Begin September vertrek ik met een vriendin naar Thailand, is de bedoeling.
Het is voor ons beide de eerste verre reis vandaar dat we voor Thailand hebben gekozen.
We hebben gekeken wat we willen zien en ook n.a.v. tips hebben we een reisschema opgesteld.
We hebben drie weken de tijd om te reizen.
Wat we willen is:
Het zien van bounty-eilanden
Feesten
Thailand zien (cultuur)
Fullmoon party
Het volgende reisschema hebben we ingedachten:
Aankomst verblijf
Amsterdam
Bankok 2-3 dagen Met het vliegtuig naar Phuket
Phuket 1-2 dagen
PhiPhi eiland 4-5 dagen
Krabi 4 dagen
Ko Pha-ngan 4 dagen 19 september: fullmoon-party
Ko Samui 2 dagen Met het vliegtuig naar Bangkok
Bangkok 1 nacht
Amsterdam
Is dit verstandig? Heeft er iemand nog tips/suggesties?
Nou ik zie in je schema veel bounty eilandjes,Elya!
Niet van plan om een paar dagen naar het noorden van Thailand te reizen(Chiangmai) of de brug van de river Kwai te bezoeken in Kanchanaburi?
Bedankt voor je reactie!
Het zijn inderdaad veel bounty eilandjes, maar dit is ook de bedoeling;-)
Maar we willen inderdaad nog meer zien dan alleen bounty stranden dus ik heb even zitten googlen op jou suggesties.
Chiangmai ligt wel weer heel ver van bangkok af, waar we beginnen en eindigen dus dat ligt niet echt op de “route”.
Omdat we maar 21 dagen kunnen gaan willen we ook geen dagen in een bus oid zitten. Maar af en toe een keertje
Of is het echt iets waar je geweest moet zijn als je in Thailand bent geweest?
De brug van de River Kwai lijkt me wel leuk om te doen als excursie vanuit Bangkok.
Op de site bmair.nl kwam ik nog andere excursies tegen vanuit Bangkok dus wellicht is het wel iets om wat van de dagen aan de bounty stranden af te snoepen en wat langer in Bangkok te blijven.
In en om Bangkok is natuurlijk veel te zien , maar na aankomst in Thailand ben je toch echt wel vermoeid en ik weet uit ervaring dat het eigenlijk geen goed idee is om in die grote stad te aklimatiseren . Van Bangkok-Hualampong station naar Ayutthaya vertrekken meer dan 15 treinen per dag en de rit duurt nog geen 2 uur . Ayutthaya ligt ook aan de rivier en biedt veel mogelijkheden mooie tempels en Bang Pa In per bus of boot te bezoeken en om het dagelijkse leven in een niet te grote stad te leren kennen . Chiang Mai is natuurlijk ook mooi maar is inderdaad wel een eindje om …
Aan het einde van de reis zou ik dan 2 nachten Bangkok inplannen om na al die eilanden nog wat Kultuur te zien en te shoppen
Het is maar een idee he … ik volg deze topic in ieder geval verder .
Dat is inderdaad misschien wel een goed idee om niet in Bangkok zelf te aklematiseren maar in een kleiner stadje in de buurt!
We hadden zelf de gedachte om alleen voor de eerste 1 a 2 nachten een hotel/hostel te reserveren en vanaf dan per dag te bekijken waar we slapen. Is dit verstandig in deze tijd van het jaar? Las ergens anders al iets over drukte waardoor het moeilijk zou kunnen zijn om een hostel te boeken, de dag zelf?
Verder hadden we in gedachten om de vlucht te boeken en nog 1500 euro als budget te rekenen voor de drie weken. Is dit een juiste gedachten? Wat is een rieeel dagbudget excl. excursies? Dus alleen voor eten en slapen?
Met 1500 euro’s kom je ruimschoots toe voor 3 weken Thailand!
Je moet rekenen voor overnachting (degelijk guesthouse) 350 bath + 3x eten =180 bath zo’n 530 bath kwijt bent per dag.
Maar dan moet je nog vervoer en excurcies bijrekenen,hoe verder de afstanden hoe meer je betaald.
Ook natuurparken vragen entree gelden van 200 a 400 bath.
Mijn vrouw en ik zijn net terug van 4 weken thailand. hebben ook Ko Phangan en Koh Samui gedaan. Ik weet niet wat jullie standaard is als het gaat om te overnachten. Maar als ik zie dat jullie veel willen gaan vliegen neem ik ook aan dat je wat comfortabel wilt slapen. Je hebt geluk dat je in het laagseizoen gaat. Dus de prijzen voor hotels zijn aan de lage kant.
Een goede site om vergelijkingen te maken is www.hotelscombined.com.
Voordat je gaat denken dat Thailand alleen maar uit stranden bestaat, zou ik Phuket of Krabi eruit halen, en 2 nachten Khao Sok National Park inplannen. Khao Sok is jungle, en je kunt een dagtocht maken naar een van de mooiste meren ter wereld.
Khao Sok is te boeken via reisagenten in Phuket of Krabi. Het beste is om slechts je accomodatie te boeken.
Wat je ter plekke doet, beslis je daar. Het regent er namelijk ook nog wel eens.
Oww, en wat betreft je budget… Phi Phi, Phuket en Krabi behoren tot de duurste plekken van Thailand, raakt het geld snel op,
dan zou je sowieso eerder naar Ko Phangan kunnen gaan, dat is goedkoper.