Beste Thailandliefhebbers (zo niet verslaafden), volgende week dinsdag vlieg ik naar BKK. Heel veel zin in uiteraard maar zit nog met een paar vragen. Zou iemand iets kunnen vertellen over de sfeer en de mensen rond Khaosan Road in Bangkok? Van andere backpackers heb ik weleens gehoord dat het er vreselijk is… Ben verder een inschikkelijk mens maar tijdens m’n vorige trip door Thailand wilde ik sommige Britten weleens een kopje kleiner maken
Ben wel een backpacker die graag de gezelligheid opzoekt en van een feest houdt, maar heb geen behoefte aan een Sodom en Gomorra scenario :teeth: Van nature ben ik wel heel nieuwsgierig dus wellicht ga ik er gewoon een hostel zoeken met de LP onder m’n arm en dan zie ik wel. Heeft iemand verder tips voor een hostel met een gezamelijke woonkamer met voornamelijk mensen van 20,30 jaar oud (ouder mag ook)? Mag natuurlijk ook in een ander gezellig district zijn.
Is Khaosan Road überhaupt een goede uitvalsbasis om de rest van stad te verkennen? Ben zeer benieuwd naar de reacties.
Het klassieke woonkamer idee zoals je in veel Europese hostels tegenkomst heb ik in Thailand nooit gezien, maar veel Thaise hostels hebben wel een (overdekt) terras waar je lekker kan zitten met een goed boek of een drankje of waar je mensen kan ontmoeten.
Ik verblijf in BKK eigenlijk altijd achter de tempel bij Khao Sarn. Net was rustiger, maar wel alles binnen bereik. Het paleis, Wat Po en de riverbus op loopafstand. Voldoende gelegenheid om dingen te kopen of je mail te checken en vele faciliteiten voor reizigers. Maar ook dronken ‘hippies’ en hardcore backpackers waar ik me niet echt mee identificeer… Maar ach, last heb ik er ook niet van. Een paar dagen in KS vind ik altijd wel leuk!
Khao San Road heeft tal van plaatsen voor de feestgangers om uit te kiezen. Deze lange straat entertainment biedt tal van bars en restaurants serveren van drank aan goedkope prijzen. Na de zonsondergang,zijn er veel mobielebars langs de weg,de spirituele dranken die ze verkopen is wel een beetje langs de dure kant. Dit is een van de meest populaire voorlopers van de avond voordat u eropuit trekt om te proeven van de nabijgelegen clubs.
Meer opties beschikbaar als de nacht rolt op. De Club en Lava Bar zijn waar alle elektronische beat liefhebbers te verzamelen, terwijl de Shamrock en Brick Bar muziek bieden zowel live en DJ’s met hip en druk tunes. Gazebo Khao San is niet te missen; de Marokkaanse thema bar werd uitgeroepen als een van de geweldige bars van de Wereld door Lonely Planet lezers. Gazebo is trendy en laid back, maar biedt ook een disco ruimte voor mensen die op zoek om te dansen.
Kao san is niet ver gelegen van de Chaya phraya river,het nationaal museum,santichaiprakarn park…etc
Khao San Road is zeker wel gezellig,
ging een keer uit in de Gazebo Night Club,
een club met allemaal waterpijpen en Live Music.
Je hebt er tal van Hotels en Massage salons.
Alleen moet je niet raar opkijken dat er om de minuut er een Tuk Tuk of een kleding maker naar je opstapt, om te vragen of je wat nodig hebt.
Dat is ook een van de redenen dat ik de volgende keer Khao San skip en naar een andere plek in Bangkok heen wil gaan.
Probeer net iets buiten Khao San te verblijven, dan is het iets rustiger.:chin:
Ik verkies ook iets rustiger, weg van KS road. Voor mij representeert deze straat alles wat ik niet mooi vind aan Bangkok. Om te zeggen ‘sodom en gomora’ is wel wat overdreven, maar gezellig vind ik het niet.
Wel vind ik het interessant om er eens een uurtje op een terrasje te kruipen en mensjes te kijken. Geloof me, hier passeert soms raar volk.
Kao San Road is best gezellig hoor en je kunt er lekker feesten als je daar zin in hebt. Mijn overnachting zou ik op Soi Rambuttri zoeken. Persoonlijk vind ik het op Rambuttri wat relaxer en je kunt er prima wat eten en drinken. Het ligt vlakbij Kao San Road dus je kunt kiezen.
Kao San is echt niet het Sodom en Gomorra :drugged: en je komt er vooral blanken tegen en de Thai die je daar ziet zijn daar om te werken.
Ik kom uit Amsterdam en ben dus wel wat gewend.
Al heb ik tijdens de WK finale nacht een Ladyboy te kennen gegeven dat ze mijn 14 jarige zoon toch echt met rust moest laten, hahaha.