Hallo,
Na jaren door Europa getourd te hebben met een busje ben ik van plan om eens wat anders te gaan doen; Backpacken in Thailand dus.
Erg leuk maar ook wel spannend.
Bij deze enkele vragen voor de doorgewinterde Thailandgangers;
Wie heeft er een goede tip voor hotel/guesthouse in Bangkok de eerste twee nachten na aankomst?
Het lijkt me prettig na een lange reis wat te kunnen aclimatiseren en langzaam in de Thaise mood te kunnen komen.
Het mag wat luxer zijn (warme douche, zwembad, prive badkamer) maar ook gezellig (contact met andere backpackers, Thaise sfeer niet te modern/Europees). Liefst niet in de drukste straat van Bangkok maar een wat rustigere plaats.
Op deze site en ook in de lonely planet heb ik al veel tips kunnen vinden over wat te zien, route’s ed. Echter; ik zie nu door de bomen het bos niet meer!
Wie heeft er tips voor een opzet voor een rondreis? Zodat ik het vanuit daar verder kan plannen. (niet te touristisch, natuur, cultuur, paar dagen bounty eiland (geen party eiland). Ik ga de maand juli op pad. (moet ik nog rekening houden met het regen seizoen?!)
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Gr Caroline:wereld:
Four Sons Place:a/c rooms prijs:450/500/550/650bath!(private bathroom,cable tv,hot and cold water,safety box+telephone.Adres:5 Trok mayom,Jakapong rd.,Chanasongkram,pranakorn Bangkok 10200:Thailand.Tel:006622821599 E-mail= [EMAIL=“fsp@fs-hotel.com”]fsp@fs-hotel.com website= www.fs-hotel.com ook nog voor goedkoop logement buiten kaosan rd ff naar dit website gaan! http://www.newsiam.net/ hebben daar nette kamers niet al te prijzig! geen partyeiland dan moet je maar naar Koh Samet trekken!in de week ziet je geen kat op het strand,in het weekend kan het wel druk worden,omdat de thais massaal komen uitrusten op dit schitterend eiland! gegroet:georgessiam.
Die reis is 11/12 uur in een plane-anders als eten of slapen kan je vrijwel niet-daar wordt je niet zo moe van. Zodra je de airport uit bent slaat de klamme hitte op je=huid en ben je in Thailand-dat is een aanval op alle 5 zintuigen-licht/ogen, lawaai/oren, stank/eten/neus+mond, Daar is geen ontsnappen aan.
Rustig bestaat hier in BKK niet-maar heel scherp gekeken is je vraag onduidleijk-wil je nu buiten BKK of ''rustig in BKK""-wees gewaarschuwd-in de budgetsector bestaat dat niet. Ook niet in die door d’n georges aangeprezen 4 zonen (die dus nog 3 andere huizen hebben). Zoals die sjinese griet die vanmorgen om 3.50 ‘‘wei-wei’’ door haar mobiel begon te sreuwen (zo nemen sjinezen hun mobuy fone op) en niet snapte dat anderen allemaal wakkermaken ‘‘not done’’ is (in China heel gewoon, weet ik)-of dat ze wat zachter kon doen door uit de kamer te gaan.
als reisplan kan je ook -afh van hoe lang je hier komt-gewoon eens wat reisgidsen met geleide toers inzien-oude ook goed-daar is grondig over nagedacht en haalbare routes die de verwende westerse mens niet te veel vermoeien uitgestippeld. je kan dat super-easy zelf nadoen op eigen bonnefooi. ook in die LP staan voorin (of is het nu achterin?) enkele rondtoers met duur en belangstelling.
en verder zou ik dat niet toeristisch ook maar eens overdenken-je weet je geen raad in wijken in BKk waar het niet toeristisch is-en de altijd weer geopperde reisdoelen zijn juist zo OMDAT ze toeristisch zijn. Ik blijf het wat papagaaien vinden. De Thai eigenlijk ook, maar die hebben er het volgende op gevonden: ze zijn zo aardig dat iedereen nog steeds daar denkt dat ie nr 11 of 12 is [dat nr 1 niet kan snappen ze ook nog wel).
Ik ben op zoek naar een hotel/guesthouse IN Bangkok voor de eerste twee nachten. Deze mogen dus wat meer kosten om zo wat meer luxe te hebben de eerste dagen.
Er zijn veel zeer luxe hotels in Bangkok, jammer vindt ik echter dat je dan in zo’n immens lelijke, moderne toren of flatgebouw vertroefd. terwijl ik toch ga voor wat meer sfeer en gelijkgestemde zielen (sávonds biertje drinken met andere trekkers).
Dus om mijn vraag concreet te maken; guesthouse/hotel waar je niet snachts wakker gegild wordt door mede gasten of buren, warme douche, relaxte chillomgeving.Mag wat meer kosten dan een gemiddeld guesthouse.
Relaxte accommodatie, net iets buiten, maar vlakbij (loopafstand) de straat met jou gelijkgestemden (bekpekkers), Khao Sarn waar je kunt pilsen tot je er dood bij neervalt…
hoi ik ben laatst op koshan road geweest backpackers wijk in bangkok.
za za hotel 900 bath per nacht
erg goed gezellig en mooie kamers.
daar kun je ook de trein,bus boeken.
om verder te trekken goede reis alvast.
groetjes riekie thailand