Tips voor thailand?

voor het eerst wil ik op vakantie buiten europa samen met mijn vriendin. Thailand lijkt ons een geweldig land maar door alle info heb ik geen idee meer wat ik nu wel/niet meer moet doen/zien/bekijken.

hebben jullie tips over een goede verdeling? we willen ongeveer 3 weken weg. wat we willen is het volgende:

enkele dagen bangkok (2 a 3 dagen).
Daarna naar iets van jungle/nationaal park. heb veel gelezen over slapen in een boomhut/drijvend hotel. heeft iemand hier ervaring mee? en is dit makkelijk vanuit bangkok te bereizen?
Krabi leek ons ook erg mooi, en we zouden graag een a anderhalve week op een bounty-eiland genieten van snorkelen, zonnen en dat niet te toeristisch (geen phuket of dergelijk dus, we zijn geen feestbeesten)

hebben jullie nog tips? ook wat we moeten verwachten kwa prijs en waar kun je het makkelijkst dit boeken?

als laatste: hoe kun je het makkelijkst de hotels en dergelijke boeken?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Hey,

Thailand is alvast een uitstekende keuze om een eerste verre reis te maken. Het land is zeer toeristvriendelijk. Een rondreis die vaak wordt gemaakt, is als volgt:

1. Bangkok
  2. River Kwai
  3. Ayuthaya
  4. Chiang Mai (waar je een jungle tocht kan doen)
  5. Eiland

Het minder toeristische oosten van Thailand is zeker ook het bekijken waard. Wij zijn hier niet geweest en kunnen er dus ook niets over vertellen, maar ik hoor daar wel mooie dingen over (Khao Yai NP).

De drijvende hotels zal je vinden bij River Kwai. Ik veronderstel dat het deze zijn die je bedoelt: http://www.riverkwaijunglerafts.com/ Ik dacht dat je deze online kon boeken.

Er zijn verschillende opties om je reis voor te bereiden:

1. In Thailand zelf vind je vele bureautjes die je helpen met je reis. Zij bieden mini rondreisjes aan. Bv vanuit Bangkok naar River Kwai en terug is zeker te boeken daar.
  2. Indien je echter je meer op je gemak voelt als alles wat op voorhand vastligt, dan kan je via internet wel veel zelf boeken. Wij hebben via TripAdvisor enkele hotels gezocht en gecontacteerd. Niet alles geloven weliswaar wat op TripAdvisor verschijnt :slight_smile: De verplaatsingen zelf hebben we ginder geregeld, maar die zijn ook via internet al te regelen (dacht ik)
  3. Nog een andere optie is boeken via een reisorganisatie. Kennissen van ons hebben via www.VanVerre.nl geboekt en waren daar wel zeer tevreden over.

Het hangt er allemaal wat vanaf waar jij en je partner je het comfortabelst bij voelen.

Qua prijs… Thailand is vrij tot zeer goedkoop. Wij rekenden 600€ voor de vluchten (was BRU -> BKK en terug). Indien je flexibel bent, is dit zeker haalbaar. Overnachtingen ginder gaan van 5€ tot 100€. Je hebt guesthouses (puur voor de backpackers) en ook meer luxe spellen. Voor het eten… voor 5€ heb je echt al schitterend gegeten (en vooral ook veel). En de street food is echt wel heerlijk, maar vertrouw het enkel als je plaatselijke Thai ziet bestellen aan het kraampje :wink:

Naar eilanden toe, kan ik enkel iets zeggen over Koh Chang. Daar heb je ook mooie stranden en gelegenheid tot snorkelen, maar ik denk dat de andere eilanden zich daar toch nog iets beter over lenen. Alleszins… er zijn voldoende binnenlandse vluchten te regelen naar die eilanden.

Alleszins… Je kan zeker ook info vinden op ons reisverslag op ThereAndBackAgain.

Je zou bij Tree Tops kunnen verblijven waarbij je 1 nacht in een boomhut overnacht en 1 nacht in een bungalow op het meer. Dit is in National Park Khao Sok in het zuiden van Thailand.
Neem de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani, hier word je door Tree Tops opgehaald van het treinstation en naar het resort gebracht. Houd er wel rekening mee dat het back-to-basic is en verwacht geen luxe.
Na verblijf bij Tree Tops kan je doorreizen naar Krabi en vanaf daar een van de eilanden in de omgeving bezoeken.

Vergeet niet de fietstocht in Bangkokte doen, dit is eigenlijk een must als je in Bangkok bent en een onvergetelijke ervaring.

Hotels e.d. zijn erg makkelijk te boeken. Als je in eenvoudige guesthouses of hotels wilt verblijven, kan je die makkelijk ter plaatse boeken. Wil je in betere hotels verblijven dan kan je deze het beste online of via een reisorganisatie boeken. Walk-in prijzen bij de hotels zijn over het algemeen hoger dan de prijzen die reisorganisaties hebben.