Leuk hotel/guesthouse aankomst Bangkok

23 maart vlieg ik naar Bangkok. Nu moet ik nog een leuk/betaalbaar hotel/guesthouse boeken. Heeft iemand een tip voor mij? Het liefst in een leuke wijk waar veel andere backpackers zitten.

Dank alvast!

Groeten Ayelet

Veel backpackers zitten er in wijk Khao san. Met als middelpunt de Khaosanroad,een drukke straat met plenty accommodatie, reisbureau’s,eetgelegenheden, barretjes ect ect. Zou echter iets zoeken wat niet in deze straat ligt, want dan slaap je slecht door de herrie. Zelf ga ik eigenlijk meestal bij aankomst naar het Navalai River resort, dat op enkele minuten lopen van deze straat gelegen is. Het is een goed en rustig hotel aan de Chao Praya. Is niet heel goedkoop( rond de 50euro) maar vind het ideaal voor de aankomst om even lekker te slapen en alles zit er in de buurt…

rambuttri inn, vlakbij Khaosanroad maar redelijk rustig. een lekker zwembad op het dak, wij hadden een 3 pers kamer voor ong 800 bht, niet alle kamers zijn even goed dus van te voren even kijken of alles het doet.
groet

Lamphu House Guesthouse is een oase van rust op een neuslengte van kao san road. Via een heel smal gangetje aan Soi Rambuttri kom je in de tuin/lobby/restaurant terecht. De kamers zijn basic maar keurig schoon.
Kamerprijs: 470 - 1250 THB
Adres: 75 Soi Rambuttrie.

wij hebben ook in ramboutri inn geslapen. Vond het erg fijn daar, vooral het zwembad is heerlijk na een dag in de stad rond te hebben gelopen. Vlak bij khoa san inderdaad, maar toch net even iets rustigers, alhoewel genoeg leuke kroegjes etc in de straat zitten.

Super bedankt voor jullie tips! Ik ga beide guesthouses even bekijken! Hebben jullie ook nog tips om het vanuit Nederland te boeken? Gewoon via de website van het hotel?

Khao san is geen wijk maar een straat en ligt in de wijk banglumpho

Khao San road is weliswaar een goede plek voor goedkope accommodatie het is tevens de laatste plek in Bangkok waar ik ooit zou willen logeren. Alles hier ademt over toerisme uit…zoek het liever in Pratunam of andere wijken van Bangkok. Daar kom je tenminste nog in het echte leven van Bangkok…waar niet bijna ieder Thai woont die geld aan je willen verdienen.

Op Sukhumvit soi 11 vind je www.suk11.com.
Leuke backpackerssfeer, maar niet zo druk als Khao San.
De skytrain is vlakbij.

Hans.

Wij hebben ramboutri inn gewoon geboekt via de website en dit ging helemaal goed, geen rare dingen en dergelijke.
Nog even een reactie op de kritiek op khoa san. Ik kan hier wel inkomen. Ook ik vond het erg druk, de straat van ramboutri inn is al een stuk rustiger. Khoa san is meer iets wat je eens moet meemaken, maar voor een volgende keer zal ik ook liever in een andere buurt zitten. Wij hebben de laatste nacht geslapen in een andere wijk, maar hier was geen backpack sfeer en ik begrijp dat je dat zoekt.
Bij khoa san en ramboutri inn is op loopafstand van een parkje aan de rivier, vanaf hier vertrekt de bootbus, super goedkoop en brengt je in ieder geval bij de grand palace, wat arun en china town. Wij vonden dit een heerlijke manier van transport.
succes met het uitzoeken van je reis!

@roosje: mee eens, zou zelf ook niet meer zo snel in deze buurt gaan zitten maar de vraag was geloof ik een guesthouse in een buurt waar veel backpackers zitten…
Wij zijn nu op zoek naar een guesthouse/hotel met een zwembadje in een andere buurt (niet zo toeristisch als de buurt bij khao san road), we kunnen wel een flink aantal guesthouses vinden van rond de 20-25 euro maar met zwembad wordt het wat lastiger, dit heeft onze voorkeur omdat we met twee kleuters reizen, wie heeft er een tip?

Hee Grijskopje,

Atlanta Hotel op Sukhumvit soi 2 is een perfecte keuze voor jullie.
Ze hebben ook familiesuites dus 2 kamers achter 1 deur.
Prijzen staan erbij, en er is een zwembad, zij het niet met een pierebadje.
Ze hebben ook een absoluut verbod voor sextoeristen, dus je kinderen zien geen dingen waarvan je dat liever niet hebt.

Hans.

Ha Hans, bedankt voor de tip ik ga meteen kijken!

Vieng Thai hotel, ben regelmatige bezoeker , vlak achter de Khao San Road en zwembadje op het vierde verdiep en rustig gelegen .