1ste overnachting in bangkok

Beste mensen,

ik vertrek 20 oktober voor 2 maanden naar Thailand. Ben van plan om ook Cambodja te doen…
Iemand tips voor de eerste overnachtingen? Backpackers? maar in welk deel van Bangkok is het het meest leuke en aangename?

Kan er mij iemand zeggen of ik iets moet regelen vooraf om de grens te mogen oversteken? Een visum voor THailand, maar is dit ook nodig voor Cambodja?

Groetjes van een goed-op-voorhand-plannende- Belgische meid!

Bedankt!!!

als backpacker zou ik zeker naar Ko San Road gaan dit is het backpackers walhala van bangkok
een visum voor thailand kan je aan vragen bij de thaise ambasade of het thaise consulaat in belgie een visum voor 60 dagen is gratis voor in 2010
een visum voor cambodla kan je aan vragen aan de grens en kost als ik het goed heb $20 zorg dat je dit gepast bij je hebt want ze hebben op zeker geen wissel geld en in andere valuta is het zeker duurder

als je terug komt in thailand is je gratis visum niet meer geldig maar krijg je een visum vrij entree dit is als je per vliegtuig komt 30 dagen en als je over land komt 15 dagen dit krijg je in beide gevallen alleen als je een bewijs van verlaten van het land hebt zoals een vliegticket

groet dirk :chïn:

die straat heet-zoals ook elke reisgids uitgebreid vertelt, Khao sarn road (betekent onbewerkte ruwe rijst-heel, heel vroeger was dat de handel daar). Ga met Airport express bus (lowest level op airport) @150 bt erheen-die bus zit al vol met allemaal bekjepekkers in precies dezelfde situatie. Ga NIET aan KS zelf slapen-veels te druk, lawaaiig en vol met dronken schotten en gespuis. Je hoeft niks tevoren te boeken-zeker dan niet, superlaagseizoen. Loop naar RAMBUTTRI soi-even terug-bij de gele bank links-en 10tallen guesthouses willen je klandizie. Omdat mijn NL vooroordeel zegt dat belzen altijd wat luxer willen-bvb de New Siam (keten met 4 guesthouses) is prima-room met AC,TV, etc. rond de 7/900 THB=onder 20 euries. maar heel goedkoop kan ook-kijk maar in die reisgids.
Omdat je zo te zien langer dan 30 dagen-zoals de airline het ziet-in Thailand bent, moet je wel een Thai visum regelen (tenzij je binnen die 30 dagen eruit vliegt en dit kan aantonen)-kijk op airasia.com
anders als dirk hierboven stelt-bij entry back overland hoef je NIKS te tonen-je krijgt als witneus gewoon dat stempel.

wat je dan zeker meemaakt is een erg aardig festival-genaamd Loy Kratong-in nov (google even voor data-wisselt met de full moon), doe dat liever in Thaild als in Camb (daar wordt het ook gedaan-buddistisch), vanwege veel uitgebreider. Na sunset worden ‘‘floats’’=drijvende bloemenmandjes met allerlei erin-en brandende kaarsjes-te water gelaten, bij de 100en tegelijk. Erg aardige sfeer+romantiek. In PnPn-Camb is het wel uitgebreider-met een groot festival erbij. Het vindt plaats overal waar water is.

loy kratong is inderdaad een goede tip van bkkflyer en als je het toch mee gaat maken dan is het in chiang mai mischien nog wel het mooiste (zoek eens op you tube)

groet dirk :chin:

bedankt voor de tips!!
Maar heb ondertussen ook al gehoord dat je geen oog dicht doet als je iets boekt in Ko san Road… is misschien dan niet zo verstandig voor mijn eerste overnachting? Kga gegarandeerd “groggy” zijn van die vlucht…
Bedankt ook voor het “festivalletje”-tip!! Lijkt me supermooi!!! Alleen nog beslissen in welke stad ik het moet gaan meemaken…
Bedankt!!!

Tjaa Marjolein,praktisch alle guesthouses in Kao san road zijn onderheven aan lawaai,moest je een krap budget hebben,kan ik je maar één guesthouse aanbevelen in Kao san road;namelijk "Siam Oriental"prijs=350bath,ik moet je wel bijvertellen dat je de achterste kamers moet nemen,om een rustige nachtrust te hebben!!Kao san road,is feitelijk een straat waar je moet doorwandelen,niets meer.Vooral s’avonds is het soms om over de koppen te lopen,alsook het voorduurende aanklampen van tuk tuk drivers om je naar een eventuele happy ending te brengen(meisjes van plezier)Het beste wat je kunt doen=naar rambutry road tegaan, je wandeld de straat bijna helemaal teneinde(400meter dan bocht naar links altijd rechtdoor dan terug een bocht naar links)daar begint de rustige kant van rambutry road(hotels&guesthouses)gegroet:georgessiam.:chin:

ook in de buurt van Kao San Road is het Lamphu house Guesthouse 5 a 10 minutjes lopen en lekker rustig mooie kamers en vriendelijk personeel en dat voor een aantrekkelijke prijs op hun website zie je ook een plattegrond dan weet je ongeveer waar het zit ten opzichte van Kao San Road en van de pier om eventueel een boot tochtje te maken http://www.lamphuhouse.com/default.htm

groet dirk :chin: