Hallo!
Ik ben al een paar keer in Bangkok geweest en verbleef altijd in de buurt van Khao San Road. Nu ben ik over 5 dagen terug in Bangkok (na drie weken cambodja) en zou graag eens een andere buurt verkennen in Bangkok. Iemand tips voor een buurt waar er 's avonds ook nog wat te doen is? Eventueel een goed hotel of een leuke bar? Groetjes en alvast bedankt! Marieke
Khao San Road is een begrip in Bangkok; goed voor backpackers en toeristen uit allerlei windrichtingen. Als je ergens anders heen wilt in Bangkok, dan hangt het er echt vanaf wat je zoekt. Maar wat betreft rondhangen tussen (jongere) toeristen, wordt het echt niet veel beter dan Khao San Road.
:chin:Er zijn ook regel matig live concerten van isaan/thai artiesten probeer dat een keer mee te maken ik zelf geniet daar meestal wel van .
info meestal wel bij een hotel te achter halen
Normaal zou ik zeggen Kao san rd,maar wat ook leuk is om te verblijven is aan de “hualamphong railway station”!men is dichtbij aan de metro 75m van daaruit kan men te voet 3km of met de metro naar het "lumphini park gaan daar heb je avonds rechtover het park de Suem luang markt(leuke winkeltjes,gezellige beer cafe!s etc…)
Ik ben zelf een fan van de omgeving Sukhumvit, ook een erg drukke buurt waar het 's avonds gezellig druk is met allemaal kraampjes op straat. Echter vind je er niet zo veel goedkope hotels als in de omgeving van Khaosan Road, de meeste hotels rondom Sukhumvit Road zijn wat duurder.
Wil je stappen, dan kan je bijvoorbeeld naar de Q-bar, Insomnia, Bed Supperclub of een drankje doen in Gulliver’s Tavern.
Probeer eens de week ‘Tha Thewet’. Een toffe, gezellige wijk met een handvol guesthouses (o.a. onze favoriet ‘Shanti lodge’). Vlak naast een marktje en dicht bij een stopplaats van de river-taxi. Op een kwartiertje stappen van Khao San Road. Bruisende wijk, weinig toeristen.:chin:
Groetjes,
Jelle
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik denk dat het toch Sukhumvit zal worden, maar nog niet zeker! Moeilijke beslissing!! Groetjes, m.
Dit jaar zit in Sukhumvit omdat het hotel Atlanta mij geweldig lijkt, kan altijd nog terug vluchten naar Thewet wat inderdaad heel prettig is! weet ik van vorig jaar, maar al gezien, wil ik weer iets anders,verwende toerist.