We zijn van plan om volgende zomer met onze kinderen van 14 en 16 naar Thailand te gaan. Om het voor hen interessant te maken, willen we ook naar Khao Sok, voor een 4 daagse tour. Heeft iemand hier ervaring mee, en dan bedoel ik vooral het weer in die tijd, dat het erg primitief is heb ik al gelezen (maar nog niet aan de kinderen verteld!). Ik weet dat het regentijd is, als er slechts een flinke bui valt, daar kan ik nog mee leven, maar 4 dagen hoosbuien terwijl je in zo’n hutje zit…dat zal de vakantiepret niet verhogen.
Ik heb afgelopen zomervakantie 3 dagen in Khao Sok National Parc gezeten. Waarvan 2 dagen midden op een stuwmeer. Je slaapt in hutjes welke drijven op het water, en inderdaad de hutjes zijn primitief. Desalnietemin, overdag is het echt héérlijk! Je hebt er “tubes” liggen, kano’s waarmee je heerlijk op het water kunt dobberen. Met een beetje geluk zie je de apen welke je regelmatig hoort van boom naar boom springen. 's ochtends en 's middags zijn er activiteiten van een wandeling tot een waterval bezoeken. Overdag is het trouwens erg lekker weer, en 's avonds begint het te regenen (dit was rond precies hetzelfde tijdstip 2 dagen achter elkaar), maar de regen was niet erg omdat de temperatuur wat naar beneden gaat. Het is ook niet heel massaal omdat ze rond de 15 hutjes hebben. Maar voor kinderen is het zeker aan te raden, ze zullen zich zeker niet vervelen
. Eventueel kan ik je nog wat foto’s laten zien.
Hallo annel,
Een aanrader is het Cliff and River Jungle Resort dat niet in het park ligt maar op korte afstand zo,n half uur.
Wat minder primitief als in het park zelf want bungalows met ac en een heel leuk restaurant met fantastisch uitzicht op de rivier .
Vanuit daar kunnen ze iedere excursie die je maar wilt voor je regelen prijs ca 1800 bath p/n zeker een aanrader.
Theo
Wij zijn er 2 jaar geleden geweest en vonden het geweldig! Het is idd erg basic en je eet wat de pot schaft! ( overgens erg lekker!) Een douche heb je niet , maar je plonst s’morgens zo het meer in vanaf je hutje.
"s avonds werden we vermaakt door de jongens met allemaa rare spelletjes enzo, een nachtwandeling op zoek naar grote spinnen enzo.
Gewoon doen!!! Kanovaen om 7 uur s’morgens als de mist optrekt van de rivier, prachtig gewoon!
Kijk eens bij BM air of Greenwood travel, die hebben een trip daarnaartoe. Je kan dan ook nog 1 nacht in een boomhut slapen en gaat dan tuben op de rivier.
3 of 4 dagen is genoeg daar, want het is wel erg basic maar wij hadden het niet willen missen!
Als je niet primitief wil zitten moet je eens kijken op http://www.treetops.co.th/
Heb er zelf een half jaar terug gezeten, de basic treehouses waren toen niet klaar (dit zijn volgens mij van die hutten die overal in Khao Sok zijn), echter de superior en (zeker) de Deluxe waren echt top. Naar Thaise begrippen uiteraard vrij prijzig … tol die je betaald voor veel ruimte, warm water, airco en een ongelimiteerde minibar ![]()
Verder kan je daar complete tours boeken in verschillende smaken. Ga zeker naar het meer, echt top, maar sla de rafthouses over als je wat comfort wil, vond dit echt krotten. (en niet alleen van treetops, maar alle rafthouses die ik zag).
Waar wij zaten waren de Treetops alleen waren er geen luxe boomhutten maar voor ons is het al wat langer geleden . De drijvende hutjes is zeker niet veel meer dan een “krot” Bed met Klamboe , verder niks dus, maar de sfeer en de plek maakt zoveel goed. Als je tegen 3 dagen ““heel erg Basic”” kunt gewoon doen!