Wij willen in juli graag een trektocht gaan doen in Khao Sok Nationaal Park. Wij hebben bij Greenwoodtravel een tocht gezien (4 dagen, 3 nachten) van 6300 Baht = ongeveer 125 euro. Wij wilden dit misschien al van tevoren boeken. We denken er ook nog over om dit toch pas in Thailand te boeken. Wij vroegen ons alleen af waar je dit dan het beste kan doen? Wij willen namelijk vanuit Chiang Mai naar het zuiden vliegen, bijvoorbeeld naar Phuket of Surat Thani. Is zo’n tocht makkelijk te regelen daar? Na deze tocht willen wij doorreizen naar Koh Samui, dus daar willen we ook nog rekening mee houden.
deze “tree tops safari” hebben wij ook gemaakt in de winter van 2004 en is ons goed bevallen we hadden geboekt bij bm air als onderdeel van een rondreis maar de tour kan je ook in ieder geval bij het hoofdkantoor in bangkok boeken (bo bae tower)verder heb ik deze tocht niet bij overige bureautjes in bangkok gezien maar je kan natuurlijk altijd even zoeken.
Ik heb ook een verslag geschreven over deze trip,als je belangstelling hebt dan hoor ik t wel van je.
Zo’n tocht naar Khao sok lijkt mij ook geweldig ik vroeg mij af of 125 euro voor vier dagen de gangbare prijs is of is het in het laagseizoen goedkoper?
Ik denk dat 125 euro aan de hoge kant is, maar dat is ook maar een gok, zeker weten doe ik dat niet. Waarschijnlijk is het wel goedkoper als je een zelfde soort tocht boekt bij een bureautje in Thailand, maar daar heb ik verder ook geen ervaring mee.
Mocht je nog niet besloten hebben en ook Cambodja overwegen als ‘extraatje’, denk dan ook eens aan de provincies Ratanakiri (NO-Cambodja) of Mondulkiri. Zeer weinig toeristen nog. Op de site van yaklom.com kun je info vinden over verschillende trekkings, ook meerdaagse.
We hebben net een met de auto afgelegd. Wij zijn pas 5 dagen terug … Suranthani en de (minder touristische) ingang van Khoa sok liggen niet zo ver van elkaar. Wij hadden alleen zelf een auto gehuurd wat waarschijnlijk makkelijker is. Daarna ook naar Samui geweest. Ik zou de trektocht gewoon bij Khao sok boeken (scheelt altijd geld) Bij de hoofdingang heb je een aantal bungelows en daar kun je ook de trektochten boeken. Wij zijn maar één nacht gebleven maar was wel SUPER. Wij zijn helemaal doorgereden naar de andere kant (richting Suranthani) en hebben zelf de boot gepakt (er was blijkbaar een heel groot meer) en 1,5 uur later zaten we op een hutje op het water (400 bth, zeg 10 eurie, met ontbijt en diner, geen airco of ventilator natuurlijk). Zeer primitief en erg back to the basics maar een unieke beleving. Het boeken van de ferry naar Kho Samui hebben we ook zelf op de haven in Don Sak gedaan en een verblijfplaatst op Samui (Chaweng beach hotels) is al jaren ons stekje. De kamers kosten met airco zo een 1000 tot 12oo bth (zeg 25 euro). We hebben foto’s en wellicht nog meer tips.
Bedankt voor jullie reacties, maar ondertussen zijn we al weer een jaartje terug vanuit Thailand (juli 2006). Khao Sok was inderdaad een hele belevenis, we hebben hier mooie herinneringen aan over gehouden. Maar misschien hebben anderen nog wat aan jullie tips!
Hebben jullie ervaringen met overnachten bij Khao Sok? Ik las goede reviews van “Morning Mist”, “Jungle House”, “Art’s Riverview” en “TreeTop”. Iemand ervaringen?
TreeTop was erg gaaf. Zoals de naam al zegt boven in de bomen en 100 meter van een van de toegangsmogelijkheden van het park af. De hutten zelf zijn eenvoudig maar compleet, geen vieze lakens of stinkende douche, gewoon simpel maar schoon.
's avonds op het terras voor je hut ( op 10 meter hoogte ) met een citronella kaars genieten van het nachtelijke junglegeluid onder het genot van een Khae som/ cola. 's ochtends met een eigen gids beginnen door de jungle te trekken en aan het eind van de middag relaxed met een kano de rivier weer afvaren… DOEN!