Na het hele forum van voor naar achter gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Wat is nou een beetje een goede locatie in Bangkok. Juist bij een station of toch in het oude centrum? Wat is jullie favoriete hotel/locatie? Ik hoor graag wat jullie geboekt en of gezeten hebben in Bangkok.
Hangt er vanaf wat je wilt doen, hoelang je blijft en wat je wilt besteden per nacht. Mijn favoriete plek is sukhumvit soi 8. voldoende bars en restaurants om elke dag wat anders te kiezen op loopafstand en toch een rustige straat. En heel handig de bts lijn die je snel naar andere delen van bangkok brengt.
Zit zelf altijd in de buurt van de Khaosan road. Hier vind je prima hotelletjes,restaurantjes ect. Neem wel altijd een zijstraatje of in de buurt ervan want het leeft er 24 uur. Verder is het een goede uitval basis. Het is een echt backpackersgebied…
Wij hebben de laatste keer in het Prince Palace hotel gezeten. Goed hotel, schoon, ruime kamers en een mooi uitzicht (wij zaten op de 25e verdieping).
Verbinding naar het centrum is eenvoudig (stopt een bus-boot vlak naast het hotel, gaat elke 10 minuten).
Bedankt voor jullie reacties. Wij willen 3 nachten in Bangkok blijven en dan natuurlijk zoveel mogelijk van de stad bewonderen. Wat belangrijk is dat het op een rustige plek ligt maar wel goed bereikbaar om bij de grootste toeristische trekpleisters een beetje makkelijk te komen.
Ik heb zelf Bhiman Inn hotel geboekt. Volgens de recencies is het een goed, simpel en goedkoop hotel in een rustige buurt vlakbij Khao San en dichtbij de pier om alle bezienswaardigheden te gaan zien.
Goed en simpel hotel inderdaad het Bhiman inn. Prima prijs -kwaliteitsverhouding. Vond het ontbijt er wel matig, maar wie zeur daarom als je 50 meter verder een heerlijke pad thai kan eten voor bijna niets…
Bedankt voor jullie reacties. Ons spreekt het Prince Palace tot nu toe nog steeds het meest aan. Gelukkig hebben wij nog even. Hoever van te voren adviseren jullie ons om een hotel in Bangkok te boeken? Daarnaast nog een hele andere vraag voor mensen die eerder in Thailand zijn geweest. Welke inentingen hebben jullie gehad en ook malaria tabletten geslikt?
Tot nu toe heb ik al mijn hotels via agoda geboekt, reuze makkelijk. Meestal een paar weken van te voren maar ik heb ook wel eens de dag van te voren geboekt en het voucher bij het hotel zelf uitgeprint :). Als je de vliegtickets hebt ligt de datum vast en kan je ook het hotel alvast boeken. Maar het heeft niet zoveel voordeel dit al 6 maanden van te voren te doen.
De eerste keer heb ik geen prikken gehaald maar de 2e keer ging ik jungle tocht doen en heb ik de standaard aanbevolen prikken gehaald, DTP en hepatitis A. Die heb ik wel 3 dagen lang gevoeld :(. Malaria komt in Thailand niet zoveel voor. Gezien de mogelijke bijwerking van de pillen zou ik die niet nemen.
Wij zitten altijd in Koasan road erea wel een paar straatjes er echter zodat je geen last hebt van de luide muziek, maar een hele gezeliige wijk en je zit dichtbij diverse bezienswaardigheden.
Als we ergens anders heen willen nemen we gewoon een taxi.