Ik ga 7 september voor 3 maanden backpacken door Zuid-oost Azie. Ik begin in Bangkok en wil daar een paar nachten in een hostel verblijven. Welk hostel raden jullie aan? En in welke wijk? Wellicht rond Khao San road of juist in een andere wijk? Is het handig om al van te voren iets te reserveren? Groet
Kijk voor hostels eens op http://www.killroytravels.nl/.
Voor reviews kun je kijken bij http://www.lonelyplanet.com/, de prijzen liggen hier hoger dan bij Killroy Travels, maar de reviews zijn interessant om te lezen.
Ikzelf ga naar Big John’s Guesthouse in Bangkok, ik lees alleen maar goede dingen over dit hostel. En het is schoon!
Ik had zelf de eerste hotelovernachting geregeld. Gewoonweg omdat we dan meteen op ons bed konden neerploffen en niet meer hoeven rondlopen om een kamer te zoeken.
Die had ik vanuit NL via internet geboekt en het hotel heette Viengthai. Best luxe vergeleken met de rest van m´n vakantie.
Verder zou ik je wel aanraden om in/rondom Khao San Road te gaan zitten. Bijvoorbeeld in New Siam I of II. Die zitten vlak bij elkaar maar zitten wel snel/vaak vol.
in of om khao san road is t handigste en daar is altijd wel plek, zeker in september,
succes!
Ik heb ook mijn eerst nacht alvast geregeld, ik kwam uit bij Shambara Boutique. Kijk eens op www.travelfish.org, daar staat hele uitgebreide info over hostels, inclusief ratings van gasten. Een vergelijkbare site is http://www.thebackpacker.net.
Overigens, in reactie op Big, komt Big John’s heel slecht uit de bus op deze sites…
Oh, oh… we gaan het meemaken, ik ben daar begin november. Ik laat jullie wel weten hoe het daar is. :nod:
als je voor de eerste keer gaat neem dan een starterspakket dan ben je de eerste dag verzekerd van een1of2 overnachtingen kan je daar na rustig verder zoeken in Thailand
groetjes Fransjes
Ik zit nu in Big Jhon’s Guesthouse en ik zou laten weten wat ik ervan vind:
Mijn kamer is schoon met een heerlijk dekbed en airco, niets op aan te merken. Het hostel is redelijk schoon, het cafe restaurant is erg gezellig met goed eten.
Internet is hier gratis, er staan 4 computers in het cafe.
Het hostel is een heel eind bij het centrum vandaan, maar een taxi brengt je er voor 2 euro naartoe. Er zijn wel heel veel leuke restaurantjes op 3 minuten loopafstand.
Mij bevalt her ier prima.
wanneer je een kamer hebt. Is dat dan per kamer of per persoon?
per kamer
ik zat op een zijweg van de koh san road.
de naam van het hostel is rainbow guesthouse!
Dit wordt gerund door indiers, goed eten.
succes!
sjaak
zeker, alles is makkelijk in Thailand, ook vervoer, is helemaal geen punt.
Khao san road leeft dag en nacht, dus ik zou dan zeker in die buurt een hostel zoeken, zit je goed.
Ik zou D&D Inn aan Khaosan Road nemen, wel groot maar… een gratis zwembad op het dak van het hotel. Heerlijk afkoelen na een dagje Bangkokken. Groetjes Coert
Even een vraag: Wij komen 's nachts om 5:15 aan in Bangkok vanuit Nl. We willen slapen in een hostel in Bangkok en graag iets van tevoren boeken, maar vraag is: als we meteen op onze kamer willen, dan is het zeker ook wel handig om ook te boeken voor de nacht dat we aankomen ( ook al slapen we er die nacht dus niet) ? Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ik hoop ook dat bij het boeken dan de boodschap duidelijk is, wanneer ik het doorgeef, dat we pas 's ochtends vroeg aankomen en we dus niet voor verrassingen komen te staan dat andere mensen die nacht in onze kamer liggen… ( en het hostel dus dacht dat we niet kwamen opdagen ofzo)
Suzan,
de meeste mensen die met China Airlines of EVA vliegen komen rond die tijd aan. Thailand is echter een zeer relaxed land wat betreft de uitgifte van kamers. In tegenstelling tot de rest van de wereld kan de vroegkomer in (dik) 90% van de gevallen de kamer bij aankomst betrekken. Het heeft mij 1 keer tegengezeten; toen moest ik een uurtje wachten, opdat de kamer schoongemaakt kon worden… Je hoeft dus niet vooruit te boeken, maar het is misschien wel handig om het aan te geven met het boeken. Dan kan de tussenpersoon daar eventueel zelf op in spelen.
Groet,
Joe
Buddy lodge : ) !
We hebben in nov 2005 een aantal dagen overnacht in de Shanti Lodge aan het begin en eind van onze vakantie. Een hele leuke guesthouse in Thaise stijl. Kamers zijn eenvoudig maar sfeervol. Ook ontzettend lekker eten (ook lekkere vegetarische gerechten). Vraag wel naar de kamers met Westers toilet en douches met warm water. Toen we eind van de vakantie nog een nachtje daar waren kregen we een Thais toilet en een douche met koud water. Voor een dag was dat geen probleem, maar ze hebben dus 2 soorten sanitair.
Ligging is ook redelijk centraal en met een tuk tuk ben je zo bij bijv. Ko San Road.