Mijn vriendin en ik willen deze zomer voor het eerst richting Thailand. De reis gaat zo als het er nu naar uitziet 24 nachten duren, maar wie weet nog iets langer. Nou hebben we een eerste opzet voor een reisschema opgesteld en ben ik benieuwd of dat volgens jullie haalbaar is. Zie:
14-julVertrek Deventer-Frankfurt + Frankfurt-Bangkok
15-julAankomst Bangkok Airport + Overnachting
16-julBangkok
17-julBangkok
18-julVertrek Bangkok-Chiang Mai
19-julChiang Mai
20-julChiang Mai
21-julChiang Mai
22-julChiang Mai
23-julChiang Mai - Kanchanaburi
24-julKanchanaburi
25-julKanchanaburi
26-julKanchanaburi - Khao Sok
27-julKhao Sok
28-julKhao Sok
29-julKhao Sok- Ko Tao Resort
30-julResort
31-julResort
1-augResort
2-augResort
3-augResort
4-augResort
5-augVertrek Koh Tao-Bangkok + Bangkok Airport-Frankfurt
6-augAankomst Frankfurt + terugreis naar Deventer
Op Ko Tao willen we ons PADI brevet gaan halen en in Khao Sok een Treetops Safari van drie dagen gaan doen. Chiang Mai en omgeving, Bangkok tja… Daar is zoveel te zien en een paar dagen kanchanaburi mag ook niet ontbreken. Willen graag naar de Erawan watervallen, stukje historie m.b.t. Kwai River. Evt. tips omtrent benodigd budget incl. vliegtickets zijn ook welkom :-).
Ik zou je Bangkok op het einde van je reis aanraden. Dan ben je gewend aan de temperatuur en is de stad veel prettiger om te doen. Zeker shoppen op het laatst is aan te raden.
(Ben nu zelf 4 keer geweest dus …)
Onze eisen zijn niet heel erg hoog, wel graag een goed bed, schone kamer en prive sanitair. Uiteraard wat idyllische en romantische slaapplekken maar wat ik tot dusver heb gezien moet dat geen probleem zijn.
Voor BKK CHiang Mai willen we een binnenlandse vlucht heen nemen. Wie weet terug met de nachttrein naar BKK en dan trein naar Kanchanaburi. Bij aankomst 's middags op BKK, slim om direct door te vliegen naar Chiang Mai???
Wat vinden jullie van locaties met mogelijkheden tot bezienswaardigheden?
ik zou niet meteen doorreizen naar chiang mai, je zou wel met de bus bv naar ayuthaya kunnen gaan als je aankomt . en vanuit hier met de trein naar sukothai en dan chiang mai.
dan terug vliegen of trein en dan naar kanchanaburi met rein of bus.
in de plaatsen die jullie noemen en de tijd is er genoeg te zien. ik zou alleen sukothai ook meenemen.
en als jullie toch langer blijven chiang rai en mae hong son.
En Ayutthaya? Daar schijnt een groot tempelcomplex te zijn. Pff er is ook zo veel te zien in de wereld!
Ik ben ook erg benieuwd hoe de beste verbinding noord-zuid (kanchanaburi-Khao Sok) loopt en of er tips zijn voor een leuk resort + duikschool op Koh Tao. Hoeft geen top end resort te zijn, maar een beetje comfort is dan zeker welkom!