Ik ga vanaf begin juli 4 weken met mijn twee zonen (12 en 9) door Thailand trekken, wie heeft een leuke tip voor een hotel in Bangkok, hoeft niet luxe, zwembad zou lekker zijn…
Dank Astrid
kindvriendelijke hotels in Bangkok,heb er 2 opgezocht! Viengtai hotel is gelegen in de wijk Banglamphu,adres is:42 rambuttri road.het volgende hotel is niet ver gelegen van China town,namelijk twin towers hotel:adres is:88 rong muang phatumwan.bkk bijde hotels hebben een zwembad,het personeel is vriendelijk en het eten is uitstekend! op deze sites kun je eventueel nog info opslagen en www.de-beste-informatie.nl gegroet:georgessiam.
Ik zou de hotels in de buurt van Sukhumvit road en Patpong vermijden, daar zijn je zonen nog te jong voor ;).**
**
Heb ff gesurfd op het net,als je niet weet naartoe tegaan tijdens je verblijf in Bangkok met je kinderen kun je eventueel naar Siam Ocean World gaan,daar heb je verschillende kleine en grote aquariums met alle vissoorten en zeedieren.Ook aldaar is een speciale plek voorzien voor kinderen om gewoon te spelen,klimmen etc…Op 30/40minuten rijden van Bangkok heb je het Dreamworld een middelgroot park met verschillende attracties voor de jeugd.Children’s discovery museum,een informeel en leerzaam museum voor kinderen,(achter Chatuchak weekend market gelegen)ten laatste:Leoland water park(wildwaterbanen,glijbanen)deze attractie vind je op het dak van het winkelcentrum “central city banga” gegroet:georgessiam.
Astrid voor kind vriendelijke hotels kijk een hier http://www.bangkok.com/kids-family-friendly-hotels/index.html
groet dirk :chin:
De Siam hotels, New siam en Siam riverside zijn voorzien van een zwembad en toen wij er verbleven afgelopen jaar waren er verschillende mensen met kinderen aanwezig…
Voor meer info gewoon New Siam googelen.
Mvg
Ik raad je het Dangderm hotel aan, op Khao San road. Goed in het centrum, genoeg te doen in de omgeving, het hotel zelf heeft een zwembad op het dak en ontbijt is inclusief. Je hebt 1 persoons kamers, 2 persoons kamers en 3 persoons kamers. Een 1 persoons kamer is 850 baht, 2 persoons is 1100 baht en 3 persoons weet ik niet uit m’n hoofd. De websites voor dit hotel zijn:
http://www.dangderm.com/
http://www.khaosanby.com/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=74
Veel plezier alvast!
Ik was al enkele keren in Prince Palace , prima hotel in leuke volkswijk . Kijk eens naar GreenwoodTravel.nl
lamphu house is een mooi en rustig guest house op z’n 5 a 10 minuten lopen van khao san road hier hebben ze één kamer voor vier personen mischien wel lekker aan het begin van een tocht door een vreemd land het heeft geen zwembad zal even naar de website zoeken en hier plaatsen
de kamer waar ik het over had is de 2double room
http://www.lamphuhouse.com/default.htm
Een goedkoop en prettig hotel, met vriendelijk personeel en een zwembad. Zoek maar eens op K.T guest house. Laat je niet verwarren door de guest house in de naam, is gewoon een hotel. Geen overbodige luxe, maar wel schoon en goedkoop en je gewenste zwembad.
Gr Leon
Rambuttri Village Inn heeft ook super family rooms. Zit vlakbij Khao San en op het dak zit een zwembad… Kost 1.600 Baht per nacht voor 4 personen! www.Khaosan-Hotels.com - Rambuttri Village Inn & Plaza, Budget Hotel in Bangkok
Fijne vakantie!
Prince Palace ben ik vorig jaar geweest met mn zoontje van 4. Prima bevallen.
Hoi Astrid,
Wij zijn vanaf 3 juli met onze kids (10/12 jaar) ook 4 weken in Thailand. Wij hebben de eerste 3 nachten geboekt in het Prince Palace Hotel via Greenwood Travel. Een groot onpersoonlijk congreshotel. Waarom… om in redelijke luxe voor een heel schappelijke prijs bij te kunnen komen van de reis in een 2 slaapkamer suite. Daarna staat alles nog open.
Wat zijn jullie plannen voor de reis?
groet
Christel
Hai Christel,
Dank voor de tip van het Prince Palace Hotel. Ik heb pas vorige week de tickets geboekt dus nog veel aan het lezen en googelen en hebnog geen vast plan. Jullie al wel, ben benieuwd! Als je leuke en verrassende “dingen” gevonden hebt, mail het even, ik zal je op de hoogte houden van onze route!
Dank en groet
Astrid
Astrid,
Onze route zal er ongeveer als volgt uitzien:
2/7 Frankfurt-AbuDhabi
3/7 Abu Dhabi - BKK
4/7 BKK
5/7 BKK
6/7 vertrek BKK richting noor (opties: nachttrein Chiang Mai of bus Sukothai of trein Phitsanulok)
8/7 t/m 17/7 noord Thailand (Chiang Mai en of richting Pai of richting Chiang Rai)
18/7 vlucht CM-BKK-Krabi
19/7 t/m 27/7 Ko Lanta en omgeving
28/7 vlucht Krabi-Bkk
29/7 in de avond vlucht terug naar europa
Wij kiezen er bewust voor niet al teveel bestemmingen in onze reis op te nemen (dus geen standaard tripje naar Kanchanaburi bijv.) Zo hebben we meer tijd in de gebieden die we hebben gekozen. de invulling bekijken we daar ter plekke.
Er zijn wel wat dingen die we graag willen.
In het noorden: Elephant Nature Park, Flight of the Gibbon en we twijfelen over Tiger Kingdom (ivm wel/niet drogeren van de daar aanwezige tijgers - meningen zijn hierover verdeeld).
In Bangkok: fietsen, klongs bevaren, de top-bezienswaardigehden en een dagje shoppen aan het einde van de vakantie.
In het zuiden: snorkelen, uitrusten en wellicht nog Khao Sok NP.
We zijn aan het kijken of we met onze kids een trip kunnen maken naar een hilltribe waar we vanuit een fonds waar ik mee werk een bijdrage hebben geleverd aan de sanitaire voorzieningen en een schooltje. Dat is ten noorden van CM. Of dat gaat lukken weet ik echter nog niet. Als dat niet lukt zullen we ws. richting Pai gaan in het noorden.
Binnenlandse vluchten hebben we geboekt via Air Asia. Is een soort van Ryan Air/Easy Jet. ALs je de aanbiedingen in de gaten houdt, kun je voor heel gunstige tarieven vliegen. Wij betallen pp € 12,50 om van Chiang Mai naar Krabi te vliegen.
We reizen verder over het algemeen met OV, maar ik bekijk tevens nog de mogelijkheid om in het noorden een aantal dagen een auto te huren.
Heel veel plezier met de voorbereidingen. Wanneer gaan jullie precies op pad?
Ik zie dat je eventueel een wagen gaat afhuren(cnx)mag ik je nog een tip geven dat echt de moeite waard is om te bezoeken! Doi Inthanon het is te bereiken via het stadje Chom tong(58km van cnx)voorbij het stadje begint de lange weg naar de hoogste berg van Thailand,je komt er karen dorpen ,watervallen tegen.Ongeveer 5km van de top verwijderd vind je aan de linkerkant twee identieke tempels,die wel de moeite waard zijn om een kort bezoekje aan te brengen!gegroet:georgessiam.:dag:
Zijn net vanmorgen teruggekomen uit Bangkok en verbleven, overigens voor de derde keer, in het Rambuttri Village Inn. Ik raad dit hotel nu echt af. Inmiddels zit dit hotel er al weer een tijdje en in en om Rambuttri en Koa San zijn betere hotels voor die prijs te krijgen. De service was altijd al slecht maar dat namen op de koop toe vanwege de locatie en het zwembad. Service is nu echt belabberd. Hadden gereserveerd voor 3 dagen via Agoda. Konden uiteindelijk met onze dochter van 4 's middags om ongeveer 4 uur, waren er rond 12 uur, de kamer in en toen lagen de zwarte haren nog op de grond. Er zijn 2 zwembaden. Een wordt gerenoveerd en de andere die wel beschikbaar was dreef van de zonnebrand. Kortom niet gezwommen. Al met al zou ik dit hotel niet doen. Wel raad ik de omgeving aan omdat het 's avonds gezellig is. Onze dochter vond het geweldig.
Hallo Hoeksie,
Inmiddels zijn we al enkele keren in Thailand geweest en onze ervaring is toch wel dat Bangkok altijd vrij heftig is om mee te beginnen. We hebben nu twee keer pas de laatste dagen in Bangkok doorgebracht en dat bevalt ons veel beter. Misschien een tip voor je. Dan ben je gewend aan de hitte ed. Deze keer zijn we meteen doorgereisd naar Ko Samui daar verbleven we twee nachten om bij te komen en toen zijn we o.a. op Ko Phangan geweest. Dat eiland hebben wij in ons hart gesloten en we gaan er dan ook graag naar toe. Overigens zijn we dit keer toevallig meer dan een week in Kanchanaburi geweest en we vonden het heerlijk. Vandaar uit kun je prima trips naar bijv. de Erawan watervallen maken, olifantenkamp ed. Verder zit er de tiger temple, maar dat is echt een money making circus. In Kanchanburi zitten ook nog enkele prachtige tempels zoals de grottempel van de draak.
Trekken in Chang Mai is onze dochter helaas nog wat te klein voor, maar als je een auto gaat huren wat prima te doen is rijdt dan vooral ook van Chiang Khan naar Nong Khai, dat stukje is prachtig. Krabi is altijd lekker: Railey beach naast Ao Nang is een aanrader
Hai,
Het is inderdaad verleidelijk veel op het programma te zetten maar of dat verstandig is?
Wij vliegen 10 juli via Teheran naar Bangkok en vice vers op 8 augustus. Na twee dagen Bangkok is het plan nog blanco. Wat er in elk geval in moet zitten is een jungletocht, watervallen en slapen in een drijvend hutje op de rivier. Ook snorkelen, witte stranden en de palmbomen mogen niet ontbreken. Wilde alles met openbaar vervoer doen maar als dat vliegen zo goodkoop is dan is dat een overweging waard, dank voor de tip! Plannen jullie alleen de route of boek je hotelletjes en zo nu al?
Uitermate leuk inderdaad dat voorbereiden maar ik word er ook een beetje onrustig van, er is zoveel te zien…
Groet Astrid
PS zou grappig zijn, vroeger kwam je elkaar als backpackers tegen, nu misschien wel als gezin van wereldwijzer…