vanuit het prince palace!

Hallo,

Ja sommige wel mij is het nog noit overkomen jou wel?
Soms proberen ze het nog 1 keer als we weg rijden en dan roepen we altijd als je 1 stop maakt dan betalen we je niet. Nou dan haalt ie het niet meer in zijn hoofd om een stop te maken.

gr van Moira

Moira,

Wat bedoel je precies met bonnen voor benzine?

Ton:dag:

[quote=“carton, post:12, topic:50461”]

Moira,

Wat bedoel je precies met bonnen voor benzine?

Hallo,

Nou als ze je dus naar een winkeltje brengen en jij koopt daar wat of blijft minimaal 30 minuten in die winkel rondkijken. Dan krijgen ze een bon waarmee ze kunnen tanken bij een benzinestation.
Als je ze wat meer betaalt dan kunnen ze ook van het geld wat je betaalt tanken.

gr van Moira

Hallo Moira,

Bedankt voor je reactie. We zijn net zelf terug uit Thailand en het viel ons wel op dat ze bij de tuk-tuk’s en de taxi’s altijd zeiden: “Sir, 100 Baht (of zelfs minder) for an hour”. Beetje goedkoop. Bedankt voor je antwoord.

Ton

Hallo,

Voor 100 bath dan werd ik van Prince naar MBK gebracht en dan zonder stops. Ze probeerde het dan nog wel maar dan waren we gauw klaar anders krijg ie gewoon zijn geld niet. Nou voor geld doen ze een hoop aangezien je anders wel weer een andere tuktuk driver vind.

gr van Moira