Eerste reis naar Thailand

Hallo,

Deze post heb ik ook al ergens anders op het forum staan, maar het is even puzzelen voor de beste plek…

Mijn vriendin en ik willen deze zomer voor het eerst richting Thailand. De reis gaat zo als het er nu naar uitziet 24 nachten duren, maar wie weet nog iets langer. Nou hebben we een eerste opzet voor een reisschema opgesteld en ben ik benieuwd of dat volgens jullie haalbaar is. Zie:

14-julVertrek Deventer-Frankfurt + Frankfurt-Bangkok
15-julAankomst Bangkok Airport + Overnachting
16-julBangkok
17-julBangkok
18-julVertrek Bangkok-Chiang Mai
19-julChiang Mai
20-julChiang Mai
21-julChiang Mai
22-julChiang Mai
23-julChiang Mai - Kanchanaburi
24-julKanchanaburi
25-julKanchanaburi
26-julKanchanaburi - Khao Sok
27-julKhao Sok
28-julKhao Sok
29-julKhao Sok- Ko Tao Resort
30-julResort
31-julResort
1-augResort
2-augResort
3-augResort
4-augResort
5-augVertrek Koh Tao-Bangkok + Bangkok Airport-Frankfurt
6-augAankomst Frankfurt + terugreis naar Deventer

Op Ko Tao willen we ons PADI brevet gaan halen en in Khao Sok een Treetops Safari van drie dagen gaan doen. Chiang Mai en omgeving, Bangkok tja… Daar is zoveel te zien en een paar dagen kanchanaburi mag ook niet ontbreken. Willen graag naar de Erawan watervallen, stukje historie m.b.t. Kwai River. Evt. tips omtrent benodigd budget incl. vliegtickets zijn ook welkom :-).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bart

Hoi Bartt,

een leuk reisschema, haalbaar??? als jullie dat willen wel, maar na 4 weken ben je wel moe van het reizen want het zijn toch hele afstanden.
Ik zelf ben een keer of 12 in thailand geweest, wat ik deed was alleen het ticket hier kopen, en daar ter plaatse alles regelen, op iedere hoek van de straat zit een “reisbureautje” waar je alles kunt regelen, van treinticket tot busticket, tot vliegticket, tot taxi of minibusje, excursies 1daags of meerdaags.
In Bangkok zit het Prince Palaca hotel, daar zit (ik geloof) op de 11de etage Greenwood Travel, waar sommigen nederlands spreken, die kunnen alles voor je regelen. Khosang road is ook een aanrader, waar veel backpackers komen, ook erg leuk en apart.
Kijk hier in nederland eens op www.bmair.nl ook daar veel info.
En een aanrader, de lonely planet gids, kun je ook alles in vinden.
Wil je nog meer info, stuur gerust een berichtje.

gr. Gootje

Hallo,

Wat leuk dat jullie naar Thailand gaan, zelf heb ik afgelopen zomer een rondreis met mijn vriend gedaan. Waar je rekening mee moet houden is dat je de dingen niet te dicht op elkaar plant. Ik zag dat je 3 dagen in Khao Sok blijft en de derde dag ga je meteen weer door. Dat is best vermoeiend, vooral als je een tour hebt gedaan.
We zijn vanuit Bangkok naar Chiang Mai gevolgen met Thai air. Goede maatschappij!
Ga je de dag dat je aankomt in Bangkok ook meteen dingen bekijken?

Groetjes Anika

In Chiang Mai hebben wij een soort van jungletocht gemaakt van drie dagen. Echt een aanrader!